Bekijk volle/desktop versie : Advies



Pagina's : [1] 2

26-06-2020, 14:45
SalamAlaikom

Ik heb even ergens advies over nodig. Ik doe het via hier om onbekend te blijven en omdat ik zag dat er nog wel wat leden actief zijn. Ik ben sinds deze ramadan van niks naar abaya/khimaar gegaan. Toen ik de stap maakte was ik heel blij en had ik er ook echt rust bij gevonden. Alleen moet ik gewoon heel eerlijk zijn is m’n uiterlijk gewoon 10 keer achteruit gegaan. Voordat ik dit droeg al zeg ik het zelf was ik best knap en dat zeiden veel mensen ook tegen mij. Ik had nooit veel nodig, m’n haar geföhnd en heel licht make up deed ik altijd.


Nu doe ik echt geen make up op en je ziet ook niks. Ik weet waarvoor ik t doe maar ik ben echt zo onzeker geworden. Vooral omdat ik alleen maar meisjes zie die er wel leuk uitzien en zij krijgen ook aandacht. Niet perse negatieve aandacht. Ik zit er steeds vaker aan te denken om het af te doen maar dat wil ik absoluut niet.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik zie er niet veel meiden in m’n omgeving bijlopen als ik. Vaak denk ik ook, heb wat geduld als je getrouwd bent kun je je mooi maken voor alleen je man. Ik doe wel veel aan verzorging( tanden bleken, gezichtsbehandeling etc). Maar echt aantrekkelijk als voorheen ben ik gewoon niet meer. Zijn er dames die hetzelfde hebben gehad? Hoe kom ik van dit gevoel af want ik wil helemaal niet m’n hijaab af doen..

26-06-2020, 14:49


Hemdoelah je bent goed bezig
Houdt dit vast
Je hoeft niks aan je uiterlijk te doen
Je draagt toch dekkend.. standaardverzorging is voldoende.
Dus je mist het aandacht.. je mist spotlight
Je moet gewoon trouwen..
geduld loont
Niet te snel happen met trouwen,, eerst goede research.. sommige mannen kunnen in een huwelijk doorslaan..
Maar je hebt al een mooie stap gezet.. kan alleen mooier worden
Uiterlijk is bijzaaak.. gezondheid voorop en go for it....

Blijf dit doorzetten .. eenmal een terugval.. en je leven gaat kapot

En ghimaar enzo is juist om niet aantrekkelijk te zijn.. isn it

Je aandacht tijd is voorbij joh
Je wordt ouder

26-06-2020, 15:12
Dat zijn gewoon influisteringen van de shaytaan.
Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt. Ik stuur je zo even een privé bericht.

26-06-2020, 15:28
Alhamdoulillah voor de stap die je gemaakt hebt. Een ieder persoon die begint met praktiseren of praktiserend is wordt beproefd. Daarnaast zijn er ook regelmatig influisteringen van de vervloekte Shaijtan.

Zoek daarom je toevlucht bij Allah. En wees standvastig op de weg van Allah, het goede en juiste. Dit leven is tijdelijk en het succes ligt in het geloof.

Mijn advies: geef je imaan een boost en hou vol!

Moge Allah je zegenen, het voor je vergemakkelijken en tot de eervolle vrouwen laten behoren.

Er is niets mooiers dan een bedekte vrouw!

26-06-2020, 16:21


.
Citaat:
Ik begrijp je gevoel, zit zelf ook hier een beetje in en ik ben ook iemand die gelijk naar de juiste kledingwijze is gegaan(dus niet opvallende brede en lange kedij, geen make-up etc..). En dit komt van iemand die heel standvastig is op deze vlakte en het juiste voor haar wensen weet te plaatsen.Wat bij mij is, is dat ik op een of andere manier mezelf van toen mis met de standard makkelijke kleding en eigen stijl..

26-06-2020, 16:28
Je kan gewoon erbij lopen zoals je nu doet, maar voor aandacht je schoonheid tonen op social media. Werkt voor veel meiden. SUCCES!

26-06-2020, 16:28

Citaat door Sterrenkunde.:
Dat zijn gewoon influisteringen van de shaytaan.
Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt. Ik stuur je zo even een privé bericht.
Vertel hier e ingetrokken zeeslak

Dan kunnen andere zusters ook lering van trekken...
Ze vraagt niet om prive
Speak openlijk
Actie reeactie

Nu snap ik je onzekere kant..
schuilt nog altijd in je..
Maat ik snap jouw soort V

26-06-2020, 16:30

Citaat door Hercules:
Vertel hier e ingetrokken zeeslak

Dan kunnen andere zusters ook lering van trekken...
Ze vraagt niet om prive
Speak openlijk
Actie reeactie

Nu snap ik je onzekere kant..
schuilt nog altijd in je..
Maat ik snap jouw soort V
Iedereen heeft wel een onzekere kant. Ik draag dit niet omdat ik het zelf wil maar omdat Allah swt dit van mij vraagt.

26-06-2020, 16:31
Dan moest je er eerder bij zijn

Allah was er allang al

En waar was jij
Strakke tijdperk ?

26-06-2020, 16:34

Citaat door Hercules:
Dan moest je er eerder bij zijn

Allah was er allang al

En waar was jij
Strakke tijdperk ?
Ik heb nooit strakke kleding gedragen. Denk na voordat je wat zegt want je kunt mensen onnodig kwetsen.

26-06-2020, 16:35
Kwetsen met dat
Give me a break ahhahah
Nooit gehoord dit...



Ja je kwets me omdat je zegt dat ik strings draag

Waanzin der topness

Ik vraag je dingen is t niet correct
Corrigeer als een vrouw
Safi... maar we ze blij dat je moslima bent hemdoelah en hier met ons bent

26-06-2020, 16:36
Ghair in sha Allah.

26-06-2020, 16:41


Als je lichtelijk make up moet doen om mooi te zijn, dan ben je eigenlijk gewoon onzeker. Dat was je toen al en dat ben je nu ook, alleen ben je nu MA SHA ALLAH bedekt en speelt dat rond in je hoofd.
Dus het is helemaal niet nodig om je abaya en je khimaar af te doen om weer "mooi" te zijn.
En even over die aandacht: Wil je aandacht van kwijlende jongens de hele dag? Wat heb je daar aan? Ze moeten niks serieus met je, alleen even spelen en daarna een trap onder je reet en schijt aan je.
Laat je niet leiden door je onzekerheid.
Je bent mooi zoals je bent en je islamitische uiterlijk maakt je nog mooier (in de ogen van een moslim).
Ik snap je wel, maar zet even door..;] Anders zul je later spijt krijgen dat je het hebt af gedaan en dan zit je al helemaal in de clinch met jezelf.

26-06-2020, 16:44
Juist meiden die lichtelijk make up aanbrengen die zijn van nature mooi
Ze geven zich net even die glans mee door make up niks mis mee..

Juist die volop make upp doen zijn zwaar onzeker..
maar dat zijn clowns

Ghimaar en lichte make upp.. is niks mis mee
Gewoon om te stralen ,,
Je bent al dekkend genoeg,, daar moet een man al ze plek kennnen

26-06-2020, 16:45

Citaat door Hercules:
Juist meiden die lichtelijk make up aanbrengen die zijn van nature mooi
Ze geven zich net even die glans mee door make up niks mis mee..

Juist die volop make upp doen zijn zwaar onzeker..
maar dat zijn clowns

Ghimaar en lichte make upp.. is niks mis mee
Gewoon om te stralen ,,
Nee, ik ben het er niet mee eens.

Pagina's : [1] 2