Bekijk volle/desktop versie : ik heb rode en bloedende erg rode tandvlees



30-09-2020, 21:00
doet pijn met stoken en poetsen

30-09-2020, 22:32


Hmm
Hopelijk geen ontsteking..

Ga morgen even langs je huisarts

01-10-2020, 04:17
huisarts?

01-10-2020, 11:00
Welke tandpasta gebruik je? Paradontax is het beste om je tandvlees te versterken. + welke stokers gebruik je?

01-10-2020, 13:21



Citaat door kajol4life:
Welke tandpasta gebruik je? Paradontax is het beste om je tandvlees te versterken. + welke stokers gebruik je?
ik gebruik sinds kort paradontax complete. hele goede tandpasta inderdaad. het is beetje gestopt met bloeden. ik gebruik stokers van de action die small niet meer maar nu die harde van 2,5mm vandaar denk ik dat het is onstoken omdat die te hard zijn. maar gaat wel goed inchallah of heb je advies

01-10-2020, 13:46

Citaat door duavoormohaal:
ik gebruik sinds kort paradontax complete. hele goede tandpasta inderdaad. het is beetje gestopt met bloeden. ik gebruik stokers van de action die small niet meer maar nu die harde van 2,5mm vandaar denk ik dat het is onstoken omdat die te hard zijn. maar gaat wel goed inchallah of heb je advies
Je moet met small beginnen, anders medium. Large is meestal te groot, vooral als je ontsteking hebt denk ik.

Weet je wat echt goed schoonmaakt? Als je na het stokeren en tandenpoetsen gaat spoelen met verdunde waterstofperoxide. 1x in de zoveel tijd dan he, niet elke dag of elke week.

02-10-2020, 21:56

Citaat door kajol4life:
Je moet met small beginnen, anders medium. Large is meestal te groot, vooral als je ontsteking hebt denk ik.

Weet je wat echt goed schoonmaakt? Als je na het stokeren en tandenpoetsen gaat spoelen met verdunde waterstofperoxide. 1x in de zoveel tijd dan he, niet elke dag of elke week.
ik doe spoelen met water en kruidnagel olie

02-10-2020, 22:08

Citaat door duavoormohaal:
ik doe spoelen met water en kruidnagel olie
Kruidnagel is goed voor tandvlees + goed tegen kiespijn.

Je kunt een afspraak maken bij een mondhygieniste die zal dan het goed reinigen en de ontsteking tegengaan. Maar paradontax en stokeren is al een goed begin.

O ja. Gebruik een elektrische tandenborstel.

02-10-2020, 22:13

Citaat door Puur.:
Kruidnagel is goed voor tandvlees + goed tegen kiespijn.

Je kunt een afspraak maken bij een mondhygieniste die zal dan het goed reinigen en de ontsteking tegengaan. Maar paradontax en stokeren is al een goed begin.

O ja. Gebruik een elektrische tandenborstel.
ik gebruik kruidnagelolie ook verdund met water voor in huis om de lucht
te reinigen en verschonen, en voor de frisheid van de banken, kleding , gordijnen, matras enzovoort, niet elke keer maar gewoon als
ik ga poetsen.

ja ik maak afspraak bij mondhygieniste maar ik wil eerst zelf mijn tandvlees versterken en genezen en dan pas gaan anders zit het
gewoon in de weg en zegt zij ook zo van je tandvlees bla bla. Ik ben pas in mijn leven gaan stoken nooit gedaan, nu 2 bijna drie weken,
mijn mandhygiene gaat erop voor uit, en ik gebruik elektrische tandborstel, en kruidnagel olie en paradontax met floride,

mijn mond is wel schoon nu, ik ben ook twee jaar gestopt met roken bijna, nadat ik 10 jaar had gerookt