Bekijk volle/desktop versie : Wat als Jahhanam niet bestaat en Allah van iedereen houdt.



Pagina's : [1] 2

19-07-2020, 11:23
Salamu alaykum


Wat als Allah ons heeft gemaakt om het leven te ervaren en dingen als liefde broederschap en compassie te leren.
En dit dus niet reikt tot alleen 1 aardse leven maar vele levens.
Waarin we lessen leren en het leven ervaren.

Maar dat dingen als Jahhanam en 3adab elqabr eerder metaforisch zijn.
Of meer om naar wat verandering en verlichting te leiden.
We weten vanuit de wetenschap zoals psychologie. Dat mensen veranderd kunnen worden door middel van het beloningssysteem (Jannah ) Maar ook door bepaalde angst ( Jahannam). Je mensen dus kan aansporen tot verandering.


En wat alls mensen zoals profeet jezus en profeet mohamed. Mensen zijn die veel hebben geleerd en zo dus tot verlichting zijn gekomen. En deze profeten dus terug gekomen zijn om ons dingen te leren en ook ons tot verlichting te brengen.

Dus eigenlijk niemand die geroosterd als barbeqeu in een of andere hell. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn en erg wreed geen liefde nog rahma.
Bedenk ook dat vele mensen niet geboren zijn als moslim nog in islamitische familie terecht zijn gekomen.
Dus dat is totaal niet eerlijk van God om te doen. Mensen van andere kant van de wereld weten niks van de islam. Om dan vervolgens dood te gaan en zich te bevinden in een Hel omringd door vuur en rook.
Deze mensen hebben nooit een eerlijke kans gekregen om zich.te bewijzen.
Net als de moslim die alles met paplepel heeft meegekregen heeft. Niet eerlijk dus.


Moehim laat dit maar bezinken.
Ik val niemand hier aan maar wil gewoon een debat openen.

Ghayr inshallah.

19-07-2020, 13:39


Alleen een kafir gaat naar de hel, dat is iemand die de waarheid kent en vervolgens kufr pleegt, de waarheid ontkent, verbergt of verwerpt.

Mensen die de waarheid niet kennen en sterven zonder moslim te zijn zullen absoluut niet naar de hel gaan. Allahu ahlem hoe hun hisaab zal zijn, of naar het paradijs, of een andere plek of Allah zal hen vernietigen en ze nooit meer zullen bestaan, niemand weet dit.

http://https://youtu.be/l-KyJrU5lfM

19-07-2020, 22:55

Citaat door njin:
Alleen een kafir gaat naar de hel, dat is iemand die de waarheid kent en vervolgens kufr pleegt, de waarheid ontkent, verbergt of verwerpt.

Mensen die de waarheid niet kennen en sterven zonder moslim te zijn zullen absoluut niet naar de hel gaan. Allahu ahlem hoe hun hisaab zal zijn, of naar het paradijs, of een andere plek of Allah zal hen vernietigen en ze nooit meer zullen bestaan, niemand weet dit.

http://https://youtu.be/l-KyJrU5lfM
Oke dan zijn moslims in dit geval de pineut niet kuffar.
De meeste moslims volgen niet de islam.
Plegen zondes enzo...
En die worden vervolgens gemarteld in het hiernamaals.
En wat als een moslim kafir besluit te worden eeuwige hell?

In dit geval kan je betet niet moslim zijn snap je.
Je word geboren geniet van je leven en verdwijnt weer.
Terwijl de moslim dus allerlei moeilijke wetten moet opvolgen en als ie dat niet doet de hell in gaat. Een door God ontworpen martel plek.

Ik geloof niet dat Allah mensen martelt of levend verbrand.

19-07-2020, 23:10
Begrijp hoe je ermee worstelt, ook ik vind het lastig te rijmen met de barmhartigheid van Allah.

Maar wij hebben dan ook te weinig capaciteit om alles te doorgronden.

En wie weet blijven de waarschuwingen in de Quran bij waarschuwingen en zal een ieder het paradijs betreden of een deel en een ander deel elders of voorgoed vernietigd worden.

19-07-2020, 23:21



Citaat door njin:
Begrijp hoe je ermee worstelt, ook ik vind het lastig te rijmen met de barmhartigheid van Allah.

Maar wij hebben dan ook te weinig capaciteit om alles te doorgronden.

En wie weet blijven de waarschuwingen in de Quran bij waarschuwingen en zal een ieder het paradijs betreden of een deel en een ander deel elders of voorgoed vernietigd worden.
Mooie reactie broeder, sommige hebben de neiging je aantevallen en je met de hell dreigen

Ghayr inhallsh ik heb alleen goede voor mijn moslimbroeders en zusters in mijn hart. Ook al stell ik lastige vragen.

19-07-2020, 23:26

Citaat door yoesoef:
Mooie reactie broeder, sommige hebben de neiging je aantevallen en je met de hell dreigen

Ghayr inhallsh ik heb alleen goede voor mijn moslimbroeders en zusters in mijn hart. Ook al stell ik lastige vragen.
Laat die leeghoofden maar, die durven niet open en kritisch te denken.

En broeder, de barmhartigheid van Allah op aarde is ongekend, als je voor je dood berouw toont ga je naar het paradijs. Daarmee krijg je het beste wat er is. Barmhartigheid moet ook rechtvaardig zijn, Allah is rechtvaardig. Als je geen berouw toont als kafir dan is het niet rechtvaardig als zo een persoon hetzelfde krijgt als een moslim. En Allah het rechtvaardig vindt dat zo een persoon niet het beste maar het slechtste krijgt.

En je kan stellen dat Allah alleen de barmhartige is voor Moslims. En voor kafirs is hij niet barmhartig. Daarmee is hij dus barmhartig maar niet voor iedereen.

Je kan zo vele theorieën bedenken maar het blijven theorieën en de wijsheid is bij Allah.

20-07-2020, 00:51
hel paradijs is een feit, en is opgenomen in de koran.

Elk woord dien je te accepteren is het niet? Of wil je beweren Allahs woord, de quran een leugen is?

20-07-2020, 01:07
Hier is het antwoord: http://https://nl.pinterest.com/pin/448248969154598973/?amp_client_id=_3wLLFkWnwGNZ7SyfGrb02Q1wzQFtNQKuq--qGIxv_UMnDhK9lgXDciQftMzS8VI&mweb_unauth_id=7fa91b f5&amp_url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Famp%2 Fabdol48%2Fahmed-deedat%2F

20-07-2020, 01:13

Citaat door yoesoef:
Mooie reactie broeder, sommige hebben de neiging je aantevallen en je met de hell dreigen

Ghayr inhallsh ik heb alleen goede voor mijn moslimbroeders en zusters in mijn hart. Ook al stell ik lastige vragen.
Die lastige vragen, ipv jezelf (en anderen) daarmee bezig te houden, en tijd en energie eraan te verspillen, doe iets nuttigs. Dit is serieus advies en niet arrogant bedoeld, doe iets wat jou nuttig zal zijn, in dit leven en in het hiernamaals Inshallah.

Die gedachtes komen van de duivel, beetje bij beetje, tot de vraag in je hoofd komt: wie heeft Allah gemaakt dan? Astaghfirallah.

Aamantoe billahi wa roesoelih (vrede en zegeningen zij met hem).


De duivel plaats een kleine gedachte in je hoofd, een zaadje. Vervolgens ben jij degene die er de hele tijd overna gaat denken (water geven). Uiteindelijk groeit dat “zaadje” uit tot een boom!

Snapje? Het begint met een gedachte/ influisteringen van de duivel.
Zoek je toevlucht bij Allah shwt.

Wa Allahoe a3lam

20-07-2020, 23:20

Citaat door 3esses:
Die lastige vragen, ipv jezelf (en anderen) daarmee bezig te houden, en tijd en energie eraan te verspillen, doe iets nuttigs. Dit is serieus advies en niet arrogant bedoeld, doe iets wat jou nuttig zal zijn, in dit leven en in het hiernamaals Inshallah.

Die gedachtes komen van de duivel, beetje bij beetje, tot de vraag in je hoofd komt: wie heeft Allah gemaakt dan? Astaghfirallah.

Aamantoe billahi wa roesoelih (vrede en zegeningen zij met hem).


De duivel plaats een kleine gedachte in je hoofd, een zaadje. Vervolgens ben jij degene die er de hele tijd overna gaat denken (water geven). Uiteindelijk groeit dat “zaadje” uit tot een boom!

Snapje? Het begint met een gedachte/ influisteringen van de duivel.
Zoek je toevlucht bij Allah shwt.

Wa Allahoe a3lam
Wat vindt je ervan dat hij claimt dat niet moslims dus niet naar de hel gaan?

20-07-2020, 23:30
Ik heb medelijden met jou met hetgeen waarmee jij worstelt.

Sterkte!

20-07-2020, 23:31

Citaat door 3esses:
Die lastige vragen, ipv jezelf (en anderen) daarmee bezig te houden, en tijd en energie eraan te verspillen, doe iets nuttigs. Dit is serieus advies en niet arrogant bedoeld, doe iets wat jou nuttig zal zijn, in dit leven en in het hiernamaals Inshallah.

Die gedachtes komen van de duivel, beetje bij beetje, tot de vraag in je hoofd komt: wie heeft Allah gemaakt dan? Astaghfirallah.

Aamantoe billahi wa roesoelih (vrede en zegeningen zij met hem).


De duivel plaats een kleine gedachte in je hoofd, een zaadje. Vervolgens ben jij degene die er de hele tijd overna gaat denken (water geven). Uiteindelijk groeit dat “zaadje” uit tot een boom!

Snapje? Het begint met een gedachte/ influisteringen van de duivel.
Zoek je toevlucht bij Allah shwt.

Wa Allahoe a3lam
Dus dat

21-07-2020, 14:31



Citaat door Miss_gezellig:
Ik heb medelijden met jou met hetgeen waarmee jij worstelt.

Sterkte!



Het is niet perse iets waar ik mee worstel.
Het gewoon dat ik geloof in een God die barmhsrtig en liefdevoll is en daar hoort marteling in eenneeuwige hellevuur niet bij.
Waarom zou hij zijn schepping gaan martelen met brandend vuur.

Ik denk zelf de verzen die over hell gaan metaforisch zijn en meet bedoelt zijn als bedreiging mischien waarschuwing maar niemand zal daadwerkelijk gemarteld worden.

21-07-2020, 15:15

Citaat door yoesoef:
Het is niet perse iets waar ik mee worstel.
Het gewoon dat ik geloof in een God die barmhsrtig en liefdevoll is en daar hoort marteling in eenneeuwige hellevuur niet bij.
Waarom zou hij zijn schepping gaan martelen met brandend vuur.

Ik denk zelf de verzen die over hell gaan metaforisch zijn en meet bedoelt zijn als bedreiging mischien waarschuwing maar niemand zal daadwerkelijk gemarteld worden.
Allahou a3lam. Allah weet het beste. Moge Allah genadig met ons zijn en ons leiden inxhallah.

Ameen.

21-07-2020, 23:40

Citaat door 3esses:
Die lastige vragen, ipv jezelf (en anderen) daarmee bezig te houden, en tijd en energie eraan te verspillen, doe iets nuttigs. Dit is serieus advies en niet arrogant bedoeld, doe iets wat jou nuttig zal zijn, in dit leven en in het hiernamaals Inshallah.

Die gedachtes komen van de duivel, beetje bij beetje, tot de vraag in je hoofd komt: wie heeft Allah gemaakt dan? Astaghfirallah.

Aamantoe billahi wa roesoelih (vrede en zegeningen zij met hem).


De duivel plaats een kleine gedachte in je hoofd, een zaadje. Vervolgens ben jij degene die er de hele tijd overna gaat denken (water geven). Uiteindelijk groeit dat “zaadje” uit tot een boom!

Snapje? Het begint met een gedachte/ influisteringen van de duivel.
Zoek je toevlucht bij Allah shwt.

Wa Allahoe a3lam
Jou soort mensen kunnen liever zwijgen je moet met hikma praten als je iemand probeer te helpen.

De eerste persoon heeft op de juiste manier gehandeld zonder te zeggen hou je mond niks vragen komt van duivel daar help je niemand mee

Pagina's : [1] 2