Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse noodhulpmiddelen voor Palestina aangekomen in Jordanië (video)



Pagina's : [1] 2

16-05-2021, 18:20
De eerste twee batches van humanitaire noodhulp zijn zondag aangekomen in de Jordaanse hoofdstad Amman.



Twee vliegtuigen van de Marokkaanse Koninklijke Strijdkrachten (FAR) kwamen zondag aan in Amman.


[video=youtube;ubFsh1qgChU]https://www.youtube.com/watch?v=ubFsh1qgChU[/video]


De hulpzendingen zijn het eerste deel van de toegezegde 40 ton aan hulpmiddelen. Koning Mohammed VI, voorzitter van het Al-Quds-comité, heeft de regering eerder deze week opgedragen de noodhulp voor Palestijnen naar de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever te sturen.



De ontvangst van de hulpmiddelen, bestaande uit basisvoedingsmiddelen, spoedeisende medische hulpmiddelen en warmtedekens, vond plaats in aanwezigheid van de Marokkaanse ambassadeur in Jordanië, Khalid Naciri, de vertegenwoordiger van Jordan Hashemite Charity Organization (JHCO), en de vertegenwoordiger van de Palestijnse ambassade in Jordanië.


Twee andere FAR-vluchten zijn eerder op de dag vertrokken vanuit Kenitra richting de Egyptische hoofdstad Caïro.



In Gaza zijn meer dan 188 doden gevallen, waaronder 55 kinderen en 33 vrouwen. Op de bezette Westelijke Jordaanoever hebben Israëlische bezettingstroepen minstens 13 Palestijnen vermoord.


De onrust in Palestina laaide vorige week vrijdag op, toen de militaire Israëlische politie buitenproportioneel en uiterst gewelddadig reageerde op Palestijnse protesten.


Israël bestormde meermaals de Al-Aqsa-moskee en vuurde flitsgranaten, rubberen kogels en stinkdierwater op ongewapende Palestijnen. De onrust is uitgelopen van protesten tot raketaanvallen van en naar de Gazastrook.

17-05-2021, 00:46


Mede dankzij M6 voorzitter van de alquds raad
Marokkaanse leger heeft afgelopen korte metten met polisario geslagen

Algerije is nog steeds muisstil..

17-05-2021, 06:56
Heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat er alleen pipa en raibi is aangekomen

17-05-2021, 11:22
Netjes, muisstil hier hahaha

17-05-2021, 11:29


Marokko, Jordanië en Egypte zijn de drie landen die intensief bezig zijn met hulp aan te bieden. Andere landen zijn aan het duimzuigen.

17-05-2021, 12:57
Het is hier muisstil. Waar zijn de landloze zwervers?

17-05-2021, 16:00

Citaat door Morri:
Steken in de rug terwijl ze tegelijkertijd hulp bieden. Zo goed deze landen
Niet te veel janken

17-05-2021, 16:04

Citaat door Morocco2020.:
Niet te veel janken
ahahaha

17-05-2021, 16:22

Citaat door Morocco2020.:
Niet te veel janken
Alle hulp is welkom natuurlijk.

Sta jij achter de normalisering tussen Marokko en Israel?

17-05-2021, 16:31

Citaat door Gentleman.:
Alle hulp is welkom natuurlijk.

Sta jij achter de normalisering tussen Marokko en Israel?
een vraagje, wat heeft dat met dit allemaal te maken?

17-05-2021, 16:32
Turkije heeft niet alleen Israel erkent, maar ook omvangrijke afspraken met Israel.

Mijn vraag: waarom die dubbele standaard?

17-05-2021, 16:46
Aan de seculiere arabiertjes, ik ga reageren, eerst en vooral als je de waarheid zegt is hier een of andere consulaattrol die ons bllokeert,ten 2de liever een zwerver met een rechte rug, dan een seculiere arabïsche verkrachters die knieler voor faraos en Israel

17-05-2021, 17:13



Citaat door -JokeR-:
een vraagje, wat heeft dat met dit allemaal te maken?
Ik zie vaak dat leden elkaar hierover uitschelden en dat kan ik niet goed plaatsen.

17-05-2021, 17:25
Gentleman@ omdat ze gewoon niet normaal kunnen doen dan beginnen ze te schelden .

17-05-2021, 17:45

Citaat door Sherif:
Gentleman@ omdat ze gewoon niet normaal kunnen doen dan beginnen ze te schelden .
Ik weet niet wie "ze" of "jullie" precies zijn. Het is gewoon nutteloos, daar zijn we het wel over eens denk ik.

Pagina's : [1] 2