Bekijk volle/desktop versie : Leer je lessen, op welke manier wil JIJ?



16-02-2020, 00:45
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh , je leert met de dag Alhamdoulilah. Ookal ben je afgestudeerd en ga je aan het werk. Je leert met de dag, overal zitten tekens in en overal zit wijsheid achter.

Blijven zitten is niet erg, als je maar de tweede keer de lesstof goed doet. Soms moet je iets twee of drie keer doen, voordat je het begrijpt.

Wat voor gevaren zou het met zich meebrengen, als iemand zijn/haar auto theorie en rij-lessen niet goed heeft geleerd, en zo de weg opgaat?

En wie heb je er dan uiteindelijk mee? Meer jezelf dan anderen...


Het is goed om van je fouten te leren, nog beter is het om van andermans fouten te leren, zodat jij niet door hetzelfde probleem(en) heen moet.

Als je iemand zijn hand ziet branden aan een hete theepot, dan is dat een les en een waarschuwing voor jouw. Het zou dom zijn, om ook die theepot aan te gaan raken, met het idee dat het jouw niet zal verbranden.

Zo zijn er dus vele en verschillende manieren om iets te leren, en het is aan jouw de keus om te kiezen bij wie je leert en van wie je leert.

Als je gaat leren autorijden bij een bekende rijschool, dan is dat een slimme keuze, maar anderen kiezen er toch voor om bij een gek-rijdende te gaan leren.

Of je een goede rijder of een slechte rijder wordt, heeft dus deels te maken met wie JIJ als leermeester hebt gekozen.

Soms leer je dingen op een verkeerde manier, waardoor je dingen fout gaat doen.

Of je gaat naar een school, met veel slechte leerlingen. Laat jij je dan door hun meesleuren of blijf je gefocust en ga je recht op je doel af?

Wat is er zo belangrijk aan leren en wijsheid en kennis opdoen? Het maakt je een beter mens, iemand die manieren heeft GELEERD, heeft dus kennis van hoe je moet omgaan (met oa. mensen).

Wat heb je liever en wie wil je liever zijn? Als je een voetballer wilt worden, dan dien je van een goede voetballer (of goede voetbaltrainer) te leren. En niet van een zwemmer of tennisser.

Toch zijn mensen soms eigenwijs en gaan ze met de gedachte een goede voetballer te zijn, naar een tennisser of een hardloper... en wie heb je er dan mee? Juist alleen maar jezelf.

Het had op een makkelijke manier gekund, en toch koos jij voor de moeilijke manier, waardoor het moeilijker gaat en langer duurt én je leert het waarschijnlijk fout.

Soms gebeuren er dingen, situaties om jouw iets te leren. Zie je de les er niet van in? Dan kan het nog een keer gebeuren of er gebeurt iets gelijks, om jouw toch die lesstof te leren.

Het is het beste om iets op een makkelijke manier te leren, dan op een moeilijke manier. Ook dat is een keuze...

Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh

26-02-2020, 17:13


Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh

13-04-2020, 23:12

16-04-2020, 08:54

Citaat door 3esses:
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh
Wa alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu,

Djazaak Allahu khairan, ik wil je aanvullen en ook waarschuwen.

Want jij geeft onschuldige voorbeelden zoals een voetbaltrainer en een rij-instructuur. Dat snappen kinderen wel maar het is wanneer het over Islamkennis gaat velen malen belangrijker om betrouwbare bronnen te hebben.

Er wordt zelfs gezegd dat Islamkennis als jouw vlees en bloed is!

Als je geen erkende bronnen raadpleegt kun je daar letterlijk geestelijk ziek van worden.

Of je wordt meegesleurd in een sekte waar je niet meer uit kunt stappen!

Velen die het westen als oorlogsgebied beschouwen zijn vertrokken naar het midden oosten om te vechten tegen elkaar. Dit mag alleen door nationale landen gedaan worden met hun legers en opleiding die erbij hoort (marine, landmacht, luchtmacht).

Het is geen makkelijke zaak als je niet geleid wordt naar de juiste bronnen. Als je wel geleid bent naar de juiste bronnen dan is het wel makkelijk in shaa Allah.

Er zijn steeds meer du3aat die op de voorgrond treden. Met name de jongelingen onder hen, daar moet je voor oppassen.

Het zijn veelal de oude du3aat (shuyookh) die de minste fouten maken.

Wallahu a3lam

Wasalaam

18-04-2020, 23:05



Citaat door khattabi_bilal:
Wa alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu,

Djazaak Allahu khairan, ik wil je aanvullen en ook waarschuwen.

Want jij geeft onschuldige voorbeelden zoals een voetbaltrainer en een rij-instructuur. Dat snappen kinderen wel maar het is wanneer het over Islamkennis gaat velen malen belangrijker om betrouwbare bronnen te hebben.

Er wordt zelfs gezegd dat Islamkennis als jouw vlees en bloed is!

Als je geen erkende bronnen raadpleegt kun je daar letterlijk geestelijk ziek van worden.

Of je wordt meegesleurd in een sekte waar je niet meer uit kunt stappen!

Velen die het westen als oorlogsgebied beschouwen zijn vertrokken naar het midden oosten om te vechten tegen elkaar. Dit mag alleen door nationale landen gedaan worden met hun legers en opleiding die erbij hoort (marine, landmacht, luchtmacht).

Het is geen makkelijke zaak als je niet geleid wordt naar de juiste bronnen. Als je wel geleid bent naar de juiste bronnen dan is het wel makkelijk in shaa Allah.

Er zijn steeds meer du3aat die op de voorgrond treden. Met name de jongelingen onder hen, daar moet je voor oppassen.

Het zijn veelal de oude du3aat (shuyookh) die de minste fouten maken.

Wallahu a3lam

Wasalaam


Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh broer ,


Bijvoorbeeld in Syrië, zijn ze het land binnen gevallen voor eigen beland... De media creëert een bepaald beeld over iemand, waardoor ZELFS moslims zich gaan keren tegen een moslimleider.

net zoals in Afghanistan, voordat Amerika inviel, was de heroïne productie zo goed als gestopt. De Taliban, werd toen ( met dat trucje van de media) neergezet als zijnde de daders van 9/11. De taliban heeft/had daar natuurlijk nooit belang bij. Ze wilden waarschijnlijk hun land volgens de islam laten leven etc.

Na de inval in Afghanistan, begonnen de bombardementen GELIJK, en ook wisten ze waar precies er trainingskampen waren, om deze op te blazen (Met andere woorden, ze werden langer onterecht bespioneerd).

De heroïne productie is ( voordat Amerika naar Afghanistan ging) nog nooit zo hoog geweest, in Afghanistan.


Kan je dat aub van die sekte wat meer uitleggen?
Klopt, over die mensen die verteken om te vechten, denkende dat ze de Jihad aan het doen zijn, terwijl ze door de verkeerde info, tegen moslims strijden.

Btw dit was meer een motiverende tekst, waar doel je “precies” op?

Je kan ook pm’en broer.

Salam

18-04-2020, 23:16

Citaat door 3esses:
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh broer ,


Bijvoorbeeld in Syrië, zijn ze het land binnen gevallen voor eigen beland... De media creëert een bepaald beeld over iemand, waardoor ZELFS moslims zich gaan keren tegen een moslimleider.

net zoals in Afghanistan, voordat Amerika inviel, was de heroïne productie zo goed als gestopt. De Taliban, werd toen ( met dat trucje van de media) neergezet als zijnde de daders van 9/11. De taliban heeft/had daar natuurlijk nooit belang bij. Ze wilden waarschijnlijk hun land volgens de islam laten leven etc.

Na de inval in Afghanistan, begonnen de bombardementen GELIJK, en ook wisten ze waar precies er trainingskampen waren, om deze op te blazen (Met andere woorden, ze werden langer onterecht bespioneerd).

De heroïne productie is ( voordat Amerika naar Afghanistan ging) nog nooit zo hoog geweest, in Afghanistan.


Kan je dat aub van die sekte wat meer uitleggen?
Klopt, over die mensen die verteken om te vechten, denkende dat ze de Jihad aan het doen zijn, terwijl ze door de verkeerde info, tegen moslims strijden.

Btw dit was meer een motiverende tekst, waar doel je “precies” op?

Je kan ook pm’en broer.

Salam
Alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu

Het beste voorbeeld over sekten van vandaag zijn de extreme soefies, die je op en neer laten springen zelfs wanneer je uit de sekte bent gegaan.

De jongelui die da3wa doen gaan ook te ver in het verheerlijken van de dood. Ik weet dat niet uit ervaring, maar als je een stichting gaat oprichten met als naam al-yaqien dan heb je de boodschap niet begrepen, want het is een natuurlijk haat om de dood niet te willen en dit betekent niet dat je de dood niet mag herdenken, maar 24 uur en 7 dagen in de week de dood herdenken is fout.

Je plaatst mooie adviezen, ik vul je gewoon aan.



Wasalaam

18-04-2020, 23:52

Citaat door khattabi_bilal:
Alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu

Het beste voorbeeld over sekten van vandaag zijn de extreme soefies, die je op en neer laten springen zelfs wanneer je uit de sekte bent gegaan.

De jongelui die da3wa doen gaan ook te ver in het verheerlijken van de dood. Ik weet dat niet uit ervaring, maar als je een stichting gaat oprichten met als naam al-yaqien dan heb je de boodschap niet begrepen, want het is een natuurlijk haat om de dood niet te willen en dit betekent niet dat je de dood niet mag herdenken, maar 24 uur en 7 dagen in de week de dood herdenken is fout.

Je plaatst mooie adviezen, ik vul je gewoon aan.



Wasalaam
Maar wat laten die soefies je dan doen?

Je moet wel weten broer, en dit moet eigenlijk iedereen van mij weten hier, dat ik geen imam of geleerde ben ofzo.

Ik ben een gemiddelde moslim, maar Alhamdoulilah heeft Allah mij Mashallah veel kennis gegeven, wat ik maar al te graag deel.



Ja oké, ik snap het, mensen die extreem bepaalde dingen doen. Zoals wat jij als voorbeeld gaf over de dood.

Zoals mensen die beginnen met bidden en gelijk heel lang in hun gebed blijven.

Bouw het op, stap voor stap. Probeer je alles in één keer perfect te doen, dan zul je later “moe” worden en misschien zelfs stoppen.
Net als fitness, je begint met een klein gewicht. Kijk niet naar die brede, die het al 10 jaar doet.


Djazaak Allahoe Ghairan voor je snelle antwoord en je mooie uitleg. Alhamdoulilah.

Moge Allah shwt jou, je geliefden en je bezittingen zegenen, amin!

Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, en jullie samen in Jannah laten zijn, amin!


18-04-2020, 23:52
Sorry voor de lange teksten,

19-04-2020, 00:10

Citaat door 3esses:
Maar wat laten die soefies je dan doen?

Je moet wel weten broer, en dit moet eigenlijk iedereen van mij weten hier, dat ik geen imam of geleerde ben ofzo.

Ik ben een gemiddelde moslim, maar Alhamdoulilah heeft Allah mij Mashallah veel kennis gegeven, wat ik maar al te graag deel.



Ja oké, ik snap het, mensen die extreem bepaalde dingen doen. Zoals wat jij als voorbeeld gaf over de dood.

Zoals mensen die beginnen met bidden en gelijk heel lang in hun gebed blijven.

Bouw het op, stap voor stap. Probeer je alles in één keer perfect te doen, dan zul je later “moe” worden en misschien zelfs stoppen.
Net als fitness, je begint met een klein gewicht. Kijk niet naar die brede, die het al 10 jaar doet.


Djazaak Allahoe Ghairan voor je snelle antwoord en je mooie uitleg. Alhamdoulilah.

Moge Allah shwt jou, je geliefden en je bezittingen zegenen, amin!

Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, en jullie samen in Jannah laten zijn, amin!
Amin wa iyaakum

Wat ze je laten doen?

Ik zal je het vertellen. Toen ik in Oujda was in het Raazi ziekenhuis was er een patiënt die op afstand bestuurt werd letterlijk en hij kon harde klappen incasseren zonder enige schade, net een commando maar dan hiërarchisch een moureed heet dat volgens mij. Het lijkt stoer, maar je wordt er willoos van op zo’n niveau van controle. Uiteindelijk had ik dan ook medelijden met hem, hij heet Ashraf.

Maar het ergste is misschien wel bid’a erop nahouden in het belang van de groepsgeest.

Wasalaam

19-04-2020, 00:30

Citaat door khattabi_bilal:
Amin wa iyaakum

Wat ze je laten doen?

Ik zal je het vertellen. Toen ik in Oujda was in het Raazi ziekenhuis was er een patiënt die op afstand bestuurt werd letterlijk en hij kon harde klappen incasseren zonder enige schade, net een commando maar dan hiërarchisch een moureed heet dat volgens mij. Het lijkt stoer, maar je wordt er willoos van op zo’n niveau van controle. Uiteindelijk had ik dan ook medelijden met hem, hij heet Ashraf.

Maar het ergste is misschien wel bid’a erop nahouden in het belang van de groepsgeest.

Wasalaam
Weejow ejow! Allah ihdiena. Maar die heeft dan waarschijnlijk meer gedaan dan alleen maar iets verkeerds gedeeld.

Ja dat is het ook, dingen lijken stoer, en je voelt je ook anders, wanneer je ergens bijhoort bij een geheim clubje ofzo, mohiem je weet wel.

Moge Allah shwt al zijn creaties ten alle tijden behoeden voor al het slechte van wat Hij heeft gecreëerd.


Djazaak Allahoe Ghairan voor het op de hoogte houden.

En hoe is het trouwens met hem afgelopen? Rokia?

19-04-2020, 00:34

Citaat door 3esses:
Weejow ejow! Allah ihdiena. Maar die heeft dan waarschijnlijk meer gedaan dan alleen maar iets verkeerds gedeeld.

Ja dat is het ook, dingen lijken stoer, en je voelt je ook anders, wanneer je ergens bijhoort bij een geheim clubje ofzo, mohiem je weet wel.

Moge Allah shwt al zijn creaties ten alle tijden behoeden voor al het slechte van wat Hij heeft gecreëerd.


Djazaak Allahoe Ghairan voor het op de hoogte houden.

En hoe is het trouwens met hem afgelopen? Rokia?
Ik weet niet hoe. Hij zag er niet ziek of bezeten uit.

Wa djazaak Allahu khairan

11-07-2020, 18:22
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh, moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), en alle moslims en moslima’s ook, amin!

En moge Allah shwt alles en iedereen leiden op het rechte pad, amin!

En moge Allah shwt het leven van alle moslims en moslima’s vergemakkelijken, en de aanbidding tot Allah shwt vergemakkelijken, amin!