Bekijk volle/desktop versie : Öztürk stopt na verkiezingen als Kamerlid



Pagina's : [1] 2

10-05-2020, 14:02
Selçuk Öztürk van DENK keert na de verkiezingen niet terug in de Tweede Kamer. Dat zei hij zondag in het televisieprogramma Buitenhof.





DENK verkeert momenteel in een grote crisis door een intern conflict. De drie Kamerleden van DENK zijn in een felle ruzie verwikkeld. Daarbij staan Farid Azarkan en Tunahan Kuzu tegenover Özturk. Volgens de laatste is er nog steeds een kans dat ze eruit komen. "Het gaat op dit moment de goede richting op." Ze spreken via een tussenpersonen met elkaar.

Dat het mis was kwam eind maart aan het licht toen HP/De Tijd berichtte dat Kuzu werd beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Volgens het blad gebruikte Öztürk de affaire als drukmiddel om Kuzu af te zetten. Kuzu was een week eerder opgestapt als politiek leider en fractievoorzitter. Azarkan werd daarop tot fractievoorzitter benoemd.

Digitale ledenvergadering
Kuzu reageerde een week na de publicatie en beschuldigde in een post op Facebook Özturk onder meer van politieke broedermoord en chantage. De spanningen liepen al maanden op tussen de beide oprichters van DENK, schreef Kuzu.

Sindsdien is de ruzie geëscaleerd. Azarkan heeft Öztürk gevraagd op te stappen en het partijvoorzitterschap op te geven. Öztürk weigerde dat en heeft vorige week samen met het enig ander overgebleven bestuurslid Azarkan uit de partij gezet. Ook die weigert op te stappen.

Lokale, regionale en landelijke DENK-kopstukken hebben inmiddels hun steun uitgesproken voor Azarkan. Özturk wil op een digitale ledenvergadering op 6 juni verantwoording afleggen. Dan liggen volgens hem alle opties op tafel. "Ik zal het resultaat van de leden altijd accepteren", zei hij in Buitenhof.

10-05-2020, 14:42


Aan elk sprookje komt een eind

10-05-2020, 14:50
Laatste woorden van Öztürk in Buitenhof:
zoals wij in Roermond zeggen: üt kümt güt ...

10-05-2020, 14:53
Negative publiciteit is ook "riclam" zullen ze gedacht hebben die abe's. Alles komt weer goed uiteindelijk. Zoniet, ook goed.

Het is maar politiek!

10-05-2020, 14:57


Dan blijft Azarkan over. Tunahan zei ook te stoppen.

Zal wel niet zo’n leuke baan geweest zijn. Zij moeten namelijk extra uitblinken om door genoeg mensen gekozen te worden. En als je eenmaal aan het werk gaat, moet je iedere dag anti-islam elementen recht praten. Vermoeiend. Ik ben benieuwd wie er in hun plaats komt.

10-05-2020, 14:58
In de politieke peiling van Maurice de Hond van vandaag
is DENK gedaald van 3 naar nog maar 1 zetel ...

http://https://www.maurice.nl/peilingen/2020/05/10/de-stemming-van-10-mei-2020/

10-05-2020, 15:04
Lekker dan... voor de mensen die op ze hebben gestemd.
Wat een teringzooi hebben ze er van gemaakt.

10-05-2020, 15:09

10-05-2020, 15:16
Doodskus ...


10-05-2020, 15:17

Citaat door Stijnsansbarbe:
Doodskus ...

Ik hoop dat Dyab moslim wordt .

10-05-2020, 15:34
Denk wordt Dacht

10-05-2020, 15:40

Citaat door khattabi_bilal:
Ik hoop dat Dyab moslim wordt .
Ben jij koranist?

10-05-2020, 15:49



Citaat door -Malena-:
Ben jij koranist?
Ik ben soennie, Koran en Hadith.

10-05-2020, 15:56

Citaat door khattabi_bilal:
Ik ben soennie, Koran en Hadith.
Oke, sorry voor de vraag.
Er was hier vroeger iemand die koranist was, jullie nicks lijken op elkaar.

10-05-2020, 15:57

Citaat door -Malena-:
Oke, sorry voor de vraag.
Er was hier vroeger iemand die koranist was, jullie nicks lijken op elkaar.
Ok geeft niet.

Pagina's : [1] 2