Bekijk volle/desktop versie : Israël: 'Tunnelnetwerk van Hamas geneutraliseerd'



Pagina's : [1] 2 3

20-05-2021, 10:28
Het bezettingsleger van Israël zegt een groot tunnelwerk van verzetsgroep Hamas te hebben "geneutraliseerd".





Gevechtstoestellen zouden meer dan 90 kilometer aan tunnels hebben verwoest. Die maakten deel uit van een ondergronds gangenstelsel dat bekendstaat als een "stad onder een stad".

De bezetter zegt dat Hamas het afgelopen decennium heeft gewerkt aan het tunnelnetwerk. "En wij hebben het in slechts vijf dagen geneutraliseerd." De Palestijnse verzetsbeweging zou de uitgestrekte tunnels gebruiken voor transport van goederen en mensen.

De Israëlische bombardementen hebben grote schade aangericht aan de infrastructuur in de dichtbevolkte Gazastrook. Honderden gebouwen zijn verwoest of hebben ernstige schade opgelopen.

Internationaal groeit de druk om een wapenstilstand te sluiten. De Duitse minister Heiko Maas (Buitenlandse Zaken) reisde naar Israël om te kijken welke rol de internationale gemeenschap daarbij kan spelen. Hij bezoekt onder meer de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de Palestijnse president Mahmoud Abbas.

Israëlisch geweld
De onrust in Palestina laaide eind april op, toen de militaire Israëlische politie buitenproportioneel en uiterst gewelddadig reageerde op Palestijnse protesten. De Palestijnen kwamen in opstand tegen de geplande uitzetting van zeker zestig Palestijnse gezinnen in de wijk Sheikh Jarrah in bezet Oost-Jeruzalem. De Palestijnse bewoners moeten na decennialange onderdrukking plaats maken voor Joodse kolonisten.

Israël bestormde meermaals de Al-Aqsa-moskee en vuurde flitsgranaten, rubberen kogels en stinkdierwater op ongewapende Palestijnen. De onrust is uitgelopen van protesten tot raketaanvallen van en naar de Gazastrook.

Het Israëlische bezettingsleger bombardeert burgerdoelen, waaronder flatgebouwen en scholen. Zo werd zaterdag doelbewust het gebouw getroffen met daarin kantoren van internationale media, waaronder persbureau Associated Press (AP) en nieuwszender al-Jazeera.

In de Gazastrook zijn zeker 230 Palestijnen gedood, waaronder 65 kinderen, als gevolg van de inmiddels 11-dagen durende Israëlische bombardementen.

20-05-2021, 15:04


Het valt mij echt op dat witte mensen zo geweldig zijn, en alles wat anders is is terroristen of zwart etc etc....en minder waard.. Dit is het wereldje nu ..in 2021 Wit mag zich verdedigen en zwart mag maar stinken.....

20-05-2021, 15:07
Stikken bedoelde ik.....

20-05-2021, 15:13

Citaat door Chahida:
Stikken bedoelde ik.....
Ik denk dat we de zwart en wit mentaliteit uit het westen maar beter kunnen verwerpen. Het is een incorrecte beschrijving van mensen en een stigma dat racisme in stand houdt.

20-05-2021, 15:28



Citaat door TDM:
Ik denk dat we de zwart en wit mentaliteit uit het westen maar beter kunnen verwerpen. Het is een incorrecte beschrijving van mensen en een stigma dat racisme in stand houdt.
waarom spreek je dan hun taal

Je bent een NL’ er die verdwaald is. Soms ben je een pater daarna malcolm x daarna is Jerrely welkom


20-05-2021, 16:49
Wat heeft Taal met denkwijze te maken? 't is algemeen bekend dat de blanken superieur willen zijn tov de zwarten.

20-05-2021, 16:53

Citaat door marokkaansenerd:
Wat heeft Taal met denkwijze te maken? 't is algemeen bekend dat de blanken superieur willen zijn tov de zwarten.
Dat is een stokende Zionist, beter deze munafiq geen aandacht schenken. Straks blijft die je berichten sturen.

20-05-2021, 17:32

Citaat door Redactie:
Het bezettingsleger van Israël zegt een groot tunnelwerk van verzetsgroep Hamas te hebben "geneutraliseerd".





Gevechtstoestellen zouden meer dan 90 kilometer aan tunnels hebben verwoest. Die maakten deel uit van een ondergronds gangenstelsel dat bekendstaat als een "stad onder een stad".

De bezetter zegt dat Hamas het afgelopen decennium heeft gewerkt aan het tunnelnetwerk. "En wij hebben het in slechts vijf dagen geneutraliseerd." De Palestijnse verzetsbeweging zou de uitgestrekte tunnels gebruiken voor transport van goederen en mensen.

De Israëlische bombardementen hebben grote schade aangericht aan de infrastructuur in de dichtbevolkte Gazastrook. Honderden gebouwen zijn verwoest of hebben ernstige schade opgelopen.

Internationaal groeit de druk om een wapenstilstand te sluiten. De Duitse minister Heiko Maas (Buitenlandse Zaken) reisde naar Israël om te kijken welke rol de internationale gemeenschap daarbij kan spelen. Hij bezoekt onder meer de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de Palestijnse president Mahmoud Abbas.

Israëlisch geweld
De onrust in Palestina laaide eind april op, toen de militaire Israëlische politie buitenproportioneel en uiterst gewelddadig reageerde op Palestijnse protesten. De Palestijnen kwamen in opstand tegen de geplande uitzetting van zeker zestig Palestijnse gezinnen in de wijk Sheikh Jarrah in bezet Oost-Jeruzalem. De Palestijnse bewoners moeten na decennialange onderdrukking plaats maken voor Joodse kolonisten.

Israël bestormde meermaals de Al-Aqsa-moskee en vuurde flitsgranaten, rubberen kogels en stinkdierwater op ongewapende Palestijnen. De onrust is uitgelopen van protesten tot raketaanvallen van en naar de Gazastrook.

Het Israëlische bezettingsleger bombardeert burgerdoelen, waaronder flatgebouwen en scholen. Zo werd zaterdag doelbewust het gebouw getroffen met daarin kantoren van internationale media, waaronder persbureau Associated Press (AP) en nieuwszender al-Jazeera.

In de Gazastrook zijn zeker 230 Palestijnen gedood, waaronder 65 kinderen, als gevolg van de inmiddels 11-dagen durende Israëlische bombardementen.
Daar doen wij helemaal niks mee er zijn er 7 van jullie naar de hel geschoten palestijnen sterven allemaal als martelaar.

20-05-2021, 17:53

Citaat door TDM:
Dat is een stokende Zionist, beter deze munafiq geen aandacht schenken. Straks blijft die je berichten sturen.
verdwaalde ezel, id crisis icm zelfhaat ahahahhahahahahahahah

Je bent echt welkom Jerrely

20-05-2021, 18:00

Citaat door marokkaansenerd:
Wat heeft Taal met denkwijze te maken? 't is algemeen bekend dat de blanken superieur willen zijn tov de zwarten.


Elk individu vindt de groep waar hij toe behoort het beste.
Daar is ook niks mis mee, mits je het niet te gek maakt.

Een beetje rekening houden met elkaar
is voor elke groep en elk individu het beste ...

20-05-2021, 18:01

Citaat door Stijnsansbarbe:
Elk individu vindt de groep waar hij toe behoort het beste.
Daar is ook niks mis mee, mits je het niet te gek maakt.

Een beetje rekening houden met elkaar
is voor elke groep en elk individu het beste ...
nee ik vind mijn groep niet het beste.

Een Marokkaan is niet beter dan een Pakistaan. Een ieder die daar aan tornt mag van mij letterlijk kanker krijgen, waste of space

20-05-2021, 18:04

Citaat door -JokeR-:
nee ik vind mijn groep niet het beste.

Een Marokkaan is niet beter dan een Pakistaan. Een ieder die daar aan tornt mag van mij letterlijk kanker krijgen, waste of space


Jij vindt jouw groep van Moslims,
jouw groep van sportschoolfanaten,
jouw groep van autoliefhebbers
en jouw groep van dwergen met een bochel
het beste ...

20-05-2021, 18:12



Citaat door Stijnsansbarbe:
Jij vindt jouw groep van Moslims,
jouw groep van sportschoolfanaten,
jouw groep van autoliefhebbers
en jouw groep van dwergen met een bochel
het beste ...
Nee. Iedere groep heeft zijn kwaliteiten en elke groep verdient respect.

Ik ben een grote autoliefhebber maar ben niet tegen schone energie bijvoorbeeld. Zo kan ik er meer voorbeelden van roepen. Welke groep heb je het over?

Spreek namens jezelf aub

20-05-2021, 19:50
Je moet je afvragen hoe de zionisten weten waar en hoe de tunnels lopen.

20-05-2021, 19:58

Citaat door Magrib-kabir:
Je moet je afvragen hoe de zionisten weten waar en hoe de tunnels lopen.
Ze weten niks. Het is de slager die zijn eigen vlees keurt. Oh niks aan de hand, we hebben gewoon tunnels verwoest. Ondertussen met velen onschuldige mensen en bedrijven dat verwoest zijn.

Mensen wereldwijd geven miljoenen om alleen fatsoenlijke bedrijven op te bouwen. Dan komen die zionisten dat compleet verwoesten zodat ze weer 10 stappen achteruitgaan.

Beetje lopen janken over Hamas. De onschuld spelen en niet durven erkennen dat ze de twee staten oplossing als rookgordijn gebruiken en de ware verderf zaaier zijn.

Pagina's : [1] 2 3