Bekijk volle/desktop versie : Marokko: 8 steden onder lockdown vanwege coronavirus



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

26-07-2020, 21:19
Met ingang van 0.00 uur (lokale tijd) zal de toegang worden gesloten tot een aantal van de grootste steden in Marokko



Dat meldt het Ministerie van Binnenlandse Zaken zondag. Het gaat om Tanger, Tétouan, Fès, Meknès, Casablanca, Berrechid, Settat en Marrakech. De maatregel is het gevolg van het stijgende aantal nieuwe besmettingsgevallen in het land. Zaterdag werd een recordaantal besmettingen gemeld door het Ministerie van Volksgezondheid.

Door de lockdown is het niet toegestaan de gebieden te verlaten. Onduidelijk is hoelang de afsluiting duurt en hoe het verbod gehandhaafd zal worden.

Uitzonderingen worden gemaakt voor medische noodgevallen, vervoer van essentiële goederen en mensen die toestemming hebben gekregen van lokale autoriteiten en in het bezit zijn van een verplaatsingsvergunning.

De autoriteiten vrezen dat, met het offerfeest Eid al-Adha in het vooruitzicht, het aantal besmettingen zal toenemen. Eerder werd al een reisverbod uitgevaardigd voor Tanger. De maatregel was vooral bedoeld voor fabrieksarbeiders die gedurende de religieuze feestdagen huiswaarts keren om familie te bezoeken. Het reisverbod moet voorkomen dat het coronavirus wordt verspreid naar andere delen van het land.

Het land versoepelde een maand geleden de coronamaatregelen en half juli werden de grenzen geopend voor buitenlanders die er weg willen en Marokkanen die willen terugkeren. De heropening van de grens is vooralsnog beperkt. Reizigers richting Marokko moeten eerst een coronatest doen en het resultaat aan kunnen tonen.

27-07-2020, 00:35


Wat heb ik jullie gezegt a toetsenbord helden dit is vragen naar moeilijkheden begrijp niet waarom je gewoon niet doet wat de profeet heeft gezegt in tijden van plagen blijf je waar je bent en ga je niet op reis.

Ik begrijp niet de mensen die naar Marokko gaan op vakantie als je meemaakt wat ik meegemaakt heb ga je daar niet eens naar toe zelfs zonder corona laat staan met corona tijden

27-07-2020, 00:40
Die mensen die riepen dat ze zouden gaan en tickets kochten bla bla, die zijn gewoon in NL, neem dat van me aan, niemand is weg,

27-07-2020, 00:41
Zag net beelden chaos bij Bouskoura tolpoortjes, allemaal willen ze terug naar Casa, hals overkop vertrekken van je vakantie adres, eerst zeggen ze willen binnenlandse toerisme aanwakkeren, dan ga je op vakantie en zeggen je we sluiten alles af, lekker is dat, zeer onbetrouwbaar op deze manier

27-07-2020, 00:49


Haha je doet mij lachen omdat ze Marokko niet goed genoeg kennen ze denken dat ze uitzondering zullen krijgen met open handen worden opgevangen ze hebben letterlijk schijt aan je ze sluiten de boel af daar blijf je dit is nog niks broeder je moest mij daar zien lockdown maanden lang je moest 6 uur thuis zijn en alleen buiten komen met een brief van de overheid zelfs voor 6 uur mag je niet zomaar naar buiten alleen als je iets buiten noodzakelijk moet doen

27-07-2020, 00:56
even frisse neus halen zit er niet in, hele dag mondkapje op, op strand even water in en gelijk mondkapje op, niet normaal, lachwekkend dat, Marokko zegt in principe ook KOM NIET, daarom stimuleren ze binnenlandse toerisme en zijn NIET Marokkanen niet welkom,

27-07-2020, 01:01
Heel Marokko is in paniek je wilt niet weten

27-07-2020, 01:14
Dus vakantiegangers die met de boot aanmeren in Tanger komen Tanger dus niet uit??? Bizar voor woorden dit, ongelooflijk.

27-07-2020, 01:35
Ik weet niet waar jullie die paniek vandaan hebben. Ik woon in Tetouan en merk hier niks van. Het is dit jaar rustiger dan elk jaar maar verder genieten wij hier gewoon van onze zomer net als alle jaren.

27-07-2020, 01:53
Niet liegen je zit gewoon in Nederland

27-07-2020, 01:59
Hahah ik woon al 10 jaar hier. Best keuze die me ouders hebben gemaakt. Elk jaar kom ik naar Nederland op vakantie en naar 2 weken denk ik, ik wil hier weg.

27-07-2020, 02:25
!!

Alle dwazen die hier halsoverkop zijn vertrokken om maar al te graag op vakantie te willen naar Marokko. Blijf aub daar!

27-07-2020, 02:45


Sommige dwazen hebben ouders hier. Sommige dwazen willen hier begraven worden. Zo heeft elke dwaas een reden om te komen. Wie zijn wij om te oordelen waarom ze ook naar Marokko komen.

27-07-2020, 03:00

Citaat door LovellyAh:
Sommige dwazen hebben ouders hier. Sommige dwazen willen hier begraven worden. Zo heeft elke dwaas een reden om te komen. Wie zijn wij om te oordelen waarom ze ook naar Marokko komen.
Ik heb het nu over de vakantiegangers. Zelfs als het gaat om ouders die daar zitten en die je graag wil zien, dien je geduld te hebben met de situatie. Je kunt hen ook in gevaar brengen; je reist met een zg. Corona-test die een waarde heeft van vijf minuten. Koste wat het kost naar Marokko willen gaan. Terwijl deze situatie voorzien was. Gewoon aan de regels houden. Ons geloof heeft ons nota bene aangegeven hoe te handelen ten tijde van een epidemie.

Dit is gewoon puur egoïstisch, onverantwoord gedrag.

27-07-2020, 03:13
Je hebt gelijk, maar dan nog is het niet aan ons om te zeggen "blijf aub daar". Je zegt ons geloof heeft ons aangegeven hie we moeten handelen. Zo heeft ons geloof ons ook aangegeven dat wij het beste voor elkaar voor moeten hebben.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10