Bekijk volle/desktop versie : Overige contacten Wil jij ?

28-04-2021, 16:29
Wil je , je negatieve gedachtes doorbreken? Dit kan en ik zou je het aanraden ook! Maar voordat je dit wilt gaan doen. Moet je beseffen dat het een hele karwei is.. om je mindset te veranderen.. om ervoor te zorgen dat je anders gaat denken en anders in t leven gaat staan!
Dit is niet zo gedaan , want als je al jaren op een bepaalde manier hebt gedacht. Is dat niet zo in 1 klap te veranderen....

Er zijn aantal zaken dat je tot je moet laten doordringen.

1. Laat het gene los , waar jij op dit moment niks aan kan veranderen. Als jij er geen invloed op hebt , laat het los...
Dit heb ik echt als moeilijk ervaren. Ik ben altijd een controle freak geweest. Ik wilde juist altijd alles in handen nemen. Als we bepaalde dingen niet gingen zoals ik wilde. Werd ik helemaal gek!! Alhamdoulilah met veel geduld heb ik dit kunnen loslaten.
Als ik dit kan , iemand die echt controle freak was kan jij dit al helemaal!

2. Vertrouwen hebben dat alles goed komt , dat alles gaat zoals Allaah heeft geschreven.
Het is een bevrijdend gevoel als je de dingen kunt loslaten. Dat je gewoon kan zeggen Fiha Khair , er zit wijsheid achter waarom het nu zo loopt in me leven. Of waarom die persoon uit me leven is. Het is zo mooi omdat gevoel te hebben.. volledig vertrouwen in Allaah Subhanna wa ta'ala... ondanks dat het je pijn doet en het je raakt. Maar toch je vertrouwen in Allah is sterker dan je emoties Maa Shaa Allaah gewoon.
Soms als me iets overkomt , dan glimlach ik omdat ik weet dat dit ergens goed voor is.. klinkt misschien gek , maar wanneer je dit doorloopt dan ga je het beseffen wat ik ervaar.

3. Je moet leren en begrijpen dat jij het niet in de hand hebt. Dat jij iets kan willen of een bepaald plan hebt uitgespit. Dat het soms totaal anders kan lopen. Omdat Allaah's plan altijd beter is. Soms wil je iets maar dan houdt Allaah het tegen omdat t simpel weg niet goed voor je is. Overal zit wijsheid achter. Niets in t leven overkomt jouw zomaar. Je moet goed tot je laten doordringen en beseffen dat Allaah, weet hoe iemand over jou denkt. Dat Allaah weet wat die persoon in z'n hart verbergt. Allaah kent de intentie van die persoon. Dus als jij dat gene niet krijgt wat je wil. Is omdat Allaah weet wat jij niet weet!

4. Tijd is kostbaar, leest dit een paar keer.. tijd is kostbaar , tijd is kostbaar. Wanneer jij gaat inzien hoe kostbaar tijd is. Dan ga je heel anders om met je tijd. Dan ga jij je tijd niet verspillen aan zaken die niet voor jouw zijn. Je gaat veel sneller accepteren dat dingen gaan zoals ze gaan. En je gaat door want waarom zou je ergens blijven hangen. De tijd tikt door , je word ouder en de tijd haal je niet mee terug. Verloren tijd kan je nooit terughalen. Wees daarom zuinig met je tijd!
Ik heb dit echt zwaar beseft, ik sta nu echt heel anders in t leven. Sinds ik ben gaan inzien hoe kostbaar tijd is.. Sommige tijden zijn al verloren gegaan, die wil ik dan zo graag terughalen omdat ik niet genoeg ervan heb genoten. Omdat ik op dat moment de waarde er niet van inzag.. maarja verloren tijd is al verloren... Daarom zeg ik jou benut je tijd in het goede ! Laat je niet misleiden hoop dat jullie hier iets aan hebben.