Bekijk volle/desktop versie : Chaos in Fnideq: gewonden na opstootjes tussen migrantkandidaten en politie (video)



Pagina's : [1] 2

20-05-2021, 00:53
In het Noord-Marokkaanse Fnideq liep het woensdagavond uit op een confrontatie tussen orediensten en grote groep jonge migrant-kandidaten.



De groepen jongeren hield zich op bij de grensovergang met Ceuta en begonnen met stenen te gooien naar ordetroepen die de grensovergang kwamen ruimen.


[video=youtube;c_3La0Qayjc]https://www.youtube.com/watch?v=c_3La0Qayjc[/video]


De politie slaagde er niet in de groep relschoppers uit elkaar te drijven en moest terugtrekken toen de groep een opmars maakte en agenten bekogelden met stenen. Het geweld verspreidde zich daardoor naar andere delen van de stad.


Bij de confrontaties raakten meerdere jongeren gewond. Een jonge demonstrant werd met spoed naar het ziekenhuis overgebracht nadat hij werd overreden door een politievoertuig dat probeerde te vluchten voor de stenenregen. Meerdere agenten raakten gewond.

Het is al dagenlang onrustig in Fnideq doordat veel jongeren de grensovergang met Ceuta proberen over te stekken. Migranten konden zwemmend of lopend naar het Spaanse stuk kust. Sinds maandag slaagden meer dan 8.000 mensen er in de Spaanse enclave te bereiken. Daarvan zijn inmiddels meer dan 2.700 teruggestuurd naar Marokko.

De recente golf aan migranten was volgens waarnemers mogelijk omdat de Marokkaanse grensbewakers plotseling afwezig bleken. Marokko zou de bestorming van de Spaanse enclave oogluikend hebben toegestaan als reactie op de aanwezigheid van Polisario-president Brahim Ghali in Spanje.

Marokko heeft maandag 200 extra agenten ingezet om de grensstreek te beveiligen. De Spaanse regering heeft legereenheden naar Ceuta gestuurd om de enclave te beschermen, die vuren rubberen kogels en traangas af op de mensenmassa.

20-05-2021, 08:09


Migrantenkandidaten,,,,,,,,,,dit zijn vluchtelingen die vluchten voor onderdrukking en armoede

20-05-2021, 08:16
Jaren geleden zag ik een film waarin wanhopige mensen uit heel Afrika in een mars naar de grens aan de Middellandse Zee trokken, overstaken en daar opgewacht werden door een schietend leger, dat het bolwerk Europa wilde verdedigen. Het Westen heeft haar rijkdom te danken aan de plundering en uitbuiting van derde wereldlanden, en de gewone bevolking ziet door de media hoe wij hier dansend door het leven gaan, en zij daar zich door de misere moeten bewegen, zonder enig perspectief. Ik ken de situatie in Fnideq persoonlijk, en het is bergafwaars gegaan sinds de grens gesloten is geraakt, en ook nog eens de corona-crisis er bij kwam. Toeristen bleven weg, zodat in de zomer er ook geen inhaalslag gemaakt kon worden. Al mijn (Marokkaanse) vrienden lopen maandelijks naar Western Union om de achterban daar te ondersteunen, want anders... Nou ja, ook de lezers met voorouders uit Nador weten het zelf wel in te vullen.

20-05-2021, 10:41
Karimblok@100% gelijk

20-05-2021, 10:47


aan de andere kant,die trabando uit sebta en mliliya is niet goed voor de economie, dus de marokkaanse winkeliers en product wordt ook geen btw over betaald, .

als ik me niet vergis zijn ze in fnide9 een industrie zone aan het bouwen .

20-05-2021, 11:16
Als je d3 seculiere Arabieren wilt geloven zijn ze overal in maroc industrieel zone aan het bouwen

20-05-2021, 11:21
jij weet niet veel over marokko, alleen wat azulis je wijs hebben gemaakt

20-05-2021, 13:07
Zelfs al zou jullie farao goud schijten dan nog zou ik jullie bekritiseren, nooit zou ik voor een land opkomen dat haar onderdanen verkracht in gevangenissen

20-05-2021, 13:08
De profeet vzmh zei,zeg de waarheid ook als het over je eigen broer gaat

20-05-2021, 13:37

Citaat door T-Bone:
aan de andere kant,die trabando uit sebta en mliliya is niet goed voor de economie, dus de marokkaanse winkeliers en product wordt ook geen btw over betaald, .

als ik me niet vergis zijn ze in fnide9 een industrie zone aan het bouwen .
De mensen hadden tenminste hun 50 tot 100 dirham per dag.

Nu hebben ze niks, industriele zone is heel mooi maar in de tussentijd moet er ook gegeten worden en water, licht en voor velen ook huur betaald worden.

20-05-2021, 13:40

Citaat door Terrorist:
Jij weet al helemaal niks
hij heeft gelijk.

De enige wat MAROKKO moest doen is afbouwen. Voor de rest steun ik King Sex. Hij doet het goed

20-05-2021, 16:46
Die EM zijn echt amateurs. Welke idioot heeft ze getriand? Zie hoe ze terug gooien met stenen. Haha. Steeds breken ze hun rij. En ze zijn met te weinig.

20-05-2021, 16:47


ME moet zich beter organiseren. Traangas, water kanon. Misschien dat Spanje hun wat kan gaan trainen en voorzien van middelen.

20-05-2021, 17:41

Citaat door karimblok:
Jaren geleden zag ik een film waarin wanhopige mensen uit heel Afrika in een mars naar de grens aan de Middellandse Zee trokken, overstaken en daar opgewacht werden door een schietend leger, dat het bolwerk Europa wilde verdedigen. Het Westen heeft haar rijkdom te danken aan de plundering en uitbuiting van derde wereldlanden, en de gewone bevolking ziet door de media hoe wij hier dansend door het leven gaan, en zij daar zich door de misere moeten bewegen, zonder enig perspectief. Ik ken de situatie in Fnideq persoonlijk, en het is bergafwaars gegaan sinds de grens gesloten is geraakt, en ook nog eens de corona-crisis er bij kwam. Toeristen bleven weg, zodat in de zomer er ook geen inhaalslag gemaakt kon worden. Al mijn (Marokkaanse) vrienden lopen maandelijks naar Western Union om de achterban daar te ondersteunen, want anders... Nou ja, ook de lezers met voorouders uit Nador weten het zelf wel in te vullen.
Vanaf de 7e eeuw trokken Arabische legers naar alle windstreken.
Tal van landen bezet, waar men zich zoveel eeuwen te goed deed aan de rijkdommen van die landen.
Legers aangekomen in Noord-Afrika trokken met Imazighen naar Zuid-Europa waar zij Spanje/Portugal en Zuid-Italie in bezit namen.
Inclusief de rijkdommen van die gebieden.
Pas 8 eeuwen later werden zij er uit geschopt. Maar toen werd het laatste stukje van het Byzantijnse rijk veroverd door de Turken alsmede grote delen van Oost-Europa.
Inclusief alle rijkdom daar. Tot zij er pas in de 19e eeuw er weer werden uitgeschopt.
Zo ongelofelijk veel geld geperst uit die landen die jaarlijks richting schatkist van de Sultan ging.
1400 jaar!
India werd eveneens 700 jaar door Arabieren en daarna
Turken vakkundig van zijn rijkdommen en mensen (slaven) ontdaan!

En dan Europeanen die 300 jaar dat goede voorbeeld van Arabieren-Imazighen/Turken hebben gevolgd en ook richting Azie en Afrika vertrokken.
Wat is gebleken, toen Arabieren/Imazighen/Turken hun koloniale gebieden hadden verloren, al die landen straatarm.
Maar toen de Europeanen hun kolonien in Afrika pas in de 19e eeuw veroverd en eerste helft van de 20e eeuw al weer dekolonisatie, nog nooit zijn die west-Europese landen zo welvarend geweest!
Waarom om dat zij veel meer te bieden hadden dan alleen andere landen bezetten en hun rijkdommen gebruiken.
Noem al die uitvindingen die de laatste 100 jaar zijn gedaan, Europeanen en hun neefjes in de VS, Canada.
Al die fabrieken die al die prachtige apparaten op alle gebieden hebben gefabriceerd en verkocht!
Handel over de gehele wereld.

De hoogste productie in Afrika vinden we vooral in kinderen.
Zie die Afrikaanse landen die in luttele tientallen jaren hun bevolking met factor 5 of zelfs 7 zagen toenemen!
Al die ouders hadden zelf al nauwelijks een toekomst en dan een massa kinderen, waarvoor die landen niet allemaal banen voor kan scheppen!
Continu stammen die elkaar naar het leven staan, al dan niet op basis van dezelfde godsdienst.
De ene dictator volgt de andere op.

Nooit de hand in eigen boezem, alles dat fout gaat gewoon anderen de schuld geven, en bij voorkeur de Europeanen.
Als Azie zelfde laken een pak.
En allemaal willen zij naar die paar welvarende landen rond de Noordzee, met goede voorzieningen.
In de rest van Europa is te weinig te halen.

Alsof die paar landen nog tientallen jaren stormloop van kansarme economische vluchtelingen zou overleven.
Financieel niet, maar ook gezien de botsende cultuur met onze cultuur hier niet.

De gedachte dat al die zo arme landen waar men elkaar zo vaak te lijf gaat, niet vreedzaam met elkaar kunnen leven er baat bij zouden hebben als die paar welvarende west-Europese landen kapot zouden gaan.

20-05-2021, 17:50

Citaat door Maquis:
Vanaf de 7e eeuw trokken Arabische legers naar alle windstreken.
Tal van landen bezet, waar men zich zoveel eeuwen te goed deed aan de rijkdommen van die landen.
Legers aangekomen in Noord-Afrika trokken met Imazighen naar Zuid-Europa waar zij Spanje/Portugal en Zuid-Italie in bezit namen.
Inclusief de rijkdommen van die gebieden.
Pas 8 eeuwen later werden zij er uit geschopt. Maar toen werd het laatste stukje van het Byzantijnse rijk veroverd door de Turken alsmede grote delen van Oost-Europa.
Inclusief alle rijkdom daar. Tot zij er pas in de 19e eeuw er weer werden uitgeschopt.
Zo ongelofelijk veel geld geperst uit die landen die jaarlijks richting schatkist van de Sultan ging.
1400 jaar!
India werd eveneens 700 jaar door Arabieren en daarna
Turken vakkundig van zijn rijkdommen en mensen (slaven) ontdaan!

En dan Europeanen die 300 jaar dat goede voorbeeld van Arabieren-Imazighen/Turken hebben gevolgd en ook richting Azie en Afrika vertrokken.
Wat is gebleken, toen Arabieren/Imazighen/Turken hun koloniale gebieden hadden verloren, al die landen straatarm.
Maar toen de Europeanen hun kolonien in Afrika pas in de 19e eeuw veroverd en eerste helft van de 20e eeuw al weer dekolonisatie, nog nooit zijn die west-Europese landen zo welvarend geweest!
Waarom om dat zij veel meer te bieden hadden dan alleen andere landen bezetten en hun rijkdommen gebruiken.
Noem al die uitvindingen die de laatste 100 jaar zijn gedaan, Europeanen en hun neefjes in de VS, Canada.
Al die fabrieken die al die prachtige apparaten op alle gebieden hebben gefabriceerd en verkocht!
Handel over de gehele wereld.
je bent echt een mongool, serieus man zoek hulp. Ben jij familie van MIT361?

Pagina's : [1] 2