Bekijk volle/desktop versie : French Montana: In Marokko zou ik waarschijnlijk op straat mais en camera's verkopen



14-08-2018, 16:34
In een interview met het Amerikaanse Billboard Magazine herinnerde de zanger van megahit "Famous" zich zijn reis van klein Marokkaans jochie tot grote Amerikaanse superster.



De succesvolle 33-jarige artiest heeft een lange weg afgelegd. Geboren in Casablanca, verliet hij zijn geboorteplaats op 13-jarige leeftijd om de minder-Amerikaanse-droom te beleven in The Bronx, New York.

De rapper, die eigenlijk Karim Kharbouch heet, bracht zijn jeugd door met zwerven door de straten van de South Bronx, waar hij drugs verkocht om zichzelf en zijn familie te onderhouden, vooral nadat zijn vader terug moest naar Marokko en Karim de man des huizes werd.

"Mijn moeder bleef bij ons en belandde in de bijstand. Ze koos er voor zichzelf voor ons op te offeren. En het werkte. Ik werd per ongeluk de grootste artiest van mijn land.", zei hij.

Na meer dan 20 jaar in de Verenigde Staten te hebben gewoond heeft karim in juni dan eindelijk het Amerikaanse staatsburgerschap verworven en heeft daarmee dezelfde rechten als elke andere Amerikaanse staatsburger. Het had echter heel anders kunnen aflopen, een gegeven waarvan Karim Kharbouch zich vandaag de dag heel bewust van is.

Tijdens zijn interview met het Amerikaans Billboard Magazine stelde de ex-vriend van Khloe Kardashian zich voor dat zijn moeder met zijn vader naar Marokko was teruggekeerd.

"Wie weet waar ik nu zou zijn? Ik zou in Marokko waarschijnlijk op straat maïs en camera's verkopen. In sommige landen zijn er meer kansen, maar ik heb het gevoel dat dat alleen wordt beperkt door het aantal kansen dat je wilt nemen", zei hij.

Ondanks dat hij zijn droom heeft waar gemaakt is Karim nooit vergeten waar hij vandaan kwam en claimt hij nog steeds trots te zijn op zijn afkomst.