Bekijk volle/desktop versie : Jong en scheiden



Pagina's : [1] 2

15-02-2020, 23:05

Citaat door Mademoissele:
Wie is onder de 28 en is gescheiden? En waarom doet het zo een pijn (als vrouw) als je weet dat er geen toekomst is en je 100000% in je recht staat.
.

15-02-2020, 23:26


Tijd heelt.

Scheiden is nooit fijn, vooral als het besef achteraf komt het niet had gehoeven of had ik maar gezocht naar bemiddeling, maar aan de andere kant is juist scheiden de oplossing.

Neem de tijd. Een pijnloze leven bestaat niet.

15-02-2020, 23:30
Alle investeringen die je verliest doen pijn, hoe je daarna verder gaat is wat telt.

16-02-2020, 00:14
Omdat je alles hebt gegeven. Je wilde je huwelijk laten slagen en dat is niet gelukt. Niet door jou maar het doet pijn omdat het als een mislukking voelt. Het voelt als een teleurstelling. Alsof je hebt gefaald. Maar dit is bedrog.
En je hebt van hem gehouden dat speelt ook mee. Afscheid doet pijn. Vooral als je dit eigenlijk helemaal niet wilde maar je ertoe gedwongen bent door een opsomming van zaken die zijn gebeurd.
Alles gebeurd met een reden.. probeer jezelf sterk te houden. Richt je op je geloof. Richt je tot Allaah, die zal je nooit teleurstellen en vraag Hem dagelijks om je huidige situatie easy te maken.

16-02-2020, 00:19


Get under someone else girl.

16-02-2020, 00:23
Wat zeg jij nou weer?

16-02-2020, 00:25
Noem je dit islamitisch correct advies geven? Je zus in Islaam zo advies geven? Al is in jouw ogen wellicht maar ‘n “grapje”.
Zal me niks verbazen als jij hierover ondervraagd zal worden na je dood.
Even serieus man. Heb een beetje eer.
Gescheiden betekent niet losbandig eh.
Gestoord.

16-02-2020, 00:42
In shaa Allaah.. geloof me als ik zeg dat je de pijn gewoon even op je af moet laten komen. Je kan het niet blokkeren maar probeer er mee te leven. Ik spreek uit persoonlijke ervaring.. alhamdoullilah altijd dankbaar zijn voor alles want het kan erger. Ben jong getrouwd geweest en paar jaar later gaan scheiden en toen was ik niet eens 25...
Me richten op het geloof heeft me echt geholpen niet normaal ik ben nu nog bezig om mezelf steeds meer te verbeteren want tis nog vers. Maar het heeft me echt geholpen. Werken voor afleiding helpt ook heel goed en vooral jezelf niet verwaarlozen zorg goed voor jezelf. Het begin was heel moeilijk voor mij omdat ik weet dat er een stigma is ontstaan betreft gescheiden vrouwen.. ik was bang dat mensen mij als slecht zouden zien terwijl hier totaal geen aanleiding voor is. Ik ben juist meer bezig met mijn geloof en gaan praktiseren. Heb altijd eer en eigenwaarde gehad daarom ben ik ook uiteindelijk weggegaan maar nu is dat vermeerdert x 10.
Lang verhaal kort, het komt echt goed zolang je maar aan je geloof blijft vast houden ga praktiseren. Ga het geloof, Allaah ta’ala beter leren begrijpen door kennis op te doen en kom erachter wat beproevingen doen met ons en waarom we beproefd worden.
Het komt goed.

16-02-2020, 01:02
Ik begrijp het.. je moet ook niet verwachten dat het binnen ‘n maand klaar. Je hebt echt tijd nodig om het te verwerken om maar zo te zeggen.
Je moet echt je geloof beter gaan praktiseren dat helpt echt. Praten helpt ook! Ik had in het begin elke dag letterlijk elke dag over hetgeen me was overkomen.. ik had het niet eens door dat ik zo in de ban was van alles en dat dat juist mijn manier van verwerken was. Opgegeven moment was ik er klaar mee.. ik had geen behoefte meer om erover te praten. Het was ‘t gewoon niet waard. Nu praat ik er never meer over.. ik denk er soms nog wel aan maar ook dat zal met de tijd ook vervagen.
Wat maakt het dat je in een dilemma zit als ik vragen mag..

16-02-2020, 01:18
Ja ik heb het altijd uit...

16-02-2020, 01:18
Uhm weet je is goed ik ga je berichtje sturen!

16-02-2020, 08:47
Niemand trouwt om uiteindelijk te scheiden, maar als t niet aan je te wijten is moet je gwn doorgaan IN SHA ALLAH komt er wat beters op je pad.

16-02-2020, 20:46



Citaat door Mademoissele:
Wie is onder de 28 en is gescheiden? En waarom doet het zo een pijn (als vrouw) als je weet dat er geen toekomst is en je 100000% in je recht staat.
Er is voor iedereen een toekomst. Ken mensen die dieper zaten en er met hard werken, vertrouwen en veel dua uit zijn gekomen.

18-02-2020, 08:09

Citaat door Mademoissele:
Wie is onder de 28 en is gescheiden? En waarom doet het zo een pijn (als vrouw) als je weet dat er geen toekomst is en je 100000% in je recht staat.
Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh , wat @Maaffia zegt klopt.

Het is ook zo dat, wanneer je getrouwd met iemand bent, en je dus ook intiem met diegene bent, dan heb je niet alleen lichamelijk of zakelijk een relatie maar ook psychologisch. Dus jullie zielen hebben ook contact met elkaar.

En je ziel die voelt dat dan. Ook wanneer je gemeenschap hebt, dan blijft er iets van de man bij de vrouw, en andersom ook, iets van een man is in/bij de vrouw. Waardoor je automatisch aan elkaar denkt.

Een imam had het een keer gezegd, dat wanneer je voor het eerst gemeenschap hebt met elkaar. Een man zijn zaad/sperma gaat in de vrouw. Een vrouw neemt die “code” op. Het zaad van een man, daar zit ook zijn DNA in enzo. Dus je hebt niet alleen lichamelijk iets met elkaar maar ook geestelijk gezien heb je contact met elkaar.

Dus onder andere hierdoor, dat mensen zo emotioneel worden. Ookal staan ze in hun recht. Buiten dit is het gewoon moeilijk om te scheiden. Wanneer je met iemand je leven hebt gedeeld is het moeilijk om diegene te missen, hoewel het in sommige gevallen wel beter is.

Dit geldt ook voor verslaafden. Waarom worden mensen gek wanneer ze gaan afkicken? Omdat ze hun “ademhalen” verlaten, hetgeen waarmee ze (op een verkeerde manier) leefden en wat hun bloed liet stromen en hun rust gaf.

Maar een verslaafde verlaat zijn drugs voor het betere. Iedereen die stopte met een drugs, vindt het beter. Maar het stoppen is het moeilijkste, waarom? Omdat je een hele andere leefstijl neemt.

Weggaan van een bepaalde plek (bijvoorbeeld Marokko aan het einde van de vakantie) of weggaan van je oude school waar je jaren hebt doorgebracht. Het brengt toch een bepaalde gevoel naar boven of zelfs een brok in je keel.

Het is dus sowieso moeilijk voor een mens om afscheid te nemen. Of het nou van een mens is of van iets.

Dit is dus iets psychologisch.

Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh

19-02-2020, 06:10

Citaat door Avaya:
In shaa Allaah.. geloof me als ik zeg dat je de pijn gewoon even op je af moet laten komen. Je kan het niet blokkeren maar probeer er mee te leven. Ik spreek uit persoonlijke ervaring.. alhamdoullilah altijd dankbaar zijn voor alles want het kan erger. Ben jong getrouwd geweest en paar jaar later gaan scheiden en toen was ik niet eens 25...
Me richten op het geloof heeft me echt geholpen niet normaal ik ben nu nog bezig om mezelf steeds meer te verbeteren want tis nog vers. Maar het heeft me echt geholpen. Werken voor afleiding helpt ook heel goed en vooral jezelf niet verwaarlozen zorg goed voor jezelf. Het begin was heel moeilijk voor mij omdat ik weet dat er een stigma is ontstaan betreft gescheiden vrouwen.. ik was bang dat mensen mij als slecht zouden zien terwijl hier totaal geen aanleiding voor is. Ik ben juist meer bezig met mijn geloof en gaan praktiseren. Heb altijd eer en eigenwaarde gehad daarom ben ik ook uiteindelijk weggegaan maar nu is dat vermeerdert x 10.
Lang verhaal kort, het komt echt goed zolang je maar aan je geloof blijft vast houden ga praktiseren. Ga het geloof, Allaah ta’ala beter leren begrijpen door kennis op te doen en kom erachter wat beproevingen doen met ons en waarom we beproefd worden.
Het komt goed.
Allahouma bareek, toevlucht zoek je altijd bij Allah swt. De rest is gelogen of incapabel.

Pagina's : [1] 2