Bekijk volle/desktop versie : De waarheid is niet bij iedereen geliefd



14-09-2020, 09:58

14-09-2020, 10:59


Dat zoiezo. Maar wordt hier specifiek islamitische waarheid bedoeld? Of ook gewoon algemene waarheid? Want ik merk dat velen zelfs algemene waarheid niet accepteren

14-09-2020, 11:04
Persoonlijk denk ik dat hiermee de waarheid in meest ruime zin word bedoeld.

Iemand die in staat is de waarheid te accepteren hoe hard ook


En Allah azza wa-jall weet het beste

14-09-2020, 11:43
De waarheid kwetst vandaar!

14-09-2020, 11:53



Citaat door Zandkoningin:
De waarheid kwetst vandaar!
Niet bij iedereen gelukkig xxx

14-09-2020, 12:23

Citaat door sprite_:
Niet bij iedereen gelukkig xxx
Voor de rechtvaardige niet nee. Kwestie van jouw eigen ego te bestrijden!

14-09-2020, 12:25

Citaat door sprite_:
Dat zoiezo. Maar wordt hier specifiek islamitische waarheid bedoeld? Of ook gewoon algemene waarheid? Want ik merk dat velen zelfs algemene waarheid niet accepteren
Na3am akhi, als we spreken over de waarheid accepteren dan spreken we in eerste instantie over alles wat overeenkomt met de Kitab en Sunnah en de valsheid is alles wat hiermee in strijd is. Dit is het hetgeen wat zwaar is om te accepteren door vele mensen van begeerten. Dat zie je helaas ook veel onder moslims, dat zij delen van de Deen verwerpen of excuses zoeken om die zonden goed te spreken omdat het in strijd is met hun begeerten.

Wat betreft de waarheid in het algemeen? De waarheid spreken over een kwestie betekend niet altijd dat die waarheid correct is of in lijn is met de Kitab en Sunnah en dat die waarheid leidt naar succes in akhira.

Zoals zeggen: Christenen geloven dat Jezus Allah is, die is gekomen om de zonden van de mensen op zich te nemen door zichzelf op te offeren.

Dit is een waarheid Na3am, maar tegelijkertijd ook een enorme valsheid jegens Allah aza wa jal en Zijn boodschapper ‘Isa alayhi salam.

Dus de waarheid waarover de Shaykh sprak, whallahu a3lam, gaat over de absolute waarheid afkomstig van Allah aza Wa jal.

14-09-2020, 13:35
Ey ik moet je ff iets vragen

14-09-2020, 13:36
Pm mij