Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse folklore, noem ze op.



Pagina's : [1] 2 3

28-10-2020, 22:45
Je mag geen handdoek ophangen in de douchen want de eigenaars van de douch (Jinn) gaan dat niet leuk vinden.

28-10-2020, 22:47


Je mag je gebedskleed niet opengespreid laten want dan gaat de jinn/shaytan erop...

28-10-2020, 22:55

Citaat door khattabi_bilal:
Je mag je gebedskleed niet opengespreid laten want dan gaat de jinn/shaytan erop...
Ze zeggen dat hij anders gaat bidden inderdaad. Ik zeg altijd ma sha Allah, ewa laat hem bidden. Anderen zeggen dan gaat hij erop dansen.. ewa laat hem dansen.

Men doet helaas alsof het kleed heilig is.

28-10-2020, 22:56
Sinds wanneer bid saytan



Ik gestrekt

29-10-2020, 08:05


Bruid mag niet uit de pan eten, anders regent het op haar bruiloft.

29-10-2020, 08:18
Eieren op henna feestje voor vruchtbaarheid.

29-10-2020, 08:28
zout in de badkamer, zout in je bed =/

29-10-2020, 08:30
Niet op rug slapen anders komt boebarak/boekabez/boogeyman bij jou en wil hij je laten stikken. Als hij je aanraakt verstijf je helemaal en niemand kan je horen maar als het je lukt om zijn hoed van zijn hoofd af te halen, dan zal hij je smeken om het terug te geven en komt hij nooit meer bij jou.

29-10-2020, 08:30

Citaat door A_bdars:
Niet op rug slapen anders komt boebarak/boekabez/boogeyman bij jou en wil hij je laten stikken. Als hij je aanraakt verstijf je helemaal en niemand kan je horen maar als het je lukt om zijn hoed van zijn hoofd af te halen, dan zal hij je smeken om het terug te geven en komt hij nooit meer bij jou.

29-10-2020, 08:34

Citaat door masterbro2000:
Klinkt als die dwerg die goud zoekt en Marokkaanse vrouwen hebben vaak genoeg goud.

29-10-2020, 08:35

Citaat door A_bdars:
Klinkt als die dwerg die goud zoekt en Marokkaanse vrouwen hebben vaak genoeg goud.

11-02-2021, 10:55
Nog andere zaken?

11-02-2021, 10:57


Niet tsjokken

Wed tsjok

Kinderjaren niet over iemand heen lopen en springen.
Anders groeistoornis

Kampt veel bij turkse volk, hebben er lak aan
Check allemaal dwerg mannetjes

11-02-2021, 11:16

Citaat door Aflate:
Kennelijk bestaat er een Jinn dat op je zit als je slaapt en door hem kun je niet praten of schreeuwen.

Je moet iets van metaal onder je kussen doen om heksen af te schrikken.

Heksen hebben geitenpoten
Ja een soort dwerg die boebarak of boekabez genoemd wordt door mocro’s. Als je zijn hoed afpakt, dan smeekt hij jou om het terug te geven in ruil daarvoor, zal hij je voortaan met rust laten.

Ik heb deze ook vaak ervaren. Ze zeggen als je op je rug slaapt gebeurd het, maar bij mij gebeurde het op me rug buik zijkanten etc en de eerste keer was eng toen ik jong was, werd wakker ervan want ik voelde een soort electric shock door heel me lichaam gaan en uit automatische riep ik YEMAAAAAAA!!!!!!!

Lakien mijn stem bleef in me keel hangen. Dus ik reciteerde alles wat ik wist herhalen en herhalen want ik wist niet wat me overkwam. Daarna verdween die gevoel en sliep ik op me zij. In de ochtend zei ik met een glimlach en ‘trots’ tegen me moeder die de kamer binnen kwam: boebarak kwam naar mij toe. Ze zei ewa mlih.

Haha. Maar de keren daarna was het geen verassing meer en voelde ik het aankomen en beweeg ik dus snel en ‘ontsnap’ ik het. Laat wel een kloppend gevoel in me borst en keel achter.

1x ergens in 2011 of 2012, sliep ik in me huisje in rdam toen ik nog niet gehuwd was. Sliep ik in de huiskamer op de bank uitgeklapt en wijd op me rug. Kreeg ik die gevoel weer en verzette ik me er tegen en uiteindelijk door er tegen te verzetten brak ik ‘vrij’ en schoot ik rechtop in de nacht en zag een menselijke schaduw tegen de muur op een weg rennende manier naar de keuken toe. Het was geen kabouter schaduw maar gewoon zoals ik. Wellicht hallucinaties.

Veel claims hierover. Ene zegt kabouter met hoed, anderen en wetenschap zeggen slaapverlamming. Ik zeg Allahu a3lam, het is of slaapverlamming of een jinn die speelt met mensen. Hoe dan ook, grappige ervaring.

Ik heb me trouwens altijd afgevraagd, waarom als we in gevaar zitten of in angst roepen we onze moeder in plaats van onze vader die veel groter en sterker is?

11-02-2021, 11:20

Citaat door Aladdinn:
Niet tsjokken

Wed tsjok

Kinderjaren niet over iemand heen lopen en springen.
Anders groeistoornis

Kampt veel bij turkse volk, hebben er lak aan
Check allemaal dwerg mannetjes
Wat ik zie om me heen broeder, is dat marokkanen aardig lang zijn. Het valt me op dat velen mannen die ik zie rond mijn lengte is en zelfs langer en ik ben 190 cm.

Zelfs vrouwen zijn aardig lang, dus ik ben het niet eens dat marokkanen dwergen zijn.

Een algemene claim was ook dat goed uitrekken in de ochtend goed is voor je lengte en dat je er dus langer van wordt.

Pagina's : [1] 2 3