Bekijk volle/desktop versie : Ziyech neemt afscheid na laatste training bij Ajax



27-06-2020, 19:07
Hakim Ziyech heeft zaterdag afscheid genomen van Ajax.



De international van Marokko trainde voor de laatste keer mee met de ploeg uit Amsterdam. Hij is vanaf woensdag speler van Chelsea, dat hem dit seizoen niet meer mag inzetten.

Ziyech groeide de afgelopen vier jaar uit tot een van de lievelingen van het publiek van Ajax. Chelsea betaalt maximaal 44 miljoen euro voor hem.

Ziyech werd na de laatste training uitgebreid toegesproken door trainer Erik ten Hag, die eerder al verklaarde dat zijn spelmaker niet te vervangen is. "Hij doet in aanvallend opzicht dingen die niet zo veel spelers kunnen", zei Ten Hag. Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf Ziyech een borstbeeld van de Griekse god Ajax.

Vreemd
"Het voelt vreemd, maar het besef is er nu wel dat het echt de laatste keer is. Ik heb me hier altijd thuis gevoeld", zo blikt Ziyech terug op de website van Ajax. "We zijn kampioen geworden en hebben de beker gewonnen. En dan de kleine dingen en de humor op het trainingsveld. Ik ga het allemaal missen. En de jongens zijn niet echt teamgenoten meer, maar vrienden geworden."

Ten Hag zag Ziyech zaterdag tegen zijn emoties vechten. "Hakim zei dat hij geen man van clubliefde was, maar bij Ajax is dat anders geworden. Het was een emotionele dag voor hem. Hakim is eigenzinnig, maar dat maakt hem ook briljant. Hij ziet dingen die andere spelers niet zien. Soms is het een nachtmerrie voor een trainer. Zulke spelers moet je de ruimte geven. Hij komt als een grote meneer binnen bij Chelsea. Onze jonge spelers moeten hier eerst goed worden. En daarna pas een stap maken."

29-06-2020, 19:15


Dag dag Ajax, daar gaat je beste speler.

30-06-2020, 00:00
Ontvolg Ajax, hello Chelsea.

30-06-2020, 17:20
Chelsea krijgt een leuk team komend seizoen..gaan bovenin meedraaien.
Ondertussen is Arsenal geïnteresseerd in Wout 'fucking' Weghorst, de Aliexpress versie van Giroud

01-07-2020, 02:00



Citaat door FCE:
Chelsea krijgt een leuk team komend seizoen..gaan bovenin meedraaien.
Ondertussen is Arsenal geïnteresseerd in Wout 'fucking' Weghorst, de Aliexpress versie van Giroud
Arsenal wordt de nieuwe Southampton. Als er niks veranderd gaan ze binnen vijf jaar om degradatie spelen.