Bekijk volle/desktop versie : VN roept Marokko en Spanje op om rust te bewaren



Pagina's : [1] 2

18-05-2021, 20:31
De diplomatieke crisis tussen Rabat en Madrid is ook de Verenigde Naties (VN) niet ontgaan.





"Het is heel belangrijk dat Marokko en Spanje tot overeenstemming komen om te proberen de situatie te kalmeren", zei de woordvoerder van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Stéphane Dujarric.

De VN-woordvoerder reageerde dinsdag op de beelden van de massale toestroom van migranten die sinds begin deze week de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla bestormen.

Dujarric omschreef de videobeelden als "zeer alarmerend" en maakt zich zorgen over de opgelopen spanningen tussen Spanje en Marokko. "Dit is weer een illustratie, denk ik, van de uitdagingen waarmee we allemaal worden geconfronteerd wanneer we proberen de wereldwijde migratie te beheren op een manier die zowel humaan is als de menselijke waardigheid respecteert", zei Dujarric.


De recente golf aan migranten was volgens waarnemers mogelijk omdat de Marokkaanse grensbewakers plotseling afwezig bleken. Migranten konden zwemmend of lopend naar het Spaanse stuk kust. Marokko zou de bestorming van de enclave oogluikend hebben toegestaan als reactie op de aanwezigheid van Polisario-president Brahim Ghali in Spanje.

Marokko heeft maandag 200 extra agenten ingezet om de grensstreek te beveiligen. De Spaanse regering heeft legereenheden naar Ceuta gestuurd om de enclave te beschermen, die vuren rubberen kogels en traangas af op de mensenmassa.

20-05-2021, 16:53


En iedereen zwijgt over het feit dat Spanje een gezochte oorlog misdadiger huisvest. Ik dacht dat er een overeenkomst was om gezochte criminelen uit te leveren aan elkaar. Hopelijk gaat marokko nu stoppen met samenwerken met Interpol. Ze namelijk schijt aan Marokko.
Marokko moet zijn grens in het noorden niet meer bewaken. Ze kunnen hun mensen beter inzetten in het zuiden en op de haven om te voorkomen dat er trabando binnen komt.
Wat het land uit gaat is niet de zorg van Marokko.

20-05-2021, 16:57
Bovendien zijn de steden gewoon van Marokko. Door de grens te bewaken erkend Marokko dat die steden van Spanje zijn. Marokko zou actief moeten zorgen dat die grenzen open gaan zodat het niet meer houdtbaar is voor Spanje om langer te blijven. Is tijd om oorlog taal te spreken.

20-05-2021, 16:58
Die spanjaarden kunnen maar beter zwijgen. Eeuwenlang immigratie stroom tussen Marokko en Spanje. Vuile moordende kolonisten dat het zijn.

20-05-2021, 18:17



Citaat door Magrib-kabir:
En iedereen zwijgt over het feit dat Spanje een gezochte oorlog misdadiger huisvest. Ik dacht dat er een overeenkomst was om gezochte criminelen uit te leveren aan elkaar. Hopelijk gaat marokko nu stoppen met samenwerken met Interpol. Ze namelijk schijt aan Marokko.
Marokko moet zijn grens in het noorden niet meer bewaken. Ze kunnen hun mensen beter inzetten in het zuiden en op de haven om te voorkomen dat er trabando binnen komt.
Wat het land uit gaat is niet de zorg van Marokko.

20-05-2021, 18:22

Citaat door TDM:
Die spanjaarden kunnen maar beter zwijgen. Eeuwenlang immigratie stroom tussen Marokko en Spanje. Vuile moordende koloniseren dat het zijn.
eindelijk ya jude

20-05-2021, 18:24
tekst is incompleet redactie:

Spanje wilde dat de VN Marokko zou gaan veroordelen en mogelijk een VN resolutie aan zijn kut zou krijgen.

Maar dat is niet gebeurd. Volgens Bora9عa schendt Marokko het internationale recht

20-05-2021, 18:57
Magrib kabir, jouw farao en zijn bende zijn geen oorlogsmisdadigers of wat? Massagraven, mensen levend begraven, mensen filteren en verkrachten

20-05-2021, 18:58
Folteren bedoel ik

20-05-2021, 19:43
Jammall het is koning, niet de mijne. Ik heb tabouni als Amir. Nog erger dan die faroa van jou. Jullie overheid is heilige vergeleken met die junta van ons. M6 heeft wat mij betreft in zijn voet geschoten toen hij tegen de wil van jullie regering in kontje begon te likken van de zionisten.

20-05-2021, 19:47
Maar even voor de duidelijkheid, liever jullie gay king dan de leger aan de macht. De meeste algerijen zouden aan de kant van Marokko staan als er oorlog zou komen tussen Algerije en Marokko .

20-05-2021, 20:09

Citaat door Terrorist:
Eerloos Marokko bespioneert Marokkanen en levert ze graag over aan Europese landen.

Deze behandeling heeft Marokko zelf om gevraagd. Marokko slijmt veel te veel met haar inlichtingendienst en knapt werk op voor Interpol. Lekker voor ze dat ze nu verraden worden en op hun plek worden gezet.
Spanje is hen niet dankbaar voor alles wat DGST voor ze heeft gedaan, nee ze steken liever een jenwiya in de rug


En dan tekent Marokko een contract met Israël hahahaha
Als het een schaakbord was dan staat Marokko schaak. Nog een paar stappen en het is schaakmat.
denk je dat echt?

Kan je arab lezen? Ik kan je een link geven en dan mag jezelf oordelen. M.nl post nieuws van 2 maanden geleden. Marokko staat sterk ya si jenwiya

20-05-2021, 20:10



Citaat door Magrib-kabir:
Jammall het is koning, niet de mijne. Ik heb tabouni als Amir. Nog erger dan die faroa van jou. Jullie overheid is heilige vergeleken met die junta van ons. M6 heeft wat mij betreft in zijn voet geschoten toen hij tegen de wil van jullie regering in kontje begon te likken van de zionisten.
win men al jaza2ir?

20-05-2021, 20:22
Magrib kabir, kijk ik spreek niet over een land, ik spreek over alle landen waar arabïsche seculiere aan de macht zijn,,,,,alle seculiere arabïsche regeringen zijn corupt en vertegenwoordigen niet het volk of de islam maar hun eigen belang, en dat is paleizen, macht drugs zina alcohol

Pagina's : [1] 2