Bekijk volle/desktop versie : 500 nieuwe stadsbussen Casablanca uit Turkije



31-01-2020, 19:07
Vervoersbedrijf Alsa heeft 500 nieuwe Mercedes stadsbussen besteld bij Daimler.



De nieuwe vloot wordt geproduceerd in de Turkse fabriek van het Duitse Daimler. De stadsbussen zullen de komende 15 jaar worden ingezet in Casablanca. De Spaanse dochteronderneming Alsa van de Britse groep National Express zal de bestelling eind 2020 ontvangen, meldt het Duitse AutuBusweb.



Een eerdere bestelling van 350 bussen werd door de intergemeentelijke samenwerkingsorganisatie (ECI) Al Baida geannuleerd nadat de autoriteiten hadden besloten het vervoerscontract met M'dina Bus niet te verlengen. De gemeente zit sindsdien in een juridisch geschil met de oud-vervoerder. Het bedrijf ontving veel kritiek vanwege de slechte kwaliteit van de vloot en haar diensten als gevolg van achterstallig onderhoud. Vlak voordat het contract met M'dina Bus verliep gingen een dozijn stadsbussen in vlammen op.


Begin deze maand ontstond er ophef in Casablanca nadat het Spaanse vervoersbedrijf aankondigde tijdelijk oude Europese bussen in te zetten.

31-01-2020, 19:33


Niet verkeerd. Vervelend nieuws voor sommigen hier

31-01-2020, 19:49

Citaat door Edge:
Niet verkeerd. Vervelend nieuws voor sommige leden lol.


De bussen zien er mooi uit. Ik zelf kom niet uit Casa maar Turkije is goed in massa productie.

Je moet wel onderscheid maken tussen beleidmakers en opiniemakers en normale burgers. Dit geldt voor alle volkeren.

Waarom is Turkije nu op een vergrootglas dat komt allemaal door de revolutie in Syrie maar ook de huidige Turkse beleidmakers hebben koloniale gedachtegoed.

01-02-2020, 00:09

Citaat door Maaffia:
De bussen zien er mooi uit. Ik zelf kom niet uit Casa maar Turkije is goed in massa productie.

Je moet wel onderscheid maken tussen beleidmakers en opiniemakers en normale burgers. Dit geldt voor alle volkeren.

Waarom is Turkije nu op een vergrootglas dat komt allemaal door de revolutie in Syrie maar ook de huidige Turkse beleidmakers hebben koloniale gedachtegoed.
je hebt een nieuw woordje geleerd.. beleidmakers

01-02-2020, 22:02


Mensen het zijn duitse bussen in mekaar gezet in turkije zoals de auto's die in marokko geproduceert zijn maar van andere landen zijn

01-02-2020, 22:08

Citaat door Yesun:
je hebt een nieuw woordje geleerd.. beleidmakers


Ja ik zie het moet een letter s bij.
Mijn woordenboek laat me vaak in de steek.