Bekijk volle/desktop versie : Shahadamisbrukers zien bekeren als een spelletje..



21-04-2020, 00:35
Johan die de shahada misbruikt om met maryam te kunnen trouwens is echt walgelijk. Hij is selectief en ziet bekeren als
flexibel spelletje. "Ik hoef niet te bidden. Ik weet dat Allah onvoorwaardelijk van mij houdt. Jij vindt dat bidden verplicht is
omdat jij geen vertrouwen in ragma van Allaah hebt." Ze plukken alleen regels van de deen die hun goed uitkomen. "Ik ben een
waardige moslim. Ik geef aan het goede doel." Ze worden emo als je ze geen moslim vindt. Ze hebben geen idee. Shahada
zonder tawheed is als dak zonder onderdak; waardeloos.

21-04-2020, 00:40


Klopt zuster. En du’a (smeekbede) is ‘ibada (aanbidding). En al-salat in één en al du’a.

imaan is het geloven in het hart, het handelen met de ledematen en het spreken met de tong. En imaan stijgt met daden van gehoorzaamheid en daalt met ongehoorzaamheid aan Allah subhanahu wa ta’ala.


21-04-2020, 00:52
imaan is alles waar Allah van houd aan daden en uitspraken die innerlijk zijn en uiterlijk.

21-04-2020, 01:49
maar je kan het een fake bekeerling ook niet kwalijk nemen. als je in staat bent om te spelen met het geloof omdat je als ongelovige dat gwn kan.
ik neem het Maryam kwalijk voor Naïviteit. er zijn een hoop die genoegen nemen als diegene maar de shahada uitspreken..

21-04-2020, 02:17


vraag en aanbod , he

21-04-2020, 11:54
komt niet voor

21-04-2020, 13:01

Citaat door chelhie21:
maar je kan het een fake bekeerling ook niet kwalijk nemen. als je in staat bent om te spelen met het geloof omdat je als ongelovige dat gwn kan.
ik neem het Maryam kwalijk voor Naïviteit. er zijn een hoop die genoegen nemen als diegene maar de shahada uitspreken..
Die Johans volgen gewoon de cocktail islam van mainstream Marokkanen met hen verjaardagen, haram hypotheken en oud en nieuw viering.
Daarom rechtvaardigen ze ook makkelijk hun huichelarij. Kijk wie ze volgen.

21-04-2020, 17:17

Citaat door Marmitazispanja:
Die Johans volgen gewoon de cocktail islam van mainstream Marokkanen met hen verjaardagen, haram hypotheken en oud en nieuw viering.
Daarom rechtvaardigen ze ook makkelijk hun huichelarij. Kijk wie ze volgen.
ze volgen de moslims van vandaag en dat is inlcusief suirnamers, turken, indonesiers, irakezen etc.

21-04-2020, 21:00

Citaat door chelhie21:
ze volgen de moslims van vandaag en dat is inlcusief suirnamers, turken, indonesiers, irakezen etc.
Juist

21-04-2020, 21:07

Citaat door Marmitazispanja:
Juist
dan moet je dat ook zo vertellen a fitnaazaaier.
ipv blozen moet je je schamen a duivel

22-04-2020, 03:00

Citaat door chelhie21:
dan moet je dat ook zo vertellen a fitnaazaaier.
ipv blozen moet je je schamen a duivel
Ik ga mezelf zo resetten met de ramadan. Maak je niet druk.