Bekijk volle/desktop versie : Rutte: Baudet moet 'baggertweet' royaler terugnemen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-02-2020, 17:19
FVD-voorman Thierry Baudet moet de tweet waarin hij ten onrechte "Marokkanen" beschuldigde van wangedrag in de trein royaler rechtzetten, vindt premier Mark Rutte.





"En niet zo half als je nu doet. Vind ik niet zo sterk. Als je bagger in je tweets zet - en dat heeft ie gedaan - dan moet je het rechtzetten en excuses maken en zeggen: joh, ik zat fout", oordeelt de premier.

Baudet wekte afgelopen weekend veel verontwaardiging met een tweet waarin hij klaagde over "Marokkanen" die twee vriendinnen van hem zouden hebben lastiggevallen in de trein. Het bleek naderhand om NS-medewerkers te gaan die kaartjes controleerden. Maandag kwam de FVD-leider van zijn tweet terug en noemde die "te snel en te stevig". Maar excuses bleven uit.

07-02-2020, 18:22


Zijn rectificatie was al meer dan voldoende, dat hoeft hij wat mij betreft niet nog verder te nuanceren naar de behoefte van de politiek-correcte roeptoeters. Hij moet zijn rug recht houden en maling hebben aan iedereen die hem zijn vrijheid van meningsuiting proberen af te nemen.

07-02-2020, 19:42
Vrijheid van meningsuiting houdt wat mij betreft op bij het verspreiden van feitelijke onwaarheden. Het feit dat dhr. Baudet per se “Marokkanen” in zijn verhaal moest zetten, zegt al genoeg over deze politicus.

07-02-2020, 19:48
Zo mag ik het horen, Rutte.

Een president voor iedereen. Zo hoort het ouwe.

07-02-2020, 22:37


Tsiehta; vrijheid van meningsuiting mag en kan voor een ieder echter worden onwaarheden rechtgezet met een excuus, daar is niemand van dood gegaan! Jouw opmerking is net zo triest als je naam

07-02-2020, 23:40

Citaat door Tsiehta.:
Zijn rectificatie was al meer dan voldoende, dat hoeft hij wat mij betreft niet nog verder te nuanceren naar de behoefte van de politiek-correcte roeptoeters. Hij moet zijn rug recht houden en maling hebben aan iedereen die hem zijn vrijheid van meningsuiting proberen af te nemen.


Dit was laster en smaad van Baudet en geen FOS of VVM.

08-02-2020, 00:51

Citaat door _Community_:
Vrijheid van meningsuiting houdt wat mij betreft op bij het verspreiden van feitelijke onwaarheden. Het feit dat dhr. Baudet per se “Marokkanen” in zijn verhaal moest zetten, zegt al genoeg over deze politicus.
Dan ben jij dus voorstander van censuur.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet over of het op feiten gebaseerd is of niet, het gaat erom dat je de VRIJHEID hebt om te kunnen zeggen wat je wilt, maar de grens ligt dan bij het oproepen tot geweld en dat is hier niet aan de orde.

08-02-2020, 01:46
[video=youtube;kmXPNNoC9Jw]https://www.youtube.com/watch?v=kmXPNNoC9Jw[/video]

08-02-2020, 08:31

Citaat door Tsiehta.:
Dan ben jij dus voorstander van censuur.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet over of het op feiten gebaseerd is of niet, het gaat erom dat je de VRIJHEID hebt om te kunnen zeggen wat je wilt, maar de grens ligt dan bij het oproepen tot geweld en dat is hier niet aan de orde.
Tsiehta is een pedo.

08-02-2020, 08:52
Tsiehta,

Je moet altijd je mening kunnen delen, alleen vind ik dat deze berust moet zijn op de waarheid. Vooral als politicus is het belangrijk om je bronnen te verifiëren bij het plaatsen van een ‘belastend’ bericht.

Wanneer mensen leugens de wereld in helpen om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, is er van vrijheid van meningsuiting geen sprake meer. Hedendaags is het zo dat mensen van alles roeptoeteren en anderen hiermee kwetsen. Er wordt helaas niet nagedacht over de gevolgen die het op iemand/groepen kan hebben, wanneer je een scherpe en ongefundeerde mening deelt.

08-02-2020, 11:11
Ik hoop dat ie snel wordt geliquideerd

08-02-2020, 11:47

Citaat door Draadloos.:
Ik hoop dat ie snel wordt geliquideerd
Dit soort uitspraken dus, hier ligt de grens. En ik benieuwd of de mods je een ban geven hiervoor, want dit zijn doodsverwensingen en dat is tegen de richtlijnen van het forum. Kunnen we gelijk testen of er sprake is van selectieve verontwaardiging of niet.

08-02-2020, 11:50



Citaat door _Community_:
Tsiehta,

Je moet altijd je mening kunnen delen, alleen vind ik dat deze berust moet zijn op de waarheid. Vooral als politicus is het belangrijk om je bronnen te verifiëren bij het plaatsen van een ‘belastend’ bericht.

Wanneer mensen leugens de wereld in helpen om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, is er van vrijheid van meningsuiting geen sprake meer. Hedendaags is het zo dat mensen van alles roeptoeteren en anderen hiermee kwetsen. Er wordt helaas niet nagedacht over de gevolgen die het op iemand/groepen kan hebben, wanneer je een scherpe en ongefundeerde mening deelt.
Baudet was schijnbaar verkeerd geïnformeerd over het trein voorval, dat heeft hij ook rechtgezet. Maar het punt wat hij wil maken blijft overeind: vrouwen worden op straat nog steeds veel lastig gevallen, en dat niet eens zozeer door autochtone mannen, maar vooral mannen met een islamitische achtergrond. Zoiets moet gewoon bespreekbaar kunnen zijn vind ik.

08-02-2020, 14:31

Citaat door Tsiehta.:
Baudet was schijnbaar verkeerd geïnformeerd over het trein voorval, dat heeft hij ook rechtgezet. Maar het punt wat hij wil maken blijft overeind: vrouwen worden op straat nog steeds veel lastig gevallen, en dat niet eens zozeer door autochtone mannen, maar vooral mannen met een islamitische achtergrond. Zoiets moet gewoon bespreekbaar kunnen zijn vind ik.
OMG wat een slijmbal. Nog even en je mond bereikt zijn blinde darm

08-02-2020, 15:25

Citaat door M139:
OMG wat een slijmbal. Nog even en je mond bereikt zijn blinde darm
Verklaar jezelf..

Pagina's : [1] 2 3 4 5