Bekijk volle/desktop versie : Sabr, het verhaal van de profeet Ayub (vrede en zegeningen zij met hem)



08-08-2020, 19:51
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh



Een man, die het allemaal had: hij was jong, knap, gezond, rijk en vele bezittingen, een vrome vrouw en kinderen.

Ik heb het over de profeet Ayub (vrede en zegeningen zij met hem).

En toen kwam shaytaan, de duivel, mensen wijsmaken dat, omdat hij rijk was, hij een profeet is. De mensen zeiden: als wij rijk waren zoals hem, dan waren wij ook profeten. Allemaal het werk van de duivel.

Toen beproefde Allah shwt de profeet Ayub (vrede en zegeningen zij met hem). Alles werd hem ontnomen, zijn kinderen waren aan het eten en het dak stortte in, waardoor ze allemaal tegelijk dood dingen.
En daarbij kwam dat Hij (Ayub vrede en zegeningen zij met hem) ziek werd.

Toen kwam de duivel weer.
De mensen kregen nu de gedachte: hij heeft waarschijnlijk een zonde begaan, waardoor al dit ongeluk hem overkomt.

Toen hebben ze Hem (vrede en zegeningen zij met hem) zelfs de stad uitgejaagd. Maar Hij had een vrome vrouw die voor hem zorgde.

Hij leefde in armoede en met ziektes en had amper wat te eten, en het eten dat hij at, kreeg hij moeilijk binnen (door gezondheidsproblemen Wa Allahoe a3lam).

Op een dag knipte zijn vrouw haar haren af, en ze verkocht het om wat brood te kunnen kopen voor haar man.

Hierop werd de profeet Ayub (vrede en zegeningen zij met hem) boos, omdat hij zag dat ze haar haren had afgeknipt (om brood voor hem te kunnen kopen) en zijn vrouw begon toen te huilen.

Ze vroeg aan hem, of hij Allah kan vragen om deze beproeving te beëindigen. (Dua staat in het filmpje of je kan het even google’en).


Allah stuurde een engel naar hem en gaf hem een fontein, een waterbron, waarvan hij moest drinken en zichzelf wassen.

Zijn vrouw was even weg in de middag, om in huizen te werken van mensen, en toen ze terugkwam vond ze een jonge gezonde mooie knappe man en ze vroeg hem: heb je mijn man gezien? Er was hier een oude zieke man?

Hij zei: ik ben het etc.
En hij vertelde zijn vrouw om ook zichzelf te wassen met het water en ervan te drinken.

Nu waren ze allebei weer jong en gezond enzo.
En daarbij kreeg Ayub (vrede en zegeningen zij met hem) ook nog eens terug wat Hij allemaal verloren was, zijn kinderen kwamen tot leven en Hij kreeg er zelfs meer, al het bezit en gezag wat hij had kreeg hij en al het goede meervoudig!

Subhanallah! Het was maar een test, en hij bleef geduldig. Jaren van geduld. En na die test werd alles beter! Alhamdoulilah. AllahoeAkbar!



Mijn Engels is niet perfect, maar Alhamdoulilah. Hierbij is het filmpje, waar het prachtig wordt verteld.
Moge Allah shwt de spreker, samen met al zijn geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), amin!


http://https://m.youtube.com/watch?v=W9WGAexxwfk


Deel het met je geliefden en je naasten, Djazaakoum Allahoe Ghairan.
We maken allemaal testen en beproevingen mee, blijf geduldig en hoopvol. En vertrouw in Allah shwt!

Als je weet dat Allah shwt alleen maar het beste voor jouw wilt, dan moet je je geen zorgen maken om wat mensen vinden of zeggen.

Focus je op het tevreden stellen van Allah shwt.
Houd je vast aan de Koran en de Soennah van de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem).


Wa Allahoe a3lam, mijn excuses als ik het niet goed heb vertaald of een foutje heb gemaakt. Moge Allah shwt ons allemaal genadig zijn, en ons, samen met onze geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), amin!

Djazaakoum Allahoe Ghairan
Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh

06-11-2020, 20:54


Wa Aleikoum Salaam,

Subhan’Allah! Prachtig verhaal en een goede reminder om te alle tijde geduldig te zijn.

Ghair Insha Allah.

23-11-2020, 03:27
Meer van zulke verhalen!!

26-11-2020, 20:29

Citaat door liefdadig:
Meer van zulke verhalen!!
Djazaak Allahoe Ghairan, kijk op hun YouTube kanaal.

26-11-2020, 20:30



Citaat door francaise001:
Wa Aleikoum Salaam,

Subhan’Allah! Prachtig verhaal en een goede reminder om te alle tijde geduldig te zijn.

Ghair Insha Allah.
Inshallah. Djazaak Allahoe Ghairan

08-12-2020, 21:33
Up

09-12-2020, 10:24
و عليكم السلام و رحمة الله وبركاته