Bekijk volle/desktop versie : Burkina Faso kiest nieuwe president en parlement



22-11-2020, 10:05
Inwoners van het West-Afrikaanse land Burkina Faso kiezen zondag hun volgende president en parlement in een klimaat van toenemende onveiligheid.





De verkiezing wordt beschouwd als de meest democratische en competitieve van het land tot nu toe, met dertien kandidaten die strijden om het presidentschap, waaronder één vrouw.

De zittende president Roch Marc Christian Kaboré wordt gezien als de favoriet, hoewel toenemende onzekerheid en terrorisme in het land hem steun hebben gekost en zijn tegenstanders hebben versterkt.

Veiligheidssituatie
De veiligheidssituatie in Burkina Faso is de afgelopen vijf jaar verslechterd sinds militante groeperingen duizenden mensen hebben vermoord en bijna een miljoen anderen hebben verdreven, volgens de Verenigde Naties.

De 63-jarige sociaaldemocraat krijgt te maken met twee serieuze tegenstanders: Zéphirin Diabré, die de oppositiepartij Union pour le Progrès et le Changement (UPC) leidt, en Eddie Komboigo, leider van het Congrès pour le Démocratie et le Progrès (CDP).

Bijna 6,5 miljoen kiezers kunnen hun stem uitbrengen in meer dan 21.000 stembureaus in het hele land.

22-11-2020, 12:56



Citaat door Redactie:
Inwoners van het West-Afrikaanse land Burkina Faso kiezen zondag hun volgende president en parlement in een klimaat van toenemende onveiligheid.





De verkiezing wordt beschouwd als de meest democratische en competitieve van het land tot nu toe, met dertien kandidaten die strijden om het presidentschap, waaronder één vrouw.

De zittende president Roch Marc Christian Kaboré wordt gezien als de favoriet, hoewel toenemende onzekerheid en terrorisme in het land hem steun hebben gekost en zijn tegenstanders hebben versterkt.

Veiligheidssituatie
De veiligheidssituatie in Burkina Faso is de afgelopen vijf jaar verslechterd sinds militante groeperingen duizenden mensen hebben vermoord en bijna een miljoen anderen hebben verdreven, volgens de Verenigde Naties.

De 63-jarige sociaaldemocraat krijgt te maken met twee serieuze tegenstanders: Zéphirin Diabré, die de oppositiepartij Union pour le Progrès et le Changement (UPC) leidt, en Eddie Komboigo, leider van het Congrès pour le Démocratie et le Progrès (CDP).

Bijna 6,5 miljoen kiezers kunnen hun stem uitbrengen in meer dan 21.000 stembureaus in het hele land.
veel geluk

22-11-2020, 15:54
Lekker belangrijk

22-11-2020, 16:07

Citaat door Morrokito:
Lekker belangrijk
hoezo?

Ze ademen dezelfde zuurstof als jij ya debiel.

22-11-2020, 19:23



Citaat door RedBull:
hoezo?

Ze ademen dezelfde zuurstof als jij ya debiel.
Waarom noem jij mij debiel?
Als ik debiel ben wat zal jij wel niet zijn...

23-11-2020, 09:06

Citaat door Morrokito:
Waarom noem jij mij debiel?
Als ik debiel ben wat zal jij wel niet zijn...
op andere neerkijken en dan klagen over de fransen.

23-11-2020, 19:45

Citaat door RedBull:
op andere neerkijken en dan klagen over de fransen.
Aldus de idioot van marokko.nl
Nu snap ik waarom iedereen jouw hier uitkotst.
Maar goed dit is het laatste bericht van mij naar jouw toe. Te laag niveau voor mij, geen partij...

23-11-2020, 19:59

Citaat door Morrokito:
Aldus de idioot van marokko.nl
Nu snap ik waarom iedereen jouw hier uitkotst.
Maar goed dit is het laatste bericht van mij naar jouw toe. Te laag niveau voor mij, geen partij...
Ga klagen bij de nasara als de mietje die je bent over hoe fout ze je moer behandelen.

7a9ir

Oja beter niet op mij reageren. Ik heb moeite met ezels die naar anderen wijzen maar het vervolgens zelf doen.

Ben je familie van Demo toevallig