Bekijk volle/desktop versie : Dont get it twisted deel II



Pagina's : [1] 2

02-02-2020, 18:42
Dames wat heb je liever

1 Een man die bepaald waar je heen gaat, dus je moet ook steeds aangeven/ toestemming vragen.

Of

2. Een man die het niet kan schelen en aan het einde van de dag/nacht vraagt waar je dehele dag was.

02-02-2020, 18:46



Citaat door Notif.:
Pff..
Hahahahahahahahahahaha nou?

02-02-2020, 18:48
Hij moet altijd bepalen? Dus in andere woorden; mijn wil/mening zijn sowieso ondergeschikt aan die van hem? Never. Ik kies sowieso voor 2 dan, die kunnen we nog wel jaloers maken en zo ver krijgen dat het 'm er toe doet (tot een gezonde balans is bereikt). Bij de eerste kun je het vergeten, dictator-vibes krijg ik.

02-02-2020, 18:50

Citaat door missq:
Bepalen? Dus in andere woorden; mijn wil/mening zijn sowieso ondergeschikt aan die van hem? Never. Ik kies sowieso voor 2 dan, die kunnen we nog wel jaloers maken en zo ver krijgen dat het 'm er toe doet (tot een gezonde balans is bereikt). Bij de eerste kun je het vergeten, dictator-vibes krijg ik.
Uiteraard wel bepalen in realistische keuzes. We moeten bij dit soort vragen ervan uitgaan dat we een normale man hebben. Dus bijv. Je wilt bij een vriendin gaan eten, hij wilt dat liever niet omdat ze ver woont. Dat soort dingen.

Een man die niet jaloers is kan je echt niet jaloers maken, het boeit hem dan gewoon niet. Denk ik.

02-02-2020, 18:56



Citaat door Oumiizoumi:
Uiteraard wel bepalen in realistische keuzes. We moeten bij dit soort vragen ervan uitgaan dat we een normale man hebben. Dus bijv. Je wilt bij een vriendin gaan eten, hij wilt dat liever niet omdat ze ver woont. Dat soort dingen.

Een man die niet jaloers is kan je echt niet jaloers maken, het boeit hem dan gewoon niet. Denk ik.
Als hij systematisch (opzettelijk) en herhaaldelijk dingen bepaald zonder compromissen te sluiten, dan is 1 sowieos een no go. Mocht het echt alleen over (uitzonderlijke) belangrijke zaken gaan en zodanig weinig voorkomen dat het niet lijkt alsof ik niks te zeggen heb, dan heb ik er niks op tegen verder.

Dat betekent dat je hem gewoon niet interesseert. Ik ging ervan uit dat er wel degelijk interesse was, maar dat het gewoon geen moeilijke type was.

02-02-2020, 18:59
Waarom willen vrouwen wel gelijkheid in keuzes maken etc. Maar geen gelijkheid op het financiële gebied?

02-02-2020, 19:00
3, gewoon even aangeven waar je naar toe gaat, even boodschappen doen etc of gewoon samen gaan en weten wat je grenzen zijn en niet 's avonds laat nog buiten zijn...

02-02-2020, 19:01

Citaat door si_al3arbi:
Waarom willen vrouwen wel gelijkheid in keuzes maken etc. Maar geen gelijkheid op het financiële gebied?
Omdat op financiële gebied het islamitisch bepaald is.

02-02-2020, 19:01

Citaat door ManOnderdanig:
3, gewoon even aangeven waar je naar toe gaat, even boodschappen doen etc of gewoon samen gaan en weten wat je grenzen zijn en niet 's avonds laat nog buiten zijn...
Dat hoort niet bij mijn keuze menu

02-02-2020, 19:08

Citaat door Oumiizoumi:
Omdat op financiële gebied het islamitisch bepaald is.
Gelijkheid in keuzes ook.

De vrouw volgt de man.

02-02-2020, 19:14
2. Vrijheid = blijheid.

02-02-2020, 19:15

Citaat door si_al3arbi:
Gelijkheid in keuzes ook.

De vrouw volgt de man.
Klopt. Maar zonder dat de vrouw beschadigd wordt in haar gevoel.

02-02-2020, 19:18



Citaat door Oumiizoumi:
Klopt. Maar zonder dat de vrouw beschadigd wordt in haar gevoel.
Waar haal jij deze extra voorwaarde vandaan?

02-02-2020, 19:21

Citaat door si_al3arbi:
Waar haal jij deze extra voorwaarde vandaan?
Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vzmh) heeft gezegd:

“Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken, breek je het en als je het zo laat, blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.”

(Bukhari en Muslim)

02-02-2020, 19:26

Citaat door Oumiizoumi:
Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vzmh) heeft gezegd:

“Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken, breek je het en als je het zo laat, blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.”

(Bukhari en Muslim)
Nu rek je het wel heel ver uit. Dit betekent dat je zachtaardig met je vrouw om moet gaan. Dat is de nuance. Echter als het erop aankomt. Dat is de man die bepaalt. Want


Pagina's : [1] 2