Bekijk volle/desktop versie : Motivatie is laag



05-05-2020, 02:15
Wie geeft me ff die push naar voren?

Mijn doel was Surah Al'Ala te leren voor deze Ramadan.
Ondertussen zijn we bijna halverwege en ik blijf hangen bij aya 4 van de 19.

05-05-2020, 02:16


En dit is nog wel een van de kortere suwaar vergeleken met de hoofdstukken ervoor.

05-05-2020, 02:17

Citaat door RealBlood:
Wie geeft me ff die push naar voren?

Mijn doel was Surah Al'Ala te leren voor deze Ramadan.
Ondertussen zijn we bijna halverwege en ik blijf hangen bij aya 4 van de 19.
Wat goed man! Dat is al heel wat. Morgen weer even, bedoel nu weer even focussen. Voordat je het weet ken je hem. Zo'n bijzonder moment is dat dan.

05-05-2020, 02:19

Citaat door TheSadness:
Wat goed man! Dat is al heel wat. Morgen weer even, bedoel nu weer even focussen. Voordat je het weet ken je hem. Zo'n bijzonder moment is dat dan.
Dan mag er wel wat meer vaart in dan wat ik nu doe. Heb er misschien de eerste dagen naar gekeken en daarna is het naar de achtergrond verschoven. Echt slecht van mij.

05-05-2020, 02:21



Citaat door RealBlood:
Dan mag er wel wat meer vaart in dan wat ik nu doe. Heb er misschien de eerste dagen naar gekeken en daarna is het naar de achtergrond verschoven. Echt slecht van mij.
Focus je maar gwn op je doel. En start weer. In plaats van zeiken erover.

05-05-2020, 02:22

Citaat door TheSadness:
Focus je maar gwn op je doel. En start weer. In plaats van zeiken erover.
Hard, maar waar.

Dit is precies wat ik wilde horen. Thank you.

05-05-2020, 02:23

Citaat door RealBlood:
Hard, maar waar.

Dit is precies wat ik wilde horen. Thank you.
Hahah gelukkig maar ^^ Go now!

05-05-2020, 02:30
Wat minder bezig houden met make up en nagels, dan zal je het uit kunnen lezen

05-05-2020, 02:31
Shaytaan zit kennelijk toch niet opgesloten.

05-05-2020, 02:48
Probeer de tafsir erbij te leren. De betekenis van wat je zegt, welk verhaal achter de verschillende aayah zitten. Het geeft dan meer betekenis en motivatie. Allahoe a3lam.

05-05-2020, 02:57

Citaat door Oum_Dawoud:
Probeer de tafsir erbij te leren. De betekenis van wat je zegt, welk verhaal achter de verschillende aayah zitten. Het geeft dan meer betekenis en motivatie. Allahoe a3lam.
Dat is een mogelijkheid idd. Ik weet niet of het de motivatie verbetert, maar ik moet ergens beginnen. En beter dat ik nu op de noodrem trap nu we bijna halverwege zijn. Stap 1 is immers beseffen dat iets verkeerd gaat.

Hoe gaat het bij jou? Welke doelen van de Ramadan ben je aan het behalen ondanks al die drukte?

05-05-2020, 04:13

Citaat door Oum_Dawoud:
Probeer de tafsir erbij te leren. De betekenis van wat je zegt, welk verhaal achter de verschillende aayah zitten. Het geeft dan meer betekenis en motivatie. Allahoe a3lam.


Klopt, als je ongeveer weet wat je aan het reciteren bent gaat het onthouden van de aya's beter.

05-05-2020, 10:21


Schrijf het, lees het hardop, herhaal het

Luister naar een sudais ofzo en zeg hem na, zin voor zin

05-05-2020, 10:27
Meer inzet tonen

Als er voetbal was dan was die focus er wel e isco disco