Bekijk volle/desktop versie : Coronapatiënt Ilhan Duman: als ik in Nederland was gebleven, was ik nu begraven



Pagina's : [1] 2 3

24-05-2021, 17:23
De Turks-Nederlandse coronapatiënt Ilhan Duman die in Nederland werd opgegeven en ontkoppelt zou worden van de medische apparatuur die hem in leven hielden, heeft zijn infectie met het coronavirus overleefd na een vier maanden durende behandeling in Turkije. “Als ik in Nederland was gebleven, was ik nu begraven,” zegt Duman tegen de Turkse krant Sabah.
De 47-jarige Ilhan Duman werd op 8 januari besmet met het coronavirus en opgenomen op de Intensive Care. Artsen in Nederland zeiden volgens Duman dat ze niets meer voor hem konden betekenen en wilden hem van de medische apparatuur ontkoppelen die hem in leven hielden. Zijn zoon zou zich hebben verzet en de hulp hebben ingeroepen van het Turkse ministerie van Volksgezondheid met de boodschap “Red mijn vader”.
Duman werd in januari opgehaald in Amsterdam met een speciale ambulance-vliegtuig dat door Turkije is gestuurd. De van oorsprong uit Nevsehir afkomstige Duman heeft nu -vier maanden later- zijn gezondheid terug en is inmiddels ontslagen uit het Stedelijk Ziekenhuis van Ankara. “Als ik in Nederland was gebleven, was ik vier maanden geleden begraven,” aldus Duman. Duman bedankt Turkije voor de nodige medische zorg en zegt dat hij binnenkort naar zijn familie in Nederland zal terugreizen.

http://https://dutchturks.nl/ilhan-duman-nederland-gebleven-nu-begraven/
stond elke land maar eens klaar om zijn volk te helpen.

24-05-2021, 17:28


Sinds de marktwerking is ingetreden in de zorg, zijn mensen slechts een product. Het moet zo efficiënt mogelijk en met zo min mogelijk kosten.
Als patiënten nu als mens worden behandeld dan zouden deze onethische taferelen niet voorkomen.

24-05-2021, 17:36

Citaat door Morrokito:
Sinds de marktwerking is ingetreden in de zorg, zijn mensen slechts een product. Het moet zo efficiënt mogelijk en met zo min mogelijk kosten.
Als patiënten nu als mens worden behandeld dan zouden deze onethische taferelen niet voorkomen.


Helaas voor jou blijft het nog
maar een paar dagen zeikweer
en wordt het zomer ...

24-05-2021, 17:41

Citaat door Stijnsansbarbe:
Helaas voor jou blijft het nog
maar een paar dagen zeikweer
en wordt het zomer ...
Ga pinksteren vieren a islam- en marokkanenhater i.p.v. hier komen haten en zeiken.
Zet je frustraties op zij en leer met ons leven...

24-05-2021, 17:49



Citaat door Saba7_:
Klopt gewoon hoor, wat hij zegt. Het gaat in eerste plaats om geld en niet om de gezondheid van mensen.


Domheid is een gave ...

24-05-2021, 17:59

Citaat door Saba7_:
Klopt gewoon hoor, wat hij zegt. Het gaat in eerste plaats om geld en niet om de gezondheid van mensen.
Die pannenkoek moet je niet serieus nemen. Denk je nou echt dat zulke types gaan erkennen dat Turkije, in dit geval, het leven van die man hebben gered aangezien het zorgsysteem heeft gefaald? Die loggen hier alleen maar in om hun frustraties te uiten. Gewoon uitlachen dat tuig...

24-05-2021, 18:05
zoals bekend trekt nederland de stekkers van allochtonen systematisch uit

dit is de endlösing van het islamitische probleem voor ze

gelukkig heeft Turkije onder Erdogan's gezag deze mensen gered

24-05-2021, 18:11
Het verhaal van deze man kun je niet beoordelen
zonder het verhaal van de kant van het Nederlandse ziekenhuis.

Meest waarschijnlijk is dat het Nederlandse ziekenhuis
heeft gezegd dat verdere behandeling in het ziekenhuis
geen toegevoegde waarde had voor deze man.

Wat helemaal niet wil zeggen
dat deze man thuis zou overlijden ...

24-05-2021, 18:18

Citaat door Stijnsansbarbe:
Het verhaal van deze man kun je niet beoordelen
zonder het verhaal van de kant van het Nederlandse ziekenhuis.

Meest waarschijnlijk is dat het Nederlandse ziekenhuis
heeft gezegd dat verdere behandeling in het ziekenhuis
geen toegevoegde waarde had voor deze man.

Wat helemaal niet wil zeggen
dat deze man thuis zou overlijden ...
Dan had het ziekenhuis moeten zeggen “Ga naar huis meneer Duman en breng je laatste dagen thuis door” en niet voornemens te zijn medisch apparatuur te ontkoppelen. Medisch apparatuur ontkoppelen is willens en wetens het leven van deze meneer willen beëindigen.




P.s. Domheid is een gave...

24-05-2021, 18:22
Voor dit soort zaken geef ik ta7iya aan hoe de turkse overheid met turkse diaspora omgaat.

Geval met dat turkse weeskind dat bij homo's dreigde geplaatst te worden idem.

24-05-2021, 18:27

Citaat door tetouzient_:
Dan had het ziekenhuis moeten zeggen “Ga naar huis meneer Duman en breng je laatste dagen thuis door” en niet voornemens te zijn medisch apparatuur te ontkoppelen. Medisch apparatuur ontkoppelen is willens en wetens het leven van deze meneer willen beëindigen.




P.s. Domheid is een gave...



Allemaal volgens meneer Duman.
Ik zou het verhaal van het ziekenhuis wel eens willen horen ...

24-05-2021, 18:30

Citaat door Morrokito:
Die pannenkoek moet je niet serieus nemen. Denk je nou echt dat zulke types gaan erkennen dat Turkije, in dit geval, het leven van die man hebben gered aangezien het zorgsysteem heeft gefaald? Die loggen hier alleen maar in om hun frustraties te uiten. Gewoon uitlachen dat tuig...


Misschien kunnen ze jou in Turkije
ook van je klaagverslaving af helpen ...

24-05-2021, 18:34



Citaat door Stijnsansbarbe:
Misschien kunnen ze jou in Turkije
ook van je klaagverslaving af helpen ...
Moge allah swt jouw helpen om van je islamofobie af te komen.
Geef de hoop niet op aangezien Allah swt de grootste islam haters heeft geleid. Zie Joram van Klaveren e.d.

24-05-2021, 18:37

Citaat door Stijnsansbarbe:
Allemaal volgens meneer Duman.
Ik zou het verhaal van het ziekenhuis wel eens willen horen ...
Turkije heeft sinds de uitbraak van de coronapandemie 233 ziekenhuispatiënten uit andere landen opgehaald, zegt het Turkse ministerie van Volksgezondheid. Zeker de helft van hen is covid-patiënt.

74 patiënten kwamen uit de Europese Unie, van wie zeker vier uit Nederland. Het gaat om Turken die volgens de Turkse regering niet de "benodigde en specifieke zorg" konden vinden in het land waar ze wonen.

Gisteravond werd nog een IC-patiënt in Nederland opgehaald en naar Turkije gevlogen. Hij lag in het OLVG-ziekenhuis in Amsterdam-Oost. Het gaat om een Turkse Nederlander van wie de behandeling stopgezet zou worden.

'Jullie kunnen dit niet doen'
In hetzelfde ziekenhuis werd eind januari de 47-jarige Ilhan Duman opgehaald. De NOS sprak met zijn 23-jarige zoon, Furkan Duman. Zijn vader belandde op een zondag met een coronabesmetting en onderliggende aandoeningen op de IC. Daar kreeg Furkan op een woensdagochtend van de artsen te horen dat ze de behandeling wilden stopzetten.

"Zijn lijden duurt alleen maar langer als we doorgaan met de behandeling. Het heeft geen nut om hem te behandelen, zeiden ze tegen me", aldus de 23-jarige Furkan. Een heel moeilijke boodschap, vertelt hij. "Ik zei: ik accepteer dit niet, jullie kunnen dit niet doen. Toen zeiden ze: wettelijk mogen wij dat zelf bepalen."

"Na een paar dagen is het toch niet onmogelijk dat iemand beter wordt? Zijn hersenen werken nog, zijn hart klopt nog, andere organen hebben het niet opgegeven. Waarom stoppen jullie dan met de behandeling?", zei Furkan.

http://https://nos.nl/artikel/2368254-turkije-haalt-coronapatienten-in-nederland-en-andere-landen-op

24-05-2021, 18:39

Citaat door Stijnsansbarbe:
Allemaal volgens meneer Duman.
Ik zou het verhaal van het ziekenhuis wel eens willen horen ...
Het ziekenhuis geeft geen commentaar over patienten.

http://https://nos.nl/artikel/2368254-turkije-haalt-coronapatienten-in-nederland-en-andere-landen-op

Pagina's : [1] 2 3