Bekijk volle/desktop versie : EU plan voor een ‘Vaccinatiepaspoort’ is er sinds 2018



22-05-2020, 19:16


Een rapport dat eind 2019 door de Europese Commissie is gepubliceerd, laat zien dat de EU al ruim vóór de huidige “pandemie” op zoek is naar een grotere reikwijdte en kracht van vaccinatieprogramma’s.

Het eindpunt van de routekaart is onder meer de invoering van een “gemeenschappelijke vaccinatiekaart / paspoort” voor alle EU-burgers.

Dit voorstel zal in 2022 voor de commissie verschijnen, met een “haalbaarheidsstudie” die loopt van 2019 tot en met 2021 (wat betekent dat het vanaf nu ongeveer halverwege is).

Om het punt te onderstrepen: de “vaccinatieroutekaart” is geen geïmproviseerde reactie op de Covid19-pandemie, maar eerder een doorlopend plan met wortels die teruggaan tot 2018, toen de EU een onderzoek publiceerde naar de houding van het publiek tegenover vaccins met de titel “2018 State of Vaccine” Vertrouwen”

Op basis van dit onderzoek heeft de EU vervolgens opdracht gegeven voor een technisch rapport getiteld “Ontwerpen en implementeren van een immunisatie-informatiesysteem” , onder meer over de plausibiliteit van een EU-breed vaccinatiebewakingssysteem.

In het derde kwartaal van 2019 werden deze rapporten allemaal gecombineerd in de nieuwste versie van de “Vaccinatieroutekaart”, een langetermijnbeleidsplan om het “bewustzijn en begrip” van vaccins te verspreiden, terwijl het de “vaccinmythen” en de “aarzeling van het vaccin” bestrijdt.

Je kunt het hele rapport hier lezen - https://off-guardian.org/wp-content/medialibrary/2019-2022_roadmap_en-1.pdf?x96021

22-05-2020, 21:20


Wat is het probleem?

We hebben al lang een "vaccinatie-paspoort". De mijne heet "vaccinatieboekje". Die van mijn ouders waarschijnlijk nog "inentingskaart". Er zijn geloof ik meer benamingen. Gewoon een systeem om bij te houden welke vaccinaties iemand, eerst als kind, later als volwassene, heeft gehad.

Iedereen heeft er eentje, al willen die dingen ook nog wel eens zoek raken. Behalve natuurlijk de mensen die om wat voor reden dan ook hun kinderen en zichzelf niet wilden laten vaccineren. Die hebben geen vaccinatieboekje.

Ik begrijp uit jouw stukje dat de EU 3 dingen wil: komen tot een gemeenschappelijk systeem (lijkt me niks mis mee), kijken hoe er Europawijd tegen vaccinatie aangekeken wordt (lijkt me ook niks mis mee) en het draagvlak voor vaccinatie vergroten. (Lijkt me ook niks mis mee).

Dus ik begrijp niet helemaal waar dit om/over gaat.

Ik had dat rapport wel interessant gevonden, maar jammer genoeg leidt jouw link alleen naar een routemap voor dit hele project. Een soort werkplan, zeg maar. Of heb ik ergens iets gemist? Heb je links naar onderzoeksresultaten?
Bij voorbaat dank!