Bekijk volle/desktop versie : Soedan na kwart eeuw van Amerikaanse terreurlijst



14-12-2020, 09:45
De Verenigde Staten hebben Soedan na 27 jaar van de zwarte lijst gehaald van landen die terrorisme steunen.



De nieuwe machthebbers van het Afrikaanse land hebben toegezegd in ruil daarvoor zo'n 335 miljoen dollar, circa 275 miljoen euro, uit te trekken om slachtoffers en nabestaanden te compenseren van aanslagen van Al-Qaeda.

De Amerikaanse regering had eerder dit jaar al bekendgemaakt dat Soedan van de lijst zou worden gehaald. Daarna ging nog een overgangsperiode van 45 dagen in waarin het parlement nog aan de rem kon trekken.

Dat gebeurde niet en inmiddels is de intrekking van de status van Soedan als terroristensponsor een feit, meldt de Amerikaanse ambassade in Khartoem.

Al-Qaeda kon in de jaren negentig openlijk opereren in Soedan. Na Amerikaanse druk moest de terreurorganisatie in 1996 uitwijken naar Afghanistan.

Soedan heeft toegezegd compensatie te betalen aan slachtoffers van de aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania (1998) en marineschip USS Cole (2000).

In Soedan kwam vorig jaar na grootschalige protesten het regime ten val van Omar Hassan al-Bashir. De nieuwe overgangsregering zocht toenadering tot het Westen en toonde zich ook bereid een normale diplomatieke relatie aan te gaan met Israël.

Dat was een diplomatieke overwinning voor de Amerikaanse president Donald Trump.

14-12-2020, 13:16


Betaald door KSA.

KSA ... zeer gevaarlijk land.

14-12-2020, 13:59

Citaat door M139:
Betaald door KSA.

KSA ... zeer gevaarlijk land.
Zoals jou koning die Palestina heeft verkocht aan de zionisten voor erkenning van de westelijke Sahara .

14-12-2020, 14:02

Citaat door AboubakrSiddiq:
Zoals jou koning die Palestina heeft verkocht aan de zionisten voor erkenning van de westelijke Sahara .
sinds wanneer was Palestina van Marokko?

Plak niet aan mij als je niks zinnigs heb te vertellen ya l mazlot

14-12-2020, 14:03



14-12-2020, 16:37

Citaat door AboubakrSiddiq:
Zoals jou koning die Palestina heeft verkocht aan de zionisten voor erkenning van de westelijke Sahara .
JIj bent toch ook een Marokkaan?

Dan is M6 toch ook jou koning?

14-12-2020, 17:25

Citaat door Uitroepteken:
JIj bent toch ook een Marokkaan?

Dan is M6 toch ook jou koning?
Hij is niet mijn koning

14-12-2020, 17:47

Citaat door AboubakrSiddiq:
Hij is niet mijn koning
Ach zo...


Net zoals Rutte niet mijn Minister president is,
En Willem Alexander niet mijn koning.

State of mind.

Verder heeft dat totaal geen waarde, maar goed.
Het is maar iets waar je in geloofd.

14-12-2020, 18:02

Citaat door Uitroepteken:
Ach zo...


Net zoals Rutte niet mijn Minister president is,
En Willem Alexander niet mijn koning.

State of mind.

Verder heeft dat totaal geen waarde, maar goed.
Het is maar iets waar je in geloofd.
Wie is rutte en wie is willem alexander ?

14-12-2020, 18:36

Citaat door AboubakrSiddiq:
Wie is rutte en wie is willem alexander ?
jij hebt AIDS ya weld al 7ram

14-12-2020, 18:52

Citaat door AboubakrSiddiq:
Zoals jou koning die Palestina heeft verkocht aan de zionisten voor erkenning van de westelijke Sahara .
Palestina is verkocht in 1915 door de saudis aan de britten die het op hun beurt gaven aan de joden.

Noord afrikanen hebben niks te maken met het afval dat we arabische politiek noemen.

Als jij palestina wilt bevrijden dan raad ik je aan om alle landen in het middenoosten te bestrijden want zij beschermen israels voortbestaan met onderhandse deals

14-12-2020, 19:49
Wie gaan de amerikanen, in het bijzonder het Pentagon een keer op de terreurlijst zetten?

15-12-2020, 10:22



Citaat door meshwesh:
Palestina is verkocht in 1915 door de saudis aan de britten die het op hun beurt gaven aan de joden.

Noord afrikanen hebben niks te maken met het afval dat we arabische politiek noemen.

Als jij palestina wilt bevrijden dan raad ik je aan om alle landen in het middenoosten te bestrijden want zij beschermen israels voortbestaan met onderhandse deals
Allemaal best en wel het is en blijft dat de koning een bange lafaard is die gezwicht is onder de druk van de zionisten en de golfarabieren. En ik weiger een monafiq te zijn kop in het zand steken lang leve de koning te roepen en doen alsof er niks aan de hand is zoals de koningaanbidders doen op de forum.Mo6 heeft hier net zoveel verantwoordelijkheid in en palestina zal en niet worden verkocht voor erkenning van grondgebied wat al van ons is .De marokkaanse saharah heeft niks met de monarch te maken de saharah is al grondgebied van de marokkanen .