Bekijk volle/desktop versie : RIVM: te vroeg om enthousiast te zijn



Pagina's : [1] 2

23-03-2020, 15:59
"Het is nog te vroeg om enthousiast te zijn", zegt de woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) naar aanleiding van de laatste cijfers over de corona-uitbraak.



Volgens het RIVM wordt het een "cruciale week". Het coronavirus heeft de laatste 24 uur 34 levens geëist, minder dan het etmaal daarvoor, toen 43 mensen overleden aan de ziekte Covid-19. Het aantal vastgestelde besmettingen is ook minder snel toegenomen: zaterdag bedroeg de stijging nog 21 procent, zondag 16 procent en maandag kwam er 13 procent aan positieve testen bij.

Aan de andere kant nam het aantal ziekenhuisopnamen met 24 procent toe, terwijl de stijging een dag eerder 'slechts' 18 procent bedroeg. Een duidelijke lijn ontbreekt, want zaterdag kregen de ziekenhuizen er 30 procent aan patiënten bij.

Het RIVM hoopt vanaf deze week effecten te zien van de maatregelen die het kabinet heeft genomen. Precies twee weken geleden riep premier Mark Rutte de bevolking op voorlopig geen handen te schudden. Drie dagen later volgden meer maatregelen, zoals het verbod op bijeenkomsten met meer dan 100 mensen en de oproep aan de hele bevolking om zoveel mogelijk thuis te werken. Op zondag volgde de aankondiging dat ook de horeca en de scholen dicht moesten.

Het kabinet riep verder iedereen op om zeker anderhalve meter afstand te houden van anderen.

Tot nog toe zijn in Nederland tegen de 30.000 testen uitgevoerd. Het aantal positieve testen zegt niet veel meer over de totale verspreiding van het longvirus, aangezien lang niet iedereen die het mogelijk heeft opgelopen wordt getest. Daarvoor ontbreekt het aan capaciteit, zegt het RIVM. Testen worden vooral gedaan bij mensen die in het ziekenhuis worden opgenomen, mensen uit risicogroepen en zorgpersoneel. Volgens het RIVM worden circa 2000 mensen per dag getest.

23-03-2020, 19:57


Dit houdt minimaal 1 jaar aan. Minimaal.

Dus te hopen dat jullie het geduld minimaal 1jaar kunnen volhouden.

23-03-2020, 19:59

Citaat door Ontdek:
Dit houdt minimaal 1 jaar aan. Minimaal.

Dus te hopen dat jullie het geduld minimaal 1jaar kunnen volhouden.
En hoe zit het met jou? Hou jij het een jaar vol?

23-03-2020, 20:03

Citaat door Sigaartje:
En hoe zit het met jou? Hou jij het een jaar vol?
Al onze levens liggen in de "handen" van Allah SWT.

En Allah SWT weet het best.

23-03-2020, 20:04


Sigaartje? Wat waren jou vorige nicks?

2e keer dat ik je dit al vraag. Eergister ook al.

23-03-2020, 20:07

Citaat door Sigaartje:
En hoe zit het met jou? Hou jij het een jaar vol?
Wat heeft dat ermee te maken?

23-03-2020, 20:11

Citaat door siPure:
Wat heeft dat ermee te maken?
Racisten van m.nl raken vaak de draad kwijt. Sigaartje heette vroeger denk ik seal.

Irritante kaffier was het.

Af en toe zie ik na 12 jaar dezelfde trekjes bij hem.

23-03-2020, 20:20

Citaat door Ontdek:
Racisten van m.nl raken vaak de draad kwijt. Sigaartje heette vroeger denk ik seal.

Irritante kaffier was het.

Af en toe zie ik na 12 jaar dezelfde trekjes bij hem.
Men zeeft ze zo eruit hhh.

23-03-2020, 20:26

Citaat door siPure:
Men zeeft ze zo eruit hhh.
Vooral als je al 12 jaar die gespuis op m.nl blijven zie reageren.

Ze hebben mij honderden accounts gekost wlad elhram.

23-03-2020, 20:35

Citaat door Ontdek:
Racisten van m.nl raken vaak de draad kwijt. Sigaartje heette vroeger denk ik seal.

Irritante kaffier was het.

Af en toe zie ik na 12 jaar dezelfde trekjes bij hem.
Die islamofoob en Darwin aanbidder SEAL was kapotlachen. Die heb ik destijds helemaal gek gemaakt. Islamofoben als Aplat, Leonidas, Herreb, Hindustan, Templar etc vergeet ik nooit meer.
Dat volk kwam altijd hier hun frustraties jegens de islam uiten. Die zijn nu zeker lid van Forum voor democratie.

23-03-2020, 20:39
wat is het doel van die anderhalve meter afstand..

23-03-2020, 21:27

Citaat door Morrokito:
Die islamofoob en Darwin aanbidder SEAL was kapotlachen. Die heb ik destijds helemaal gek gemaakt. Islamofoben als Aplat, Leonidas, Herreb, Hindustan, Templar etc vergeet ik nooit meer.
Dat volk kwam altijd hier hun frustraties jegens de islam uiten. Die zijn nu zeker lid van Forum voor democratie.
Ik ken ze allemaal bro.

Zag gisteren dat die haatkroaat bubbeldoos ook een topic openen.

Maar wij zijn er ook nog.

23-03-2020, 21:28



Citaat door DEMO:
wat is het doel van die anderhalve meter afstand..
Elkdoub o safi.


Volgens mij openen ze de deuren voor dajjal.

23-03-2020, 21:34

Citaat door Ontdek:
Elkdoub o safi.


Volgens mij openen ze de deuren voor dajjal.
waarom elkdoub o safi..
die afstand moet wel een doel en een reden hebben..
volgens sommige is het om te voorkomen dat tijdens het praten geen slijmdeeltjes op elkaar terecht kunnen komen.
en het voorkomt fysieke contact onder elkaar.

als dat zo is op welke manieren kan kan je besmet worden door deze virus..

23-03-2020, 21:41

Citaat door DEMO:
waarom elkdoub o safi..
die afstand moet wel een doel en een reden hebben..
volgens sommige is het om te voorkomen dat tijdens het praten geen slijmdeeltjes op elkaar terecht kunnen komen.
en het voorkomt fysieke contact onder elkaar.

als dat zo is op welke manieren kan kan je besmet worden door deze virus..
Dat wel maar die virus is airborne bro.

Dan maakt die anderhalf meter ook niks uit.

Kijk maar naar italie en spanje.

Trouwens die amerikanen gaan klappen krijgen. Ze zijn net begonnen en staan na china en italie op nummer 3.

Pagina's : [1] 2