Bekijk volle/desktop versie : Zeker vier leerlingen vast na onthoofding leraar door extremist



Pagina's : [1] 2

19-10-2020, 18:03
Zeker vier leerlingen zitten vast na de onthoofding van een Franse leraar door een 18-jarige extremist.





In totaal bevinden zich vijftien personen in hechtenis na de spraakmakende terreuraanslag op de docent vrijdag in de buurt van Parijs.

Schoolkinderen zouden tegen een financiële vergoeding op verzoek van de Tsjetsjeense dader het slachtoffer Samuel Paty hebben aangewezen. Het is nog onduidelijk of het om leerlingen van de onthoofde leraar gaat.

Onder de arrestanten is een persoon die reeds was veroordeeld voor terroristische aanslagen. Hij had spontaan verklaard enige tijd voor de gebeurtenissen in contact te zijn geweest met de dader.

Cartoons
Onder anderen de vader van een schoolmeisje en een bekende islamistische militant hadden aangedrongen op de aanslag. Paty werd onthoofd omdat hij cartoons van de profeet Mohammed aan zijn leerlingen had getoond in een les over de vrijheid van meningsuiting.

De dader, een vluchteling, rechtvaardigde zijn daad als jihadist. Hij werd na de moord door de politie doodgeschoten.

Het Europees Parlement hield voor aanvang van een zitting, grotendeels per video, een minuut stilte ter nagedachtenis van de onthoofde leraar.

"Onze gedachten gaan uit naar Samuel Paty's familie en dierbaren, en naar al het onderwijzend personeel in Frankrijk en elders", zei voorzitter David Sassoli. "Terreur wordt bevochten door onderwijs, door voorlichting, waar Samuel Paty al doende in geloofde".

19-10-2020, 18:18


. "Terreur wordt bevochten door onderwijs, door voorlichting, waar Samuel Paty al doende in geloofde".



In plaats van een minuut stilte hadden ze daar in de regering meer moeten investeren in verdraagzaamheid en mensen verbinden.

In plaats van andersgelovigen structureel beledigen. Niet alleen door de simpele buurman op de hoek inmiddels worden mensen met een politiek achtergrond naar voren geschoven zelfs binnen het onderwijs!

Begrijp mij niet verkeerd ik ben tegen ELKE vorm van geweld. Feit blijft dat de famillie Nu verder moet zonder hun geliefde zoon,vader,broer,oom, een traumatische gebeurtenis voor de school en kinderen.

Doceren is beter dan Provoceren.

19-10-2020, 18:32
Medeplichtigheid aan moord. Ik hoop dat ze nog lang vast zullen zitten.

19-10-2020, 18:33
Je kind zal daar maar op school zitten, gruwel! Wat voor educatieve doelstelling had hij voor ogen?

Moslim kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving namelijk IN de klas walgelijke cartoons tonen onder het mom van "freedom of speach"

Wal-ge-lijk!

19-10-2020, 19:35


Ze vervolgen alle moslims inclusief een organisatie die strijd tegen islamofobie die franse regering. Ze verliezen deze strijd er zullen meer mensen daar bekeren tot de islam hierdoor. Daarnaast zullen ze de geschiedenis boeken in gaan als bestrijders van de islam dat gaat ze ook niet helpen gezien islam over een aantal jaar de grootste religie van de wereld zal zijn.

19-10-2020, 20:01
Arme kinderen hebben een wijze les geleerd. Haat bestrijd je niet met haat. Die leraar dacht door te provoceren de kinderen een educatieve les te doceren.

19-10-2020, 22:09

Citaat door Queen_du_bled:
Je kind zal daar maar op school zitten, gruwel! Wat voor educatieve doelstelling had hij voor ogen?

Moslim kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving namelijk IN de klas walgelijke cartoons tonen onder het mom van "freedom of speach"

Wal-ge-lijk!
precies hun meten met 2maten

Wat de Fransen met de Marokkanen Algerijnen gedaan heeft tijdens de koloniale tijdperk dat is pas walgelijk

19-10-2020, 22:10

Citaat door Queen_du_bled:
Arme kinderen hebben een wijze les geleerd. Haat bestrijd je niet met haat. Die leraar dacht door te provoceren de kinderen een educatieve les te doceren.
dat doe je alleen maar door je leerlingen te waarderen en respecteren voor wat ze zijn

19-10-2020, 22:12

Citaat door _Felix_:
Medeplichtigheid aan moord. Ik hoop dat ze nog lang vast zullen zitten.
Ach ja het doet je pijn ,je

19-10-2020, 22:13
Mossad praktijken.

19-10-2020, 22:34
Je suis daboez 3ala rassek

19-10-2020, 22:40
Laatst was comédienne "Bouder" zijn echte naam is Mohamed Benyamna te gast bij Rachid show.

Zijn bijnaam bouder heeft hij te danken aan zijn grote voorbeeld voetballer Aziz bouderbala. Hij was zijn grootste fan.

Afgestudeerd in Frankrijk helaas kreeg hij steeds afwijzingen vanwege zijn naam. En zo rolde hij in het wereldje van comedie.

Triest dat men zoveel haat in zich kan hebben en mensen afwijst op afkomst!

19-10-2020, 22:42



Citaat door touzi2:
dat doe je alleen maar door je leerlingen te waarderen en respecteren voor wat ze zijn
Heb echt te doen met die arme kinderen. Wat een wereld waar zij in opgroeien zoveel haat

Ik roep al jaren organiseer je als moslims en investeer in goede islamitische onderwijsinstellingen.

19-10-2020, 22:50

Citaat door Koppen:
Ik hoop dat de familie van de leraar nog lang zullen rouwen.
Nee het doet mij geen pijn. Het gaat mij meer om rechtvaardigheid.

19-10-2020, 22:51

Citaat door SidiOmar:
Je suis daboez 3ala rassek
Je suis touz

Pagina's : [1] 2