Bekijk volle/desktop versie : Wat volgde de profeet mohammed?



19-07-2020, 15:27
Wie kan hierop antwoord geven met onderbouwing?

19-07-2020, 23:33


Een simpele vraag maar niemand die hem kan beantwoorden?

20-07-2020, 00:33

Citaat door njin:
Wie kan hierop antwoord geven met onderbouwing?
De Koran, en Allah swt zegt in de Koran tegen alle mensen en djinn:

[ar] وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
Adh-Dhaariyat - Aya 56
[/ar]
Vertaling:

En Ik heb de jinn’s en de mensen alleen geschapen opdat zij mij aanbidden [en dienen]. [51:56]

[ar] {وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} [الذاريات : 56]

link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=51_56[/ar]

Wasalaam

20-07-2020, 00:46

Citaat door khattabi_bilal:
De Koran, en Allah swt zegt in de Koran tegen alle mensen en djinn:

[ar] وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
Adh-Dhaariyat - Aya 56
[/ar]
Vertaling:

En Ik heb de jinn’s en de mensen alleen geschapen opdat zij mij aanbidden [en dienen]. [51:56]

[ar] {وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} [الذاريات : 56]

link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=51_56[/ar]

Wasalaam
Sallaam broeder,

De profeet volgde dus enkel en alleen de Quran. Terwijl men zulke mensen koranieten noemt. De profeet was dus een koraniet.

Als we de profeet willen volgen horen we dus te volgen wat hij volgde, namelijk enkel en alleen de Quran.

Deze vraag stel ik aan vele moslims en ze geven allemaal hetzelfde antwoord maar zelf volgen ze van alles en nog wat, van bukhari tot dawoed.

20-07-2020, 00:59



Citaat door njin:
Sallaam broeder,

De profeet volgde dus enkel en alleen de Quran. Terwijl men zulke mensen koranieten noemt. De profeet was dus een koraniet.

Als we de profeet willen volgen horen we dus te volgen wat hij volgde, namelijk enkel en alleen de Quran.

Deze vraag stel ik aan vele moslims en ze geven allemaal hetzelfde antwoord maar zelf volgen ze van alles en nog wat, van bukhari tot dawoed.
Ik ga niet in discussie. Ik geloof in de Koran van surat Al-Fatiha tot en met surat an-Naas. Daarnaast geloof ik in alle Sahih en Hasan ahadith, zowel de aa7aad ervan als de mutawaatir. Punt.

Wasalaam

20-07-2020, 01:14

Citaat door khattabi_bilal:
...
Djazaak Allahoe Ghairan broer!

20-07-2020, 01:15

Citaat door 3esses:
Djazaak Allahoe Ghairan broer!
Wa djazaak Allahu khairan!

20-07-2020, 11:23

Citaat door khattabi_bilal:
Ik ga niet in discussie. Ik geloof in de Koran van surat Al-Fatiha tot en met surat an-Naas. Daarnaast geloof ik in alle Sahih en Hasan ahadith, zowel de aa7aad ervan als de mutawaatir. Punt.

Wasalaam
Broeder, als jij de Quran in zijn geheel zou accepteren zou je nooit een andeee bron naast de Quran accepteren. Deze reden hiervan is is dat Allah naast dat Hij nooit een andere bron naast de Quran geautoriseerd heeft, ook heeft verboden in de Quran een andere bron naast de openbaring, de Quran, te volgen.

Ik denk dat je zelf weet waar het in de Quran dtaat, zo niet dan plaats ik het graag. We moeten ons hart zuiveren en koppigheid en arrogantie vermijden, het laat ons afdwalen en het laat ons Allah verlaten.

Volg de profeet broeder, volg wat hij volgde en maak je los van de innovaties.

Sallaam