Bekijk volle/desktop versie : Oud-profvoetballer Dries Boussatta vanavond te gast in Veronica Inside



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

22-06-2020, 18:47
Naast Wim Kieft zal ook oud-profvoetballer Dries Boussatta maandagavond te gast zijn in het programma Veronica Inside. Boussatta heeft een bericht hierover van AD bevestigd

“Ze hebben mij gevraagd als voetballer van Nederlands-Marokkaanse komaf om mijn mening te geven over alle commotie”, zegt de oud-Oranje-speler. Hij wil niet toelichten wat zijn mening precies is.

Het is de eerste uitzending sinds Johan Derksen onder vuur ligt vanwege een vermeend racistische grap over rapper Akwasi die hij met Zwarte Piet vergeleek. Veronica heeft gezegd dat Derksen en zijn tafelgenoten alle uitspraken in het programma voor eigen rekening doen. De zender zegt de mannen niet op de vermeend racistische uitlatingen te hebben aangesproken.

Johan Derksen krijgt niet alleen bakken met kritiek over zich heen maar kan ook rekenen op veel steun. Op Twitter is bijvoorbeeld de hashtag #teamJohanDerksen trending. Veel mensen vinden de kritiek overdreven of stellen dat de uitspraken van Derksen uit zijn verband zijn gerukt.

http://https://www.shownieuws.nl/top-nieuws/2020/oud-profvoetballer-boussatta-te-gast-in-veronica-inside/

22-06-2020, 18:58


In de tien grootste competities van Europa werken slechts drie zwarte hoofdtrainers, concludeert het Algemeen Dagblad. Dries Boussatta, de eerste speler met Marokkaanse roots in Oranje, spreekt er in het licht van de anti-racismedemonstraties schande van.

De oud-speler van onder meer Ajax en AZ ziet dat 'de witte man zich een belangrijke positie heeft toegeëigend in de voetballerij'. "Ze voelen zich superieur ten opzichte van anderen, zoals kleurlingen en ook vrouwen. Donkere mannen worden gezien als bedreiging, dus beschermen blanken hun posities."

http://https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/931757/kritiek-op-witte-knvb-dat-merk-je-als-je-kijkt-naar-de-trainers-vanaf-koeman-.html

22-06-2020, 19:05
Het is inderdaad een wonderlijk fenomeen dat Europa zo blank is.
Daar móet toch een verklaring voor zijn.....

22-06-2020, 19:25
Die Johan Derksen zal zich wel rot voelen... iedereen heeft een breekpunt.

22-06-2020, 19:34


Derksen is één van die figuren die confrontatie opzoekt. Lijkt er alleen maar sterker van te worden als hij veel kritiek krijgt.

Hij is niet het type die met de massa meepraat.
Hij geeft zijn mening ook als hij weet dat het controversieel is.
En nu in de tijd dat het soms wel lijkt dat alles als racistisch wordt aangemerkt, is het tumult nog erger dan bij andere gelegenheden.

Men is al nieuwsgierig of hij vanavond excuses gaat aanbieden.
Dat zou niet de Derksen zijn zoals we hem kennen, maar wie weet, druk van adverteerders, de Mol?

22-06-2020, 19:39

Citaat door Maquis:
Derksen is één van die figuren die confrontatie opzoekt. Lijkt er alleen maar sterker van te worden als hij veel kritiek krijgt.

Hij is niet het type die met de massa meepraat.
Hij geeft zijn mening ook als hij weet dat het controversieel is.
En nu in de tijd dat het soms wel lijkt dat alles als racistisch wordt aangemerkt, is het tumult nog erger dan bij andere gelegenheden.

Men is al nieuwsgierig of hij vanavond excuses gaat aanbieden.
Dat zou niet de Derksen zijn zoals we hem kennen, maar wie weet, druk van adverteerders, de Mol?
Ik ken hem niet persoonlijk en haat voetbal dus kijk zijn programma nooit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het iets met hem doet.

Ik houd van mensen die grenzen opzoeken en geen blad voor de mond nemen maar als tv-presentator heb je wel degelijk grenzen.
Je bent toch een soort voorbeeld en moet afwegen wat je wel en niet zegt op nationaal tv.

Alleen als je ontzettend sterk bent kun je je excuses aanbieden... dat zou hem sieren.

22-06-2020, 19:40

Citaat door Maquis:
Het is inderdaad een wonderlijk fenomeen dat Europa zo blank is.
Daar móet toch een verklaring voor zijn.....
wil jij even niet grappig doen,hahahahaha..

22-06-2020, 19:41

Citaat door Malena.:
Ik ken hem niet persoonlijk en haat voetbal dus kijk zijn programma nooit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het iets met hem doet.

Ik houd van mensen die grenzen opzoeken en geen blad voor de mond nemen maar als tv-presentator heb je wel degelijk grenzen.
Je bent toch een soort voorbeeld en moet afwegen wat je wel en niet zegt op nationaal tv.

Alleen als je ontzettend sterk bent kun je je excuses aanbieden... dat zou hem sieren.
+

22-06-2020, 19:48

Citaat door Malena.:
Ik ken hem niet persoonlijk en haat voetbal dus kijk zijn programma nooit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat het iets met hem doet.

Ik houd van mensen die grenzen opzoeken en geen blad voor de mond nemen maar als tv-presentator heb je wel degelijk grenzen.
Je bent toch een soort voorbeeld en moet afwegen wat je wel en niet zegt op nationaal tv.

Alleen als je ontzettend sterk bent kun je je excuses aanbieden... dat zou hem sieren.
Ook een Akwasi vervult een publieke rol en zijn vilksmennerij zou beeldspraak zijn.
Nee wie kaatst kan de bal terug verwachten..

22-06-2020, 20:03

Citaat door zahar:
wil jij even niet grappig doen,hahahahaha..
Ik wordt er af en toe een beetje moe van. Steeds weer mensen met wortels in andere werelddelen die hier een mooie carrière hebben (gehad) maar afgeven op de blanken als racisten.
En opmerkingen dat het hier zo blank is!

Ja als ik mij vestig in Afrika en dag in dag uit ga klagen dat Afrika zo zwart is, zouden zij mij met zachte doch besliste hand afvoeren in een sterk dwangbuis.

22-06-2020, 20:10

Citaat door zahar:
Ik snap je punt.maar laat je niet zo opfokken,straks wordt je zelf ook racist.blijf de nuance houden en net goede zien in mensen.
Ik beoordeel mensen niet op wat zij zijn, maar wie zij zijn; wat zij zeggen en hun handelen.

Het zijn opvallend genoeg juist activistische groepen met wortels elders die steeds maar rassen, huidskleur zien en het daarover hebben.

22-06-2020, 20:20
Ik hoop dat hij die racist derksen daar op zijn plek zet.

22-06-2020, 20:31


Ik volg al jaren het "racisme" debat met belangstelling zoals het op gezette tijden weer in de belangstelling kom in de media.

Maar iedere weer als mensen die het betreft en stellen hun leven lang te leiden onder racisme dan aan het woord komen wat zij dan hebben meegemaakt, komt er vrijwel niet uit.
Natuurlijk wel objectief, duidelijk vast te stellen is. Zoals ik schreef een brief/cv onder eigen naam kreeg geen oproep, mijn vriend deed het met mijn cv onder zijn naam Jan Janssen en werd wel opgeroepen.
Duidelijk. Maar zo vaak alleen; heb het gevoel, denk, dat er racisme in het spel is.
Voel dat men op mijn neer kijkt.

Daar kun je weinig mee, lijkt dat het probleem dan bij die mensen zelf zit.
Het vreemdste wat ik ooit van een vrouw heb gehoord, altijd als ik in de stad loop kijken mensen mij racistisch aan.
Wat moet je daar nu mee?

Dat alle volken hun portie racisten hebben is duidelijk, die zijn hier ook.

22-06-2020, 20:39
Wat een mietje
Begint heel soft en voorzichtig
Natte krantje hahahaa

Normaal is ie gebekt

22-06-2020, 20:45

Citaat door Hercules:
Wat een mietje
Begint heel soft en voorzichtig
Natte krantje hahahaa

Normaal is ie gebekt
Is het nu al bezig?

Ewa ja... iedereen breekt vroeg of laat.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15