Bekijk volle/desktop versie : Noodtoestand in Pakistan wegens sprinkhanenplaag



01-02-2020, 11:43
De Pakistaanse regering heeft de noodtoestand uitgeroepen wegens een sprinkhanenplaag. De vraatzuchtige insecten bedreigen de voedselproductie van het Zuid-Aziatische land.





"We hebben te maken met de ergste sprinkhanenplaag in meer dan twee decennia en hebben besloten de nationale noodtoestand uit te roepen", aldus de minister van Informatie. De sprinkhanen waren in juni het land binnengekomen vanuit Iran. Eerst vielen katoenplanten, mais en tarwe in het zuidwesten van Pakistan ten prooi aan de zwerm. Nu hebben de beesten hun weg van de provincie Sindh naar het noordwestelijke Khyber Pakhtunkhwa gevonden.

Ook Oost-Afrika kampt met sprinkhanenplagen die de oogsten bedreigen. De zwermen teisteren Ethiopië en Somalië al zeker sinds december en zijn ook Kenia binnengedrongen. Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties zijn al vele tienduizenden hectares aan gewassen verloren gegaan. Ook Oeganda en Zuid-Soedan worden bedreigd.

01-02-2020, 14:27


Stuur de Chinezen erop af. Wedden dat er geen plaag meer is.

01-02-2020, 21:10
Ze zijn groot man die sprinkhanen en ze eten alle oogst op.

01-02-2020, 21:39
Zij degene die het corona virus in China als straf van Allah zien, dan ook degene die dit als straf van Allah zien?

01-02-2020, 21:48



Citaat door MikeH:
Zij degene die het corona virus in China als straf van Allah zien, dan ook degene die dit als straf van Allah zien?


Wie weet, genoeg redenen maar het kan ook beproeving zijn.

De Schepper straft de misbruik makers "moslims" van Zijne religie even hard als de moordenaars van Zijne religie.

De Islam eist mensenlijkheid en nederigheid maar wel met het volledige recht op zelfverdediging en bescherming.

01-02-2020, 21:54

Citaat door MikeH:
Zij degene die het corona virus in China als straf van Allah zien, dan ook degene die dit als straf van Allah zien?


Wie weet, genoeg redenen, slechte antidote maar het kan ook beproeving zijn.

Laat dit geen misverstand zijn de Schepper straft de misbruik makers dus "moslims" van Zijne religie even hard als de moordenaars dus ongelovigen van Zijne religie.

De Islam eist mensenlijkheid en nederigheid maar wel met het behoud van volledige recht op zelfverdediging en zelfbescherming.

01-02-2020, 22:24

Citaat door MikeH:
Zij degene die het corona virus in China als straf van Allah zien, dan ook degene die dit als straf van Allah zien?
Men praat uit woede en frustratie vanwege de concentratiekampen voor moslims in China.

Ooit hadden we afgesproken nooit meer, maar de wereld komt niet in actie.. vanwege satans creatie: geld

Ik zeg het je eerlijk MikeH. Ik ben moslim en als zij zeggen dat de islam een virus is dat doodgemaakt dient te worden en ze martelen ook nog eens moslims dood in kampen, wat denk je dan dat elk moslim of mens zou zeggen: karma, boontje komt om zijn loontje.

Dat terzijde: ik hoop dat ze een vaccin vinden en dat ze hun eetcultuur veranderen. Anders loopt iedereen in de wind te piesen en zijn de rapen gaar na een paar maanden tijd.

02-02-2020, 20:28

Citaat door M139:
Men praat uit woede en frustratie vanwege de concentratiekampen voor moslims in China.

Ooit hadden we afgesproken nooit meer, maar de wereld komt niet in actie.. vanwege satans creatie: geld

Ik zeg het je eerlijk MikeH. Ik ben moslim en als zij zeggen dat de islam een virus is dat doodgemaakt dient te worden en ze martelen ook nog eens moslims dood in kampen, wat denk je dan dat elk moslim of mens zou zeggen: karma, boontje komt om zijn loontje.

Dat terzijde: ik hoop dat ze een vaccin vinden en dat ze hun eetcultuur veranderen. Anders loopt iedereen in de wind te piesen en zijn de rapen gaar na een paar maanden tijd.
De westerse wereld brengt een resolutie in bij de VN tegen China en grotendeels moslim landen keren zich er tegen.

http://https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/un-members-divided-over-chinas-treatment-of-uighur-minority/a-5104671
0us hou op met je wegkijken.
Oh en inclusief Pakistan dus wat Mike zegt kan onbedoeld nog kloppen ook.

02-02-2020, 20:37

Citaat door Wijzedwaas:
De westerse wereld brengt een resolutie in bij de VN tegen China en grotendeels moslim landen keren zich er tegen.

http://https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/un-members-divided-over-chinas-treatment-of-uighur-minority/a-5104671
0us hou op met je wegkijken.
Oh en inclusief Pakistan dus wat Mike zegt kan onbedoeld nog kloppen ook.
Die homofielen in de moslimwereld behartigen enkel jullie belangen.

Van mij mogen ze keihard deaud vallen

02-02-2020, 20:53

Citaat door M139:
Men praat uit woede en frustratie vanwege de concentratiekampen voor moslims in China.

Ooit hadden we afgesproken nooit meer, maar de wereld komt niet in actie.. vanwege satans creatie: geld

Ik zeg het je eerlijk MikeH. Ik ben moslim en als zij zeggen dat de islam een virus is dat doodgemaakt dient te worden en ze martelen ook nog eens moslims dood in kampen, wat denk je dan dat elk moslim of mens zou zeggen: karma, boontje komt om zijn loontje.

Dat terzijde: ik hoop dat ze een vaccin vinden en dat ze hun eetcultuur veranderen. Anders loopt iedereen in de wind te piesen en zijn de rapen gaar na een paar maanden tijd.
Ik snap wel dat je dan snel de neiging hebt om te spreken van karma, maar feit is dat mensen in China een beter leven hebben dan veel moslims in de wereld.
Dat idee van karma loopt scheef dan.


Citaat door Maaffia:
Wie weet, genoeg redenen, slechte antidote maar het kan ook beproeving zijn.

Laat dit geen misverstand zijn de Schepper straft de misbruik makers dus "moslims" van Zijne religie even hard als de moordenaars dus ongelovigen van Zijne religie.

De Islam eist mensenlijkheid en nederigheid maar wel met het behoud van volledige recht op zelfverdediging en zelfbescherming.
Ik kan de logica nog volgen vanuit religieus oogpunt dat je gestraft kunt worden als je slecht gedrag vertoont.
Wat ik niet kan volgen is dat je dan niet meer correlatie ziet tussen mate van ellende in landen en mate van correct islamitisch gedrag in landen.


Citaat door matador:
waarom niet?
Ik weet het niet.

02-02-2020, 21:18
Ik denk niet dat moslims als chinezen willen leven mikeh

02-02-2020, 21:34

Citaat door MikeH:
Ik snap wel dat je dan snel de neiging hebt om te spreken van karma, maar feit is dat mensen in China een beter leven hebben dan veel moslims in de wereld.
Dat idee van karma loopt scheef dan.


Ik kan de logica nog volgen vanuit religieus oogpunt dat je gestraft kunt worden als je slecht gedrag vertoont.
Wat ik niet kan volgen is dat je dan niet meer correlatie ziet tussen mate van ellende in landen en mate van correct islamitisch gedrag in landen.


Ik weet het niet.


Het klinkt best simpel.
Mensen maken foute keuzes.

Iedereen heeft nog net de minimale bevattingsvermogen om nog net te beseffen wat goed is en wat fout is. Mensen zijn hardleers , het spel wordt harder en harder en willen dan graag bloedvergieten. Het zij zo.

02-02-2020, 21:38



Citaat door M139:
Die homofielen in de moslimwereld behartigen enkel jullie belangen.

Van mij mogen ze keihard deaud vallen
Onze belangen?
Hoe dienen zij onze belangen door tegen een door westerse landen ingediende resolutie tegen China over de vervolging van oeigoeren te stemmen.

Je praat echt raadsels

02-02-2020, 22:53

Citaat door M139:
Ik denk niet dat moslims als chinezen willen leven mikeh
Nee ik ook niet, maar velen willen ook niet leven zoals ze nu doen, anders zouden er niet zoveel migreren naar bv Europa.