Bekijk volle/desktop versie : Zelfkritisch



Pagina's : [1] 2 3 4

06-12-2020, 14:54
Zonder jezelf te kort te doen, zonder onzekerheid, durf je kritisch naar jezelf te zijn? De schuld van je falen bij jezelf te zoeken? Vaak is het tegenovergestelde lekker makkelijk, ontkennen of er niet bij stil staan.

06-12-2020, 15:14


Haha ik kan dat wel heel goed. Ik moest dat tijdens een opleiding uitbeelden en me docent heeft hard gelachen

06-12-2020, 15:27
Alleen maar, anders kom je niet echt ver

06-12-2020, 15:29

Citaat door Flowerbomb020:
Haha ik kan dat wel heel goed. Ik moest dat tijdens een opleiding uitbeelden en me docent heeft hard gelachen
Laat ons ook even lachen op deze koude zondag.

Citaat door coffee:
Alleen maar, anders kom je niet echt ver
Wil je daar iets meer over vertellen? Wellicht dat we van elkaar kunnen leren.

06-12-2020, 15:32



Citaat door CreativeMind:
Laat ons ook even lachen op deze koude zondag.


Wil je daar iets meer over vertellen? Wellicht dat we van elkaar kunnen leren.
haha je moet me als persoon kennen om dat te weten. Anders kan je niet lachen

06-12-2020, 15:51

Citaat door CreativeMind:
Laat ons ook even lachen op deze koude zondag.


Wil je daar iets meer over vertellen? Wellicht dat we van elkaar kunnen leren.
Als voorbeeld genomen. 9 van de 10 keer O
overkomt jou wat, wat niet aan jou hoeft te liggen. Maar het is als nog jouw schuld, omdat je dingen verwacht van andere.

06-12-2020, 18:08
Zelfkritisch is niet perse jezelf afrekenen. Hoe meer hoe beter naar mijn mening.

06-12-2020, 18:43
Jazeker, ik hou mezelf regelmatig een spiegel voor.
Iedereen heeft verbeterpunten.

Door stil te staan bij hetgeen jij wilt veranderen (en er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan) boek je progressie.
En groei je als mens in positieve zin!

06-12-2020, 18:50

Citaat door coffee:
Als voorbeeld genomen. 9 van de 10 keer O
overkomt jou wat, wat niet aan jou hoeft te liggen. Maar het is als nog jouw schuld, omdat je dingen verwacht van andere.
Je hoeft niet altijd iets te verwachten van iemand, juist om die teleurstelling(en) te voorkomen.
Leer je er dan ook van of maak je dezelfde fout keer op keer?

06-12-2020, 19:18

Citaat door CreativeMind:
Je hoeft niet altijd iets te verwachten van iemand, juist om die teleurstelling(en) te voorkomen.
Leer je er dan ook van of maak je dezelfde fout keer op keer?
Dat is per situatie verschillend.

Met de tijd heb ik van mijn fouten kunnen leren. In het proces leer jezelf beter kennen. Waardoor je aan jouw gebreken kan werken, maar vergeet je goede kanten ook niet. Die ga je ook verder ontwikkelen. Met de tijd wordt je er een sterker en beter persoon van.

Tot je op een dag mentaal veel ouder en wijzer bent dan je leeftijd genoten.

06-12-2020, 19:27

Citaat door Queen_du_bled:
Jazeker, ik hou mezelf regelmatig een spiegel voor.
Iedereen heeft verbeterpunten.

Door stil te staan bij hetgeen jij wilt veranderen (en er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan) boek je progressie.
En groei je als mens in positieve zin!

Dat getuigt van een sterk karakter.
Hoevelen van ons kiezen voor de gemakkelijke weg en steken het hoofd in het zand.

06-12-2020, 20:11

Citaat door CreativeMind:
Dat getuigt van een sterk karakter.
Hoevelen van ons kiezen voor de gemakkelijke weg en steken het hoofd in het zand.
Met dat ik dit typ besef ik me dat het niet iets vanzelfsprekend hoeft te zijn en dat er nog velen zijn die de confrontatie met zichzelf liever uit de weg gaan.

Zo zonde want door niet kritisch te zijn naar jezelf en feedback van anderen te negeren doe je jezelf alleen maar tekort. Mensen nemen de moeite zodat je blijft groeien en een betere versie van jezelf kunt worden

Ik hou van mensen die mij ergens op wijzen ben zulke mensen oprecht dankbaar. Zelf geef ik ook met enige regelmaat feedback en gelukkig word dit ook altijd als positief ontvangen.

06-12-2020, 21:07


Alleen maar eigenlijk.
Zelden tot nooit dat ik de schuld elders leg of vind.

06-12-2020, 21:08

Citaat door Queen_du_bled:
Met dat ik dit typ besef ik me dat het niet iets vanzelfsprekend hoeft te zijn en dat er nog velen zijn die de confrontatie met zichzelf liever uit de weg gaan.

Zo zonde want door niet kritisch te zijn naar jezelf en feedback van anderen te negeren doe je jezelf alleen maar tekort. Mensen nemen de moeite zodat je blijft groeien en een betere versie van jezelf kunt worden

Ik hou van mensen die mij ergens op wijzen ben zulke mensen oprecht dankbaar. Zelf geef ik ook met enige regelmaat feedback en gelukkig word dit ook altijd als positief ontvangen.
Mening van andere gaan je niet veel goed doen.

06-12-2020, 21:57

Citaat door coffee:
Mening van andere gaan je niet veel goed doen.



Hier ben ik het niet mee eens. Wel maak ik onderscheid tussen een mening gefundeerd op "gebakken lucht" en een mening met als doel: opbouwende kritiek daar kan ik zeker wat mee. Heb dit aan den lijve ondervonden

Het is belangrijk jezelf te omringen met mensen die jou de spiegel durven voorhouden,nieuwe inzichten laten zien. Ik heb niks aan mensen om mij heen die me naar de mond praten. Mijn streven is een betere versie van mezelf te worden dan ik gisteren was. Dat kan ik onmogelijk alleen. Een mening van een naaste is dan ook zeker een aanwinst in mijn ogen.

Pagina's : [1] 2 3 4