Bekijk volle/desktop versie : zijn jullie het eens met dit lid? (citaat)



22-11-2020, 21:44

Citaat door Hoceimiaan:
Als we dood gaan komen we toch bij een God terecht en niet bij Allah en God.

We hebben het over een Abrahmistische religie en als God daar niet in voorkomt dan is de Islam echt racistisch

Vele Imams zijn het mij eens. Ik blijf bij mijn opmerking dat Allah de westerse vertaling is voor God. Anders had Allah 100 namen.
-

22-11-2020, 22:23


die is echt ver heen, super gek!! ik ga eten !!

23-11-2020, 00:24
Ik denk dat iemand moet geloven wat voor hem ok aanvoelt..

Vanuit islamitisch oogpunt denk ik dat Allah de enige God is en dat en dat mohamed van zijn boodschapper is. Boodschap is islam....

Wat een ander vindt respect voor...ook geleerd van de islam... andere respecteren....

23-11-2020, 07:45

Citaat door Werk123:
Ik denk dat iemand moet geloven wat voor hem ok aanvoelt..

Vanuit islamitisch oogpunt denk ik dat Allah de enige God is en dat en dat mohamed van zijn boodschapper is. Boodschap is islam....

Wat een ander vindt respect voor...ook geleerd van de islam... andere respecteren....
Waar staat in de Qur’an en Sunnah dat je valsheid moet respecteren?

We moeten juist valsheid haten en niet respecteren. Je doelt vast op rechtvaardig omgaan met mensen, niet op ‘respecteren’ van valsheid.

Surah 60, Aya 4:

“Voorwaar, er was een uitmuntend voorbeeld voor jullie in Ibrahim en degenen die met hem waren, toen zij tegen hun volk zeiden: “Waarlijk, wij zijn niet verantwoordelijk voor jullie en voor wat jullie naast Allah aanbidden. Wij geloven jullie niet en er is tussen jullie en ons een vijandschap en haat ontstaan, voor altijd, tot jullie alleen in Allah geloven.”

Het is nooit ok om valsheid te verkiezen boven de waarheid, en gevoel is niet de haqq. Je zou voor jezelf en je familie ook niet accepteren dat er grof gelogen word over jullie en jullie vernederend en beledigd worden. Geen enkel mens doet dit ook jij niet. Onze jaloezie voor Allah en de haqq moet het hoogste zijn, hoger dan onze jaloezie voor ons zelf en onze geliefden.

Als het ok was om valsheid te volgen omdat het gevoel goed aanvoelt, dan had Allah geen profeten gezonden en wetgevingen gemaakt, oorlogen aan kuffaar verklaart, hele gemeenschappen va kuffaar vernietigd met Zijn bestraffingen en de bestraffingen en had Hij de Hel niet geschapen.

23-11-2020, 08:10


Ok. Bedoelde t lief. Heb ook christelijke buren. Krijgen zo vaak een bordje eten...

Beste vriendin ook christelijk. Kan mn religie goed scheiden van iemand Zn overtuigingen... betekend niet dat ik er achter sta.

23-11-2020, 08:23

Citaat door Werk123:
Ok. Bedoelde t lief. Heb ook christelijke buren. Krijgen zo vaak een bordje eten...

Beste vriendin ook christelijk. Kan mn religie goed scheiden van iemand Zn overtuigingen... betekend niet dat ik er achter sta.
Ik weet dat je het goed bedoelde maar fout is fout.

Je omgang met je ongelovige buren en je christelijke vriendin zou omwille van da3wah moeten zijn. Als je werkelijk een vriendin bent dan wil je voor haar Jannah. En niet de Hel.

Op jou rust dan uitnodigen naar de Islam. Als je hier niet genoeg kennis over hebt noch over hun Bijbel, dan kun je uit nodigen door te leven volgens de Sunnah, en dit tonen ook in hen bijzijn. Je mannelijke buren geen hand te schudden. Je vriendin uitnodigen naar een vrijdagsgebed etc. Met haar spreken wat ze denkt over islam, waarom ze geen moslima wordt.

Soms is een hele vragenlijst en discussie nodig, soms helpt direct zijn en vragen: waarom wordt jij geen moslima?

Is het niet het belangrijkste dat je je vriendin uitnodigt naar Islam zodat ze gered wordt van het Vuur en haar verteld over Islam en dus over Isa alayhi sallam in de Qur’an, samen met haar kijken naar Surah Aali Imran of naar Surah al Mai’idah of naar een correcte lezing over de grote tekenen van het Uur zoals de komst van dajjal en isa alayhi sallam?

23-11-2020, 09:26
Ben daar ongeschikt voor. Moet je meer islamkennis voor hebben. Ik bezit de basis.