Bekijk volle/desktop versie : Kabinet: reizen naar Marokko nog steeds oranje en rood, meeste Europese vakantielande



Pagina's : [1] 2

15-05-2021, 01:48
Het kabinet blijft reizen naar de meeste Europese landen ontraden.





Het ministerie van Buitenlandse Zaken maakte zaterdagochtend vroeg bekend dat reizen naar vier EU-landen weer mogelijk wordt. Ook naar een aantal regio's mogen Nederlanders weer op vakantie gaan. Voor Marokko blijft de kleurcode oranje (alleen noodzakelijke reizen) en gedeeltelijk rood (niet reizen).

Reizen kan weer naar Finland, Ierland, Malta, Portugal (inclusief de Azoren en Madeira). Verder gaat het om de Noord- en Zuid-Egeïsche eilanden en Ionische eilanden (Griekenland), de Balearen en Canarische eilanden (Spanje). Deze landen en regio's gaan van oranje naar geel. Dat geldt ook voor Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Rwanda en Thailand. Saba en Sint Eustatius krijgen de code groen. De namen van de meeste landen waren al uitgelekt.

Tot dusver gold in verband met corona het algemene reisadvies om niet naar het buitenland te reizen, maar vanaf zaterdag komt Buitenlandse Zaken weer met een reisadvies per land. "Een stap in de goede richting", aldus het ministerie. Dat roept reiziger op wel alert te blijven. "De situatie in een land kan immers snel veranderen." Ook kunnen veilige landen nog inreisbeperkingen instellen voor buitenlandse toeristen zoals een quarantaineverplichting.

"De resterende Europese landen blijven vooralsnog op kleurcode oranje staan, omdat ze Covid-hoogrisicogebied zijn en de kans op besmetting daar groot is. Het kabinet blijft reizen naar deze landen sterk afraden", meldt het ministerie. De reisadviezen zijn te vinden op de website wijsopreis.nl en nederlandwereldwijd.nl.

Omdat de besmettingen in Nederland hoog blijven heeft de Marokkaanse regering tot minstens 10 juni alle rechtstreekse vluchten tussen Marokko en Nederland opgeschort. Er geldt een inreisverbod voor reizigers die met het vliegtuig uit Nederland komen. Reizigers die vanuit Nederland via een ander land met het vliegtuig in Marokko aankomen zullen ook niet worden toegelaten. Ook inreizen met de passagiersferry is op dit moment niet mogelijk.

15-05-2021, 14:20


Beter hier blijven, en geld overmaken naar de rif

15-05-2021, 14:24
Wanneer de grenzen open gaan in sha Allah direct met voorbereidingen beginnen. Ik zal zien met de auto of vliegtuig. Dima maghreb

15-05-2021, 15:07
Ga maar de farao ondersteunen ,wij ondersteunen de bevolking

15-05-2021, 15:29


Ik kan niet wachten. Lekker naar mijn land gaan. Ik hoop echt dat de jankerd nooit meer naar Marokko gaan.

15-05-2021, 16:06
Tuurlijk jullie seculiere ala3rab kennen niet wachten tot jullie de hand van jullie farao kunnen gaan kussen

15-05-2021, 16:18
Vandaag,x14:20

JAMMALL

MVC Lid

Dit bericht is verborgen omdatxJAMMALLxis opgenomen in jexnegeerlijst.

Bekijk reactie

Verwijder gebruiker van negeerlijst.

Bekijk reactie

15-05-2021, 16:19
Hopelijk is er snel duidelijkheid in sha Allah. Mijn groene paspoort ligt klaar.

15-05-2021, 17:41
Waauw moet je trots op zijn

15-05-2021, 17:48
Vandaag,x17:41

JAMMALL

MVC Lid

Dit bericht is verborgen omdatxJAMMALLxis opgenomen in jexnegeerlijst.

Bekijk reactie

Verwijder gebruiker van negeerlijst.

Bekijk reactie

15-05-2021, 17:49
Zal er van genieten. Mijn familie terug zien, zee, boot, al de mensen die gelukkig zijn wanneer ze naar Marokko reizen. Prachtige. Al hamdoulillah dat ik geen azuli ben.

15-05-2021, 17:57

Citaat door Morocco2020.:
Wanneer de grenzen open gaan in sha Allah direct met voorbereidingen beginnen. Ik zal zien met de auto of vliegtuig. Dima maghreb
alleen met auto als je daar geen vervoer hebt, beter invoeren wa t3ish al 7ayat bila mashakil

15-05-2021, 17:57


Ik ga alleen met de auto in de winter lente wanneer er geen drukte is en de toiletten in spanje niet naar kots en schijt ruiken.

15-05-2021, 18:06

Citaat door -JokeR-:
alleen met auto als je daar geen vervoer hebt, beter invoeren wa t3ish al 7ayat bila mashakil
Ik leg graag die reis af van hier naar Marokko.

15-05-2021, 18:23

Citaat door Morocco2020.:
Ik leg graag die reis af van hier naar Marokko.
alleen of met een vriend is leuk. Ik heb 1 keer gedaan met familie (2 nichtjes) ….

Nooit meer, sterker nog … ik heb er een zware trauma aan overgehouden

Daarom of alleen of met een bijrijder, of helemaal niet

Pagina's : [1] 2