Bekijk volle/desktop versie : Najib Amhali komt met show vanwege 25-jarig jubileum



20-03-2020, 14:10
Najib Amhali komt komend seizoen met een speciale show ter gelegenheid van zijn 25-jarig jubileum als cabaretier. De voorstelling gaat 25 jaar live! heten.





Dat meldt Amhali in de popcast Real Talk van FunX-dj Fernando Halman. In de podcast is de komiek openhartig over de druk en rivaliteit in de Nederlandse comedyscene en de moeizame samenwerking met de VARA. Daarnaast vertelt Amhali openhartig over zijn verslavingen. "Het zit een beetje in de genen bij de familie van mijn vaders kant: mijn vader was alcoholist en ook mijn opa gokte. Je ziet je vader dan dronken worden. Maar je bent een jaar of zestien en dan is het vooral in mijn cultuur niet gebruikelijk om je vader tegen te spreken."

Door de cultuur waarin hij opgroeide, was het moeilijk om over zijn gevoel te praten en emoties te tonen. Gelukkig kon hij het podium gebruiken als uitlaatklep, ook toen zijn vader overleed. "Ik moest huilen, maar mijn oom zei: We zijn mannen en we moeten niet huilen. Ik snapte er niks van. Ik moest het een plek geven: op een gegeven moment begon ik erover te praten in mijn show en het werd een soort therapie."

Amhali lijkt meer op zijn vader dan hij eerst durfde toe te geven. "Mijn vader was een gangmaker, dat is waar ik het talent van heb." RealTalk is te zien op YouTube. FunX-dj Halman is zaterdag te zien op de NPO te zien als presentator van het programma HipHop Stars. Het zijn eerste eigen grote televisieshow.

20-03-2020, 23:19


Wat een egoïst en wat een hebzucht zit er in deze man! Walgelijk meneer amhali, ja je achternaam verdient geen hoofdletter omdat je alleen van geld houd. Vrees Allah in deze Corona tijden Ipv van keihard achter de centjes aan te rennen.