Bekijk volle/desktop versie : We moeten af van het bekende hokjes denken..



Pagina's : [1] 2

03-03-2020, 19:29
Zodra een tweede generatie Marokkaan op zijn 60ste niet meer kan werken, krijgt hij alle lof van de Marokkaanse gemeenschap.
Hij kan er niks aan doen dat hij aftakelt en niet meer kan werken. Wat een gastarbeider. Marokkaanse jongeren met VMBO
basis krijgen geen enkele waardering door het hokjes denken. Zeker niet anno 2020. Vroeger konden onze laaggeletterde
ouders niet voor ons opkomen, maar nu zijn de ouders van de kinderen niet meer laaggeletterd. Marokkaanse jongeren zijn
jong en fit. In alle gezinnen wordt er geslagen. Het kan nooit zijn dat je daardoor niet kan leren. Een twaalf jarig broekie
met VMBO basis krijgt geen enkel respect en moet wel dom zijn. Marokkanen moeten af van het stereotiepe dat er in elk
gezin hetzelfde verdraagzame fysieke geweld is en dat alle ouders maar flink achter hen kinderen aan zitten om het goed te doen.
Heel vaak slaan genoeg ouders zwaar de plank mis. Het huiselijk geweld is ondraaglijk. Daardoor presteren de kinderen slecht.
En zij krijgen nog wel de lage waardering van mainstream Marokkanen, terwijl zij werden gepresenteerd met de rekening van hen
falende ouders met dat VMBO basis advies. Onwetende Marokkaanse jongeren met vooroordelen strooien zout in onze
wonden door die minachting. Ze denken echt dat zij een veel hoger intellect hebben dan die kinderen. Ga maar door met het extreem hoog achten van die 60 jarige die zwaar faalde als ouder. En waag het niet om met dat vooroordeel te komen dat hij laaggeletterd was en ook maar zijn best deed.
Hoe denk je dat geradicaliseerde syriegangers en de mocro maffia ontstonden? Omdat hun thuissituatie vaak ondraaglijk was en zij vaak psychisch werden.
Dat kan je niet neerzetten als het stereotiepe Marokkaanse gezin met ambitieuze ouders die de kinderen een pak rammel
geven, als ze niet willen leren of stout waren geweest.

03-03-2020, 20:10


Kijk naar jezelf en wees eerlijk daarin. Een corrigerende tik is wat anders dan voluit slaan. Je kind zo nu en dan knijpen als berisping kan helend werken voor zijn/haar gedrag. Het is ook afhankelijk van het type kind, bij de één werkt knijpen goed en bij de ander een schuldgevoel aanpraten. Denk in het nu, het heden. Wat geweest is, is ver weg en wat komt is dichtbij.

03-03-2020, 20:31

Citaat door khattabi_bilal:
Kijk naar jezelf en wees eerlijk daarin. Een corrigerende tik is wat anders dan voluit slaan. Je kind zo nu en dan knijpen als berisping kan helend werken voor zijn/haar gedrag. Het is ook afhankelijk van het type kind, bij de één werkt knijpen goed en bij de ander een schuldgevoel aanpraten. Denk in het nu, het heden. Wat geweest is, is ver weg en wat komt is dichtbij.
Als er enkel klappen vallen, als je iets uithaalde of geen huiswerk wilde maken, dan is dat verdraagzaam.
Ik herinner mensen alleen aan de pijn die kinderen ervaren die VMBO basis presteerden door hen falende ouders.
Zowel Marokkaanse ouders als ambitieuze jongeren die hebben geen enkel respect voor het kind met VMBO basis.
Het kind wordt er keihard voor afgestraft, alsof hij dom is. De ouders treffen geen enkele blaam, want zij tuchtigen het kind wanneer
het nodig (dat is hun aanname). De ouders worden altijd hoog geacht en de kinderen zijn altijd slecht. Dat de tweede generatie
die mentaliteit uit de bergen heeft, oké. Maar jongeren van hier moeten beter weten.
Mensen weten niet uit wat voor
gebroken gezinnen VMBO basis kinderen komen.

03-03-2020, 20:40

Citaat door excuusmarokkaan:
Als er enkel klappen vallen, als je iets uithaalde of geen huiswerk wilde maken, dan is dat verdraagzaam.
Ik herinner mensen alleen aan de pijn die kinderen ervaren die VMBO basis presteerden door hen falende ouders.
Zowel Marokkaanse ouders als ambitieuze jongeren die hebben geen enkel respect voor het kind met VMBO basis.
Het kind wordt er keihard voor afgestraft, alsof hij dom is. De ouders treffen geen enkele blaam, want zij tuchtigen het kind wanneer
het nodig (dat is hun aanname). De ouders worden altijd hoog geacht en de kinderen zijn altijd slecht. Dat de tweede generatie
die mentaliteit uit de bergen heeft, oké. Maar jongeren van hier moeten beter weten.
Mensen weten niet uit wat voor
gebroken gezinnen VMBO basis kinderen komen.
je hebt nog lager dan vmbo, namelijk ito, ik bedoel maar

03-03-2020, 22:18



Citaat door khattabi_bilal:
je hebt nog lager dan vmbo, namelijk ito, ik bedoel maar
Dat ook. Maar ik kreeg mijn hele leven de grootste minachting van zowel leeftijdsgenoten als ouders, omdat zij aan hokjes denken deden.
Zij dachten: Alle Marokkaanse ouders doen hun best voor de kinderen (not), in alle Marokkaanse gezinnen wordt er geslagen, zoiets is verdraagzaam
(alsof elk gezin precies hetzelfde is), we komen allemaal uit de onderkant van de maatschappij en jij hebt gefaald als kind en je ouders
vernederd. Blijkbaar ben jij ontzettend dom. Zo werd ik genadeloos veroordeeld. Ik ben het zat dat die ouders onschendbaar zijn.
Elk gezin is uniek. Bij het ene gezin nam de vader de benen en in het anderen gezin bijvoorbeeld niet.

03-03-2020, 23:49
Mogen wij elkaar minder veroordelen, ameen.

03-03-2020, 23:51
Gewoon vuisten. Ik geef me kinderen gewoon vuisten

04-03-2020, 00:02
Wat is er mis met dom zijn?

04-03-2020, 00:08

Citaat door Utrecht:
Wat is er mis met dom zijn?
Niet veel. Allah heeft het zo gewild, maar alsnog denken velen er anders over.

04-03-2020, 00:33

Citaat door arabhennaya:
Je doet claims in deze post alsof je een literatuuronderzoek hebt gedaan

Elke dag zeiken over niveau ed

kinderen hebben een “tik” nodig, mgharba doen dat nsara doen dat laag of hoogopgeleid maakt niet uit

Wou je zeggen dat hoogopgeleiden geen klappen kregen en daarom beter presteren?

funny ass
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste vak. In elk gezin wordt er geslagen, maar om dat luchtig bij ieder individueel
gezin te beoordelen als verdraagzaam, dat is pure onwetendheid. In het ene gezin is het onverdraagzaam met ondraaglijke geestelijke mishandeling en in het andere gezin gebeurt het alleen als je iets uit had gehaald. Da's een wereld van verschil. Die hoogopgeleiden die zo makkelijk weglachen dat Marokkaans huiselijk geweld verdraagzaam is, die zijn net zo onwetend als jij (niet gemeen bedoeld). Ieder huis heeft een andere gradatie van mishandeling. Dat kan je niet onder het containerbegrip plaatsen van 'verdraagzaam.'

04-03-2020, 00:52
Er is geweld en een corrigerend tik, ik denk trouwens dat de nieuwe generatie helemaal niet aan corrigerende tikken doet helaas.

De meeste gast arbeiders die hier naar toe kwamen, waren inderdaad niet hoog opgeleid die kwamen hier voor werk en niet meer. Ze kende de taal niet en ze kregen ook geen "Inburgering cursus" ze werden namelijk gehaald voor zwaar werk.

De tweede generatie dus die op jonge leeftijd van uit Marokko vertrokken om bij hun vader te zijn hebben een lage opleiding genoten en kwamen in een totaal andere wereld. Ze hebben hun best gedaan, die geven vaak ook tikken aan hun kinderen omdat ze zo zijn opgegroeid. De 3rde generatie ouders geven hun kinderen veel minder tikken maar staf of gebruiken andere methodes om hun kinderen te straffen.

Ik denk niet dat je trouwens alles over 1 kamp moet scheren, elke gezin situatie is anders. Trouwens je moet niet denken dat tikken alleen bij Marokkanen voorkomt, Nederlanders deden dit ook vroeger en zowat alle andere afkomsten doen het.

Dit heeft gewoon met gezin situaties te maken.


Ps: als je eens reflecteert op wat je zegt, zie je dat je zelf ook in hokjes denkt.

04-03-2020, 00:58

Citaat door DubbD:
Er is geweld en een corrigerend tik, ik denk trouwens dat de nieuwe generatie helemaal niet aan corrigerende tikken doet helaas.

De meeste gast arbeiders die hier naar toe kwamen, waren inderdaad niet hoog opgeleid die kwamen hier voor werk en niet meer. Ze kende de taal niet en ze kregen ook geen "Inburgering cursus" ze werden namelijk gehaald voor zwaar werk.

De tweede generatie dus die op jonge leeftijd van uit Marokko vertrokken om bij hun vader te zijn hebben een lage opleiding genoten en kwamen in een totaal andere wereld. Ze hebben hun best gedaan, die geven vaak ook tikken aan hun kinderen omdat ze zo zijn opgegroeid. De 3rde generatie ouders geven hun kinderen veel minder tikken maar staf of gebruiken andere methodes om hun kinderen te straffen.

Ik denk niet dat je trouwens alles over 1 kamp moet scheren, elke gezin situatie is anders. Trouwens je moet niet denken dat tikken alleen bij Marokkanen voorkomt, Nederlanders deden dit ook vroeger en zowat alle andere afkomsten doen het.

Dit heeft gewoon met gezin situaties te maken.


Ps: als je eens reflecteert op wat je zegt, zie je dat je zelf ook in hokjes denkt.
Bedankt voor je empathie, maar men zou zich niet zo moeten fixeren op hoe hard de tikken zijn.
Er zijn veel vaders die de kinderen haatten en vroegtijdig verlieten. Er zijn genoeg tweede generatie gebroken gezinnen.
En dan gaan mensen zich hoger achten dan de gemiddelde derde generatie Marokkaan, omdat zij zich hebben bewezen als kinderen
van immigranten. Zij zijn inmiddels hoogopgeleid. Alle leeftijdsgenoten die dat niet doen, die moeten wel dom zijn. We komen allemaal
uit de onderkant van de maatschappij en werden allemaal 'gewoon' geslagen, denken ze dan. Sommige hoogopgeleiden zijn zo hufterig arrogant. Ze zitten boordevol vooroordelen en onwetendheid. En dan denken zij nog meer kennis te bezitten dan die laagopgeleide, die weet dat elk huisje anders is.

04-03-2020, 05:42



Citaat door excuusmarokkaan:
Mogen wij elkaar minder veroordelen, ameen.
ameen, maarre, heb jij het licht gezien dan?

04-03-2020, 10:01
Jij hebt shi gekke trauma
Jek labas a khiya

Verstuurd vanuit West.

Pagina's : [1] 2