Bekijk volle/desktop versie : Islamic Relief



25-05-2005, 12:01
Salaam mo3licom broeders en zusters,

Ik wil jullie vragen mij te helpen. Ik doneerde namelijk wel eens geld aan Islamic Relief, maar heb een heftige discussie gehad met mijn ouders. Zij vertelde me namelijk dat Islamic Relief geld doneerde voor jihad ed. En ik moest er onmiddelijk mee stoppen.
Zijn er hier broeders en zusters aanwezig die hier meer over weten??? help me aub....

Wasalaam mo3licom wr wb. beslemma

26-05-2005, 16:48


Assallam moe aleejkoem beste zuster fi Dien,

Allereerst heb ik respect voor elke ouder maar wat ik me afvraag is hoe ze erbij komen dat IRN de jihad sponsert. Waar hebben ze dit vandaan? Het is toch niet zo dat ze het van de media hebben en dat klakkeloos aannemen? Laten we hopen van niet.

Verder vraag ik me af wat er mis zou zijn als dit wel het geval zou zijn wat in mijn beleving nooit zal voorkomen? Jihad hoort toch bij de islam en als je conform de islam dit sponsert dan doe je toch niets verkeerds?

Ma3a sallam,

28-05-2005, 18:23
Salaam Allah wa3aykom warahmatuAllah wb oegtie

wat ik wel weet omdat ik een paar mensen ken die islamic relief werken,ze doneren het geld aan mensen die hulp nodig hebben en niet voor jihad,ik snap niet dat je snel een beslissing hebt genomen om te stoppen zonder echte dalil op tezoeken of het waar is wat je ouders hebben gezegt.

salaam Allah wa3aykom
je zuster in de islam

07-06-2005, 09:03

Citaat door taginegirl:
sellem aleikom,

ik doneer daar ook elhemdoeillah maar het word echt besteed aan onze zusters en broeders zoals deze zuster al zei.

wa aleikom sellem
ja dat klopt. je kan een DVD bij hun kopen en dan kan je ook zien wa ze me thet geld doen