Bekijk volle/desktop versie : Geen directe vluchten tussen Nederland en Marokko



Pagina's : [1] 2 3

13-08-2020, 23:01
Er zijn momenteel geen directe vluchten mogelijk tussen Nederland en Marokko.



Een verdrag tussen de twee landen dat zulke vluchten mogelijk maakt verliep dinsdag, onderhandelingen over verlenging lopen nog, laat Buitenlandse Zaken weten.


Dergelijke verdragen zijn standaard met landen waar directe vluchten naartoe gaan of vandaan komen, benadrukt Buitenlandse Zaken.


Het verlopen van het verdrag heeft niet direct te maken met het inreisverbod dat het Nederlandse kabinet dinsdag aankondigde voor reizigers uit Marokko, aldus een woordvoerder.

14-08-2020, 01:21


Eigenschuld had jullie gewaarschuwd ik hoop voor jullie dat het daarbij gaat blijven het kan veel erger worden

Nu dua doen inshalah de infecties cijfers zullen dalen maar een moet nu een landelijk lockdown met avondklok worden ingesteld cafetjes moeten allemaal dicht alleen winkels die boodschappen etens artikelen verkopen open latem tot 4 uur toen ik daar was ging het er zo aan toe

Als marokko nu niet ingrijpt is het drama voor de nederlandse marokkanen jullie waren gewaarschuwd jullie kunnen niet op steun verwachten

Veel succes in marokko

14-08-2020, 07:43
ik zag het op social media
mijn papa heeft dus toch gelijk gekregen pfff
zogenaamd verdrag ja ja
midden in het hoogseizoen zeker

14-08-2020, 09:41
Goed.

14-08-2020, 12:08


Gisteren keek ik nog en toen was het nog mogelijk.

Wat bedoelen ze nou precies? Dat je niet kan vliegen van Nederland naar Marokko?

14-08-2020, 12:12
Ik ga stuk hier, en sommige toch die kant op, geen medelij met die gasten, wat een drama daar zeg, zelfs gepensioneerden zie je hier nog, dat zegt genoeg

14-08-2020, 12:59
Indd een drama hier in NL met hun gefraudeerde cijfers

14-08-2020, 13:00

Citaat door Sulaimann:
Gisteren keek ik nog en toen was het nog mogelijk.

Wat bedoelen ze nou precies? Dat je niet kan vliegen van Nederland naar Marokko?

Ja directe vluchten zijn afgeschaft. Betekent niet meer van NL -> Marokko en andersom.

Wil je toch gaan moet je kijken naar Brussel, Düsseldorf of elders buiten NL

14-08-2020, 13:02

Citaat door chelhie21:
Indd een drama hier in NL met hun gefraudeerde cijfers
Klopt helemaal, Marokko doet het goed met hun cijfers, geen fraude

14-08-2020, 14:04
Geen reden tot paniek men kan via een omweg gwn thuis komen.

14-08-2020, 14:12
Er valt voor september gewoon te boeken bij Air Arabia en Royal Air Maroc. Maar trap er niet in. Binnen de kortst mogelijke tijd is de vlucht geannuleerd, krijg jij een voucher, en mag je dan t.z.t. naar call-centers in Casablanca bellen, kan je tijden aan de lijn hangen, en uiteindelijk krijg je niemand te spreken. Een leuk verdienmodel voor die maatschappijen. Daarbij staat Royal Air Maroc financieel aan de afgrond, en moet deze door de regering aldaar op de been gehouden worden. Ik dacht na mijn repatriering.....ach, drie maanden in Nederland en dan zit ik in september weer in mijn huis in M'diq. Met die toestanden met vliegtuigen, oplaaiende corona, kans op weer een totale lockdown denk ik dat het nog wel een jaar kan duren voordat ik mij weer op Marokkaanse bodem kan begeven. Als ik tenminste nog toegelaten wordt met mijn kritische noten op dit forum...:=).

14-08-2020, 14:13

Citaat door karimblok:
Er valt voor september gewoon te boeken bij Air Arabia en Royal Air Maroc. Maar trap er niet in. Binnen de kortst mogelijke tijd is de vlucht geannuleerd, krijg jij een voucher, en mag je dan t.z.t. naar call-centers in Casablanca bellen, kan je tijden aan de lijn hangen, en uiteindelijk krijg je niemand te spreken. Een leuk verdienmodel voor die maatschappijen. Daarbij staat Royal Air Maroc financieel aan de afgrond, en moet deze door de regering aldaar op de been gehouden worden. Ik dacht na mijn repatriering.....ach, drie maanden in Nederland en dan zit ik in september weer in mijn huis in M'diq. Met die toestanden met vliegtuigen, oplaaiende corona, kans op weer een totale lockdown denk ik dat het nog wel een jaar kan duren voordat ik mij weer op Marokkaanse bodem kan begeven. Als ik tenminste nog toegelaten wordt met mijn kritische noten op dit forum...:=).
je advies degloe m3ak

14-08-2020, 14:13



Citaat door Hairy:
Geen reden tot paniek men kan via een omweg gwn thuis komen.
Dus dan heb je een retour ticket die geanulleerd wordn, daarna weer via via tergkomen, en wie betaald de kosten ? je zal daar maar zitten met je hele gezin, en volgende week school volgens mij

14-08-2020, 14:16
je kan ook via belgie

14-08-2020, 14:16

Citaat door XiX:
je advies degloe m3ak
ik wacht nog op mijn voucher van maanden geleden van RAM, maar denk dat ik die wel kan vergeten, enige wat ik als reactie krijg, IS ONDERWEG en VERZOEK IS IN BEHANDELING BIJ BETREFFENDE AFDELING

Pagina's : [1] 2 3