Bekijk volle/desktop versie : Dames die khimaar dragen kom esss!!



Pagina's : [1] 2

03-03-2020, 14:06
Salam alikom,

Dames ik wil graag ook de stap zetten om een khimaar te dragen. Inch Allah.

Heb alleen aantal vragen.

1. Hoe draag je het in de winter ..ik zie bijna nooit iemand die khimaar draagt met ee n jas.
2. Hoe doe je dat als je bijv op bezoek bent en je helpt mee in de keuken.... weten dat je neven etc ook binnen kunnnen lopen.
3. Hoe ga je om met mensen die continu op je letten en dat je geen fouten mag maken omdat je khimaar draagt?

Heel graag hoop ik op wat antwoorden.

Alvast bedankt
!!!

03-03-2020, 15:09


Wa3aleikom salaam.

Ik draag nu een aantal jaren khimaar alhamdoulilah.
1. Ik draag zelf de khimaar boven mijn jas. Het is geen super dikke jas maar daar onder veel laagjes aan en als het echt koud is thermo kleding eronder.
2. Ik draag hem nu zo lang dat ik er ook gewoon huishouden mee zou kunnen doen. Dus als ik weet dat er mannelijke niet mahaarim zijn laat ik mijn khimaar de hele tijd op. Het is echt een kwestie van gewenning.
3. Ja pff daar had ik in het begin heel erg last van mensen die sneller kritiek hebben omdat je een khimaar draagt. Ik was daar heel gevoelig voor. Maar nu zeg ik dit kledingstuk maakt mij niet anders dan jou. Maar ik moet wel zeggen dat ik stapsgewijs wel bepaalde dingen ging veranderen. Geen make up en op den duur geen muziek. Maar dat heeft ook met het praktiseren te maken niet zozeer alleen de khimaar.

Moge Allah het voor je vergemakkelijken!

03-03-2020, 15:15
Dank je zuster..

Om even terug te komen op punt 3. Ja ben het er mee eens dat het met praktiseren te maken heeft. Bedoel meer dat ik zowiezo nog dingen verkeerd doe...en mensen dan steeds erbij halen omdat je er anders uit ziet. Mijn doel is natuurlijk ook steeds een stap verder. Maar je moet ergens beginnen toch. Ben bang dat ik het anders maar blijf uitstellen omdat ik dan altijd zoiets heb van ik doe dit en dat nog verkeerd.

Sokran en Ameen een op je dua

03-03-2020, 15:21
Ja ik snap je. Nee gewoon doen elke zonde die je laat is een vooruitgang. Als je gaat denken pas als ik dit doe dan doe ik dat dan stel je de dingen alleen uit en wie garandeert ons de morgen. Niets van je omgeving aantrekken ze zullen het eerst raar misschien vinden etc. Sta sterk in je keuze. En langzamerhand zullen zij het ook accepteren en het niet anders dan normaal vinden. Allah ye3awnek zuster.

03-03-2020, 15:46


Inch Allah.. zo denk ik er ook over. Thanks sis.
Ameen

03-03-2020, 18:01

Citaat door Nadoria.ssmm:
Salam alikom,

Dames ik wil graag ook de stap zetten om een khimaar te dragen. Inch Allah.

Heb alleen aantal vragen.

1. Hoe draag je het in de winter ..ik zie bijna nooit iemand die khimaar draagt met ee n jas.
2. Hoe doe je dat als je bijv op bezoek bent en je helpt mee in de keuken.... weten dat je neven etc ook binnen kunnnen lopen.
3. Hoe ga je om met mensen die continu op je letten en dat je geen fouten mag maken omdat je khimaar draagt?

Heel graag hoop ik op wat antwoorden.

Alvast bedankt
!!!
Wa alaykum salaam warahmatullaah wa barakatu zuster,

Allaahuma bareek ameen. Moge Allaah het makkelijk maken voor je en je standvastig houden ameen.

1. Ik draag gewoon mijn khimaar in de winter zoals altijd. Onder je abayah of rok dikkere kleding aantrekken. Een vest of een jas aandoen en dan je khimaar eroverheen. Ik ken ook zusters die een poncho dragen over hun khimaar.

2. Alles met khimaar haha. Ik doe vaak mijn khimaar dan omhoog en dan over mijn schouders heen (hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel) en zodra er iemand binnenkomt die geen mahram is, trek je hem gelijk weer goed.

3. Niet. Ik heb daar zelf persoonlijk geen last van. Tenminste niet in mijn gezicht . Weetje, we zijn en blijven mensen en wij mensen maken fouten en plegen zondes en vragen om vergeving. Dit veranderd niet als we een khimaar gaan dragen. Als iemand erop let en erop aanspreekt zeg je gewoon barakAllaahu feek(i) voor de naseeha. Verder je ding doen en kennis blijven opdoen. Komt helemaal goed in shaa Allaah. Ik draag nu ongeveer 9 jaar mijn khimaar en alhamdulilaah zou niet zonder kunnen.

Moge Allaah ons leiden en zegenen ameen.

03-03-2020, 19:51
Ameen op je ad3ia. Thnx sissss .

03-03-2020, 20:36
Stap 3: als je moet wachten tot je perfect bent om een stap verder te zetten in het geloof, wel, die dag zal nooit komen. Niemand is perfect.

03-03-2020, 21:33
Klopt...ghair inch Aalah

05-03-2020, 20:19
Upppppp

06-03-2020, 19:40
Behoord wijde abaya met grote oversized hijab ook onder ghimaar? Dan draag ik dit sinds mijn eerste zwangerschap 9 jaar geleden ook voltijds (voor heen half en half). In de winter vind ik dit wat moeilijk, ik draag wel een jas er overheen, zo'n lange jas, anders heb ik het te koud, ooit wil ik dit ook veranderen inchaAllah lukt het me.

06-03-2020, 19:44
Weet ik eigenlijk niet...ben hier ook wel benieuwd naar...

INCH Allah weet iemand het

06-03-2020, 23:01



Citaat door woestijnroosje1:
Behoord wijde abaya met grote oversized hijab ook onder ghimaar? Dan draag ik dit sinds mijn eerste zwangerschap 9 jaar geleden ook voltijds (voor heen half en half). In de winter vind ik dit wat moeilijk, ik draag wel een jas er overheen, zo'n lange jas, anders heb ik het te koud, ooit wil ik dit ook veranderen inchaAllah lukt het me.

Khimaar is de benaming voor een super lange hijab.
Wat in Nederland khimaar word genoemd heet eigenlijk jilbab.

07-03-2020, 11:55

Citaat door __A.:
Khimaar is de benaming voor een super lange hijab.
Wat in Nederland khimaar word genoemd heet eigenlijk jilbab.
Bedankt voor je antwoord. Ben van België, eerlijk gezegd hangen de winkels hier vol met abaya's en geen ghimaar. Ken je toevallig een goede webwinkel met ghimaar? Ik wil me er aan wagen inchaAllah.

07-03-2020, 12:13

Citaat door woestijnroosje1:
Bedankt voor je antwoord. Ben van België, eerlijk gezegd hangen de winkels hier vol met abaya's en geen ghimaar. Ken je toevallig een goede webwinkel met ghimaar? Ik wil me er aan wagen inchaAllah.
Ik ben ook van België. In Brussel heb je veel islamitische winkeltjes die boeken enzo verkopen, ze verkopen ook jilbaab.
In rue de Brabant en chaussée de gand.

Pagina's : [1] 2