Bekijk volle/desktop versie : Gaza's gezondheidssysteem bezwijkt onder herhaalde zionistische aanvallen en blokkade



Pagina's : [1] 2

20-05-2021, 19:43
GAZA-STAD, Gazastrook (AP) - Het toch al zwakke gezondheidssysteem van de Gazastrook wordt op de knieën gebracht door de vierde oorlog in iets meer dan een decennium.

Ziekenhuizen zijn overspoeld met golven van doden en gewonden door het bombardement van Israël. Veel vitale medicijnen raken snel op in het kleine, geblokkeerde kustgebied, net als brandstof om de elektriciteit draaiende te houden.

Net toen Gaza uit een tweede golf van coronavirusinfecties klom, werd het enige virustestlaboratorium beschadigd door een luchtaanval en werd het gesloten. Gezondheidsfunctionarissen zijn bang voor verdere uitbraken onder tienduizenden ontheemden die in geïmproviseerde onderkomens zijn verdrongen nadat ze waren gevlucht voor massale spervuur.


verder lezen
http://https://apnews.com/article/world-news-middle-east-coronavirus-pandemic-blockades-israel-palestinian-conflict-6a90b085483e8ccc56dc40d759fef1bf?utm_campaign=Soci alFlow&utm_medium=AP&utm_source=Twitter

20-05-2021, 19:47


Hamas geeft niets om de burgers. Want anders zouden zij nooit in deze tijd met de strijd tegen corona enorm veel raketten op israel hebben afgeschoten ter wijl zij uit jaren lange ervaring weten dat dat land terug zal slaan.

20-05-2021, 19:55

Citaat door Maquis:
Hamas geeft niets om de burgers. Want anders zouden zij nooit in deze tijd met de strijd tegen corona enorm veel raketten op israel hebben afgeschoten ter wijl zij uit jaren lange ervaring weten dat dat land terug zal slaan.
iedereen weet wie om de mensenlevens geeft..




het is duidelijk hoe de zionistische kindermoordenaars te werk gaan..

20-05-2021, 20:06

Citaat:
Moments after an Israeli airstrike on Waseem al-Qoulaq's family home, he began searching for his family in the rubble. When the search concluded, he found that 22 members of the al-Qoulaq family (spanning 4 generations, ages 6 months-90 years) were killed.
kan je dat voorstellen zionist Maquis 4 generaties binnen een seconden uitgeroeid..
http://https://twitter.com/Majstar7/status/1395430706206199814?s=20

20-05-2021, 20:10



Citaat door DEMO:
iedereen weet wie om de mensenlevens geeft..




het is duidelijk hoe de zionistische kindermoordenaars te werk gaan..
Dat is weer een voorbeeld van de cultuur altijd voor alles de schuld geven aan anderen.
Bovenop grote bevooroordeeld zijn.

We hebben het over de situatie zoals die al meer dan 70 jaar is.
Jij en ik hebben die niet veroorzaakt.

In deze situatie zoals deze is. Met een lange ervaring dat het afvuren van raketten op Israel nooit iets hebben opgeleverd, geen mm grondgebied heeft kunnen heroveren.
Maar dat de onherroepelijke represaille van Israel wel onzettend veel schade oplevert in Gaza en ook mensenlevens kost.
Mede omdat Hamas burgers juist oproept om bij de gebouwen te gaan staan waarvan Israel van te voren heeft aangegeven dat zij die gaan bombarderen.
Acht jij het dan voor de hand liggend om 2000 raketten op dorpen en steden in Israel af te vuren, met het te voorziene effect, de bombardamenten die het leven in Gaza nog weer moeilijker zullen maken?
Zeker in deze corona tijd?

Natuurlijk een onzinnige vergelijking om op basis van het aantal doden te zeggen dat Hamas degene is die om mensenlevens geeft!
Terwijl het verschil zoals jij weet wordt veroorzaakt dat israel zichzelf veel beter heeft kunnen beschermen tegen agressie van buitenaf dan Hamas.
Hamas stuurde ook duizenden raketten af op dorpen en steden in de hoop zoveel mogelijk Israeli te doden.
En reken maar als zij de mogelijkheden als Israël dat zij Israël inclusief alle mensen daar, inclusief Palestijen van de aardbodem hadden geveegd.
En dat weet donders goed!

20-05-2021, 20:15

Citaat door DEMO:
kan je dat voorstellen zionist Maquis 4 generaties binnen een seconden uitgeroeid..
http://https://twitter.com/Majstar7/status/1395430706206199814?s=20
En wat was de DIRECTE aanleiding van dat bombardement?

20-05-2021, 20:15

Citaat door Maquis:
Dat is weer een voorbeeld van de cultuur altijd voor alles de schuld geven aan anderen.
Bovenop grote bevooroordeeld zijn.

We hebben het over de situatie zoals die al meer dan 70 jaar is.
Jij en ik hebben die niet veroorzaakt.

In deze situatie zoals deze is. Met een lange ervaring dat het afvuren van raketten op Israel nooit iets hebben opgeleverd, geen mm grondgebied heeft kunnen heroveren.
Maar dat de onherroepelijke represaille van Israel wel onzettend veel schade oplevert in Gaza en ook mensenlevens kost.
Mede omdat Hamas burgers juist oproept om bij de gebouwen te gaan staan waarvan Israel van te voren heeft aangegeven dat zij die gaan bombarderen.
Acht jij het dan voor de hand liggend om 2000 raketten op dorpen en steden in Israel af te vuren, met het te voorziene effect, de bombardamenten die het leven in Gaza nog weer moeilijker zullen maken?
Zeker in deze corona tijd?

Natuurlijk een onzinnige vergelijking om op basis van het aantal doden te zeggen dat Hamas degene is die om mensenlevens geeft!
Terwijl het verschil zoals jij weet wordt veroorzaakt dat israel zichzelf veel beter heeft kunnen beschermen tegen agressie van buitenaf dan Hamas.
Hamas stuurde ook duizenden raketten af op dorpen en steden in de hoop zoveel mogelijk Israeli te doden.
En reken maar als zij de mogelijkheden als Israël dat zij Israël inclusief alle mensen daar, inclusief Palestijen van de aardbodem hadden geveegd.
En dat weet donders goed!
nogmaals kijk goed in dat plaatje en het is duidelijk wie de massamoordenaar is.
je kan hier een hele lap tekst gaan plaatsen maar er zal niets veranderen aan al die onschuldige Palestijnen die in hun huizen door een bezetter zijn gebombardeerd.

20-05-2021, 20:17

Citaat door Maquis:
En wat was de DIRECTE aanleiding van dat bombardement?
ik weet dat de zionisten het volgende zien wanneer zij naar de Palestijnen kijken..
en blijkbaar jij ook.


20-05-2021, 20:19

Citaat door DEMO:
nogmaals kijk goed in dat plaatje en het is duidelijk wie de massamoordenaar is.
je kan hier een hele lap tekst gaan plaatsen maar er zal niets veranderen aan al die onschuldige Palestijnen die in hun huizen door een bezetter zijn gebombardeerd.
en zoals als altijd vlucht je als je geen antwoord hebt op door mij gegeven argumenten.

Wat jij stelt. Israel heeft met hulp van de VN land van de Palestijnen gestolen, dus Palestijnen mogen Israeli's aanvallen, doden.
Maar die mogen niet terugschieten want dan zijn het moordenaars.
Jij denkt echt dat de mens, de wereld zo in elkaar zit?
Of alleen als het om mensen gaat met jouw eigen geloof?

20-05-2021, 20:24

Citaat door DEMO:
ik weet dat de zionisten het volgende zien wanneer zij naar de Palestijnen kijken..
en blijkbaar jij ook.

Je geeft zelfs geen antwoord op mijn simpele vraag, wie is verantwoordelijk voor het afschieten van duizenden raketten op Israel terwijl men op basis van zoveel tientallen jaren weet, dat Israel ALTIJD onmiddellijk terugslaat, maar dan tig keer harder omdat zij het sterkste leger in het M-O hebben?
Deze 4 generaties zouden nog steeds leven als zij dat niet hadden gedaan.
Heeft WEER totaal niets opgeleverd, anders dan de opdracht van de Ayadictors om zodoende weer extra geld te ontvangen en steun in wapens, wapensystemen.
Dat de burgers worden weggeblazen, ach.

20-05-2021, 20:29

Citaat door Maquis:
en zoals als altijd vlucht je als je geen antwoord hebt op door mij gegeven argumenten.

Wat jij stelt. Israel heeft met hulp van de VN land van de Palestijnen gestolen, dus Palestijnen mogen Israeli's aanvallen, doden.
Maar die mogen niet terugschieten want dan zijn het moordenaars.
Jij denkt echt dat de mens, de wereld zo in elkaar zit?
Of alleen als het om mensen gaat met jouw eigen geloof?
hoezo jij stelt ik stel niets..

Nederlandse verzet word nog steeds geëerd om zijn verzet tegen de nazi's.
het Palestijnse verzet word als terroristen en moordenaars weggezet.

alleen al deze denkwijze is al genoeg om jouw beschrijvingen en verhalen als propaganda te bestempelen.

20-05-2021, 20:32

Citaat door Maquis:
Je geeft zelfs geen antwoord op mijn simpele vraag, wie is verantwoordelijk voor het afschieten van duizenden raketten op Israel terwijl men op basis van zoveel tientallen jaren weet, dat Israel ALTIJD onmiddellijk terugslaat, maar dan tig keer harder omdat zij het sterkste leger in het M-O hebben?
Deze 4 generaties zouden nog steeds leven als zij dat niet hadden gedaan.
Heeft WEER totaal niets opgeleverd, anders dan de opdracht van de Ayadictors om zodoende weer extra geld te ontvangen en steun in wapens, wapensystemen.
Dat de burgers worden weggeblazen, ach.
wat hebben de zionisten in dat gebied te zoeken..
hoe zou jij reageren wanneer ik jou uit je eigen huis wegschop en het overneem.
zou jij dan het hondenhok gebruiken en mij accepteren in jouw huis.

20-05-2021, 20:56



Citaat door DEMO:
hoezo jij stelt ik stel niets..

Nederlandse verzet word nog steeds geëerd om zijn verzet tegen de nazi's.
het Palestijnse verzet word als terroristen en moordenaars weggezet.

alleen al deze denkwijze is al genoeg om jouw beschrijvingen en verhalen als propaganda te bestempelen.
Nadat de verzetsstrijders in NL de eerste Nazi's, SS-ers, collaborateurs hadden geliquideerd bleek dat zij uit hele goede bedoelingen hadden gehandeld maar niet hadden nagedacht over de consequenties.
De Duitsers knalden een groep willekeurige burgers af als represaille!
En zo ging dat steeds. Een aantal van die verzetsstrijders kwamen in geestelijke nood.
Zij gingen rationeel denken; ik haat de Duitse bezetters als de pest. Heb monsters geluiqideerd. Heeft dat de bevrijding dichterbij gebracht?
En het heeft een hele rij willekeurige burgers het leven gekost.
En hebben hun eigen verantwoordelijkheid genomen en zijn gestopt met dat verzetswerk.

Heb het al vaker geschreven, herhaal het nog maar eens.
Wat mij betreft mogen Palestijnen strijden tegen de Israeli om te proberen gebied te heroveren.
Maar natuurlijk zal Israel zich verdedigen en terugslaan.
70 jaar strijd heeft totaal niets opgeleverd.
Nog steeds zijn de Palestijnen totaal niet militair opgewassen tegen Israël.
Arabische leiders geven alleen steun voor de bühne maar denken er niet over na de vorige nederlagen Israel nogmaals aan te vallen.
In feite vinden zij die Palestijnen alleen maar lastig.

Dat zijn gewoon de feiten.

20-05-2021, 21:03

Citaat door Maquis:
Nadat de verzetsstrijders in NL de eerste Nazi's, SS-ers, collaborateurs hadden geliquideerd bleek dat zij uit hele goede bedoelingen hadden gehandeld maar niet hadden nagedacht over de consequenties.
De Duitsers knalden een groep willekeurige burgers af als represaille!
En zo ging dat steeds. Een aantal van die verzetsstrijders kwamen in geestelijke nood.
Zij gingen rationeel denken; ik haat de Duitse bezetters als de pest. Heb monsters geluiqideerd. Heeft dat de bevrijding dichterbij gebracht?
En het heeft een hele rij willekeurige burgers het leven gekost.
En hebben hun eigen verantwoordelijkheid genomen en zijn gestopt met dat verzetswerk.

Heb het al vaker geschreven, herhaal het nog maar eens.
Wat mij betreft mogen Palestijnen strijden tegen de Israeli om te proberen gebied te heroveren.
Maar natuurlijk zal Israel zich verdedigen en terugslaan.
70 jaar strijd heeft totaal niets opgeleverd.
Nog steeds zijn de Palestijnen totaal niet militair opgewassen tegen Israël.
Arabische leiders geven alleen steun voor de bühne maar denken er niet over na de vorige nederlagen Israel nogmaals aan te vallen.
In feite vinden zij die Palestijnen alleen maar lastig.

Dat zijn gewoon de feiten.
70 jaar niets opgeleverd??
daarin vergis je je wel..

het volgende plaatje zegt genoeg.had de plo maar hamas als voorbeeld genomen..
maar nee ze dachten meer uit de onderhandelingen te kunnen halen maar tegendeel is gebeurd.


er is bijna niets meer over van Westelijke Jordaanoever terwijl gaza geen mm veranderd is.

20-05-2021, 21:07

Citaat door DEMO:
wat hebben de zionisten in dat gebied te zoeken..
hoe zou jij reageren wanneer ik jou uit je eigen huis wegschop en het overneem.
zou jij dan het hondenhok gebruiken en mij accepteren in jouw huis.
Israel heeft zich al jaren geleden teruggetrokken uit Gaza zoals jij weet. Orthodoxe Joden die daar zaten en weigerden het gebied te verlaten letterlijk door militairen laten wegslepen.
Al jaren blijkt dat als men vanuit Gaza geen raketten afvuurt op Israël, dat land ook geen geen bombardementen op Gaza uitvoert.
Nadat de PA verkiezingen in Gaza had uitgeschreven die door Hamas werden gewonnen, waarna zij de democratie onmiddellijk afschaften
ging Israël dat Gaza blokkeren, omdat Hamas zich ten doel stelt Israël van de aardbodem te vegen.
Heel begrijpelijk vanuit hun gezichtspunt, maar de Israëli denken daar vanuit hun gezichtspunt weer anders over.
Dus blokkeren om wapenleveranties aan Gaza voor die strijd tegen te houden.
Zo werkt dat onder volken en al honderdduizenden jaren.

Pagina's : [1] 2