Bekijk volle/desktop versie : Felle protesten in Iran tegen de machthebbers na erkenning neerhalen Boeing



Pagina's : [1] 2 3

11-01-2020, 21:55



In Teheran en andere Iraanse steden zijn protesten uitgebroken tegen het regime.
De betogingen volgen op de erkenning door de Iraanse autoriteiten dat het passagiersvliegtuig dat woensdag bij Teheran neerstortte uit de lucht is geschoten, zij het per ongeluk.
Eerder hadden ze nog uitgesloten dat de Boeing uit de lucht was geschoten.

De betogers zijn woedend dat de oorzaak van de crash dagenlang is stilgehouden. Ze eisen gerechtigheid voor de slachtoffers. Onder de 176 inzittenden waren meer dan tachtig Iraniërs.

De oproerpolitie zou traangas en waterkanonnen tegen betogers hebben ingezet. Ook zijn op video's schoten te horen, maar bevestiging dat ordetroepen het vuur hebben geopend is er niet.
Ook op andere plekken in de stad,zijn mensen de straat op gegaan. Buiten Teheran zijn er onder meer protesten gemeld in de historische stad Isfahan.

Het Iraanse persbureau Fars bevestigt de protesten.
Het meldt dat de deelnemers onder meer leuzen roepen tegen de Revolutionaire Garde, die direct verantwoordelijk is voor het neerhalen van het toestel van maatschappij Ukraine International.
Fars meldt dat foto's van de door de VS geliquideerde generaal Soleimani worden verscheurd. Er zouden in Teheran 700 tot 1000 man op de been zijn.

Khamenei
Volgens de berichten roepen de betogers ook om het aftreden van de hoogste leider van het land, Ali Khamenei. Ze zouden hem persoonlijk verantwoordelijk houden voor de fout waardoor de Boeing werd getroffen door het Iraanse luchtafweersysteem.
Dat stond op scherp in de nacht dat Iran een serie raketaanvallen uitvoerde op Amerikaanse doelen in Irak.

De Boeing 737 van Ukraine International Airlines was net op weg gegaan naar de Oekraïense hoofdstad Kiev toen hij neerstortte. Aan boord waren behalve meer dan tachtig Iraniërs ook tientallen Canadezen en Oekraïeners.
De Canadese premier Trudeau noemde de erkenning door Iran vandaag een eerste stap. Hij wil tegelijkertijd meer informatie hebben, volledige medewerking van Iran aan het onderzoek en compensatie.

Ook de Oekraïense president Zelensky zei eerder de excuses van Iran niet voldoende te vinden. Ook hij wil compensatie voor de nabestaanden van de slachtoffers. Verder eist Zelensky dat de schuldigen worden berecht.

Bron: http://https://nos.nl/artikel/2318232-felle-protesten-in-iran-tegen-de-machthebbers-na-erkenning-neerhalen-boeing.html

11-01-2020, 22:02


[video=youtube;ZRxdOnPJyDs]https://www.youtube.com/watch?v=ZRxdOnPJyDs[/video]

In het begin wordt er "eerloze" geroepen, vervolgens roepen mensen,
Soleimani is een qatil (moordenaar) en zijn leider is een jahil (onwetende)

Dit is hoe het Iraanse volk over de mullahs denkt, dat wat ze hier op tv lieten zien voor Soleimani was niks meer dan een show opgezet door de staat.


[video=youtube;2YMmByhSEGQ]https://www.youtube.com/watch?v=2YMmByhSEGQ[/video]

11-01-2020, 22:03
Ja ik zag het. Als in Teheran de bom ontploft dan zullen er misschien deserteurs ontstaan.

11-01-2020, 22:15

Citaat door Maaffia:
Ja ik zag het. Als in Teheran de bom ontploft dan zullen er misschien deserteurs ontstaan.
Enig hoop voor het volk is als er bepaalde leger eenheden of andere soort gewapende groepering/organisatie de kant van de mensen kiest.

11-01-2020, 23:10



Citaat door Canislupus:
Enig hoop voor het volk is als er bepaalde leger eenheden of andere soort gewapende groepering/organisatie de kant van de mensen kiest.


Als er deserteurs gebeuren vanuit de Iraanse regime dan zal er een nieuwe wereldorde ontstaan.

11-01-2020, 23:14

Citaat door Maaffia:
Als er deserteurs gebeuren vanuit de Iraanse regime dan zal er een nieuwe wereldorde ontstaan.
Vertel

11-01-2020, 23:21

Citaat door An-Nour:
Vertel


Nou stel de Iraanse Regime valt en de Iraanse oppositie komt aan de macht. En zo makkelijk gaat het niet. Want ze slaan iedere demonstraties keihard neer. Daarom zei ik deserteurs kunnen doorslag geven.

Maar stel de Iraanse oppositie komt aan de macht dan gaan ze vrede sluiten met Saudi Arabie. Saudi Arabie en Iran worden vrienden. Maar ook terugtrekking uit Syrie.

Dit zou een scenario zijn voor de NWO, maar zo makkelijk wordt het niet.

11-01-2020, 23:21

Citaat door Canislupus:


Dit is hoe het Iraanse volk over de mullahs denkt, dat wat ze hier op tv lieten zien voor Soleimani was niks meer dan een show opgezet door de staat.
]
Show opgezet door de staat?

Miljoenen mensen waren op straat.. Dit wat jij nu laat zien is meer een opgezet onrustzaaiers die Iran onstabiel willen maken..

11-01-2020, 23:31

Citaat door SheikhAlBalad:
Show opgezet door de staat?

Miljoenen mensen waren op straat.. Dit wat jij nu laat zien is meer een opgezet onrustzaaiers die Iran onstabiel willen maken..
Zelfs de blinden konden zien dat alles door de staat opgezet was.

Iedereen die voor een overheidsinstantie werkte moest aanwezig zijn. Iedereen die maandelijks geld van hun krijgt zoals basij, sepah, de familie van de shohada zoals zij dat noemen, allemaal moesten aanwezig zijn.
Bussen uit heel land volgeladen en naar de demonstraties gebracht.
Zelfs bussen volgeladen vanuit Afghanistan, zover gaan zij om een show op te zetten.

11-01-2020, 23:36

Citaat door Canislupus:
Zelfs de blinden konden zien dat alles door de staat opgezet was.

Iedereen die voor een overheidsinstantie werkte moest aanwezig zijn. Iedereen die maandelijks geld van hun krijgt zoals basij, sepah, de familie van de shohada zoals zij dat noemen, allemaal moesten aanwezig zijn.
Bussen uit heel land volgeladen en naar de demonstraties gebracht.
Zelfs bussen volgeladen vanuit Afghanistan, zover gaan zij om een show op te zetten.
http://https://youtu.be/6AjxVj2Yhgc

Goed opgezet show. Je houdt jezelf voor de gek. En dan heb ik het niet eens over alle hoeveelheden mensen in Irak, Syrië, Kashmir en Libanon die voor Soleimani de straat waren opgegaan

11-01-2020, 23:38

Citaat door SheikhAlBalad:
http://https://youtu.be/6AjxVj2Yhgc

Goed opgezet show. Je houdt jezelf voor de gek. En dan heb ik het niet eens over alle hoeveelheden mensen in Irak, Syrië, Kashmir en Libanon die voor Soleimani de straat waren opgegaan
Oke, wat jij wilt jochie....

Al die plekken wat jij opnoemt worden gevoed met Iraans geld. Tuurlijk komen die bedelaars dan de straat op voor Iran anders hebben ze straks geen eten en wapens.

11-01-2020, 23:41

Citaat door Canislupus:
Zelfs de blinden konden zien dat alles door de staat opgezet was.

Iedereen die voor een overheidsinstantie werkte moest aanwezig zijn. Iedereen die maandelijks geld van hun krijgt zoals basij, sepah, de familie van de shohada zoals zij dat noemen, allemaal moesten aanwezig zijn.
Bussen uit heel land volgeladen en naar de demonstraties gebracht.
Zelfs bussen volgeladen vanuit Afghanistan, zover gaan zij om een show op te zetten.
Ik geloof niet dat dit opgezet is, dit is geen noord Korea, de slimme Iraniërs die kennis hebben over nucleair fusie en eer hebben laten zich niet met zich dollen.

Ik denk eerder dat de westerse media demonstraties groter maakt dan het is.

11-01-2020, 23:41



Citaat door Canislupus:
Oke, wat jij wilt jochie....

Al die plekken wat jij opnoemt worden gevoed met Iraans geld. Tuurlijk komen die bedelaars dan de straat op voor Iran anders hebben ze straks geen eten en wapens.
Je gedachte gaat wel heel erg ver. Alles wat een associatie heeft met Iran is fake en opgezet.

11-01-2020, 23:41

Citaat door SheikhAlBalad:
Show opgezet door de staat?

Miljoenen mensen waren op straat.. Dit wat jij nu laat zien is meer een opgezet onrustzaaiers die Iran onstabiel willen maken..


Ik geloof best dat het Iraanse regime miljoenen aanhangers heeft binnen en buitenland.
Iran heeft 80 milj inwoners.

Maar op tv zag je echt sommigen erbij lopen ze wisten niet eens wat er gebeurd was.
Vooral die fragment met hij zei we zijn allen Sulaimani, weinigen reageerden mee.

Iran verdient beter vind ik.
Er lopen zoveel slimheid in Iran rond.
Mannen en vrouwen.
Maar dit geldt ook voor Irak, Syrie, Yemen, Egypte, Libie, Algerije en nog meer scheve landen.

11-01-2020, 23:45

Citaat door Maaffia:
Ik geloof best dat de Iraanse regime miljoenen aanhangers heeft binnen en buitenland.
Iran heeft 80 milj inwoners.

Maar op tv zag je echt sommigen erbij lopen ze wisten niet eens wat er gebeurd was.
Vooral die fragment met hij zei we zijn allen Sulaimani, weinigen reageerden mee.

Iran verdient beter vind ik.
Er lopen zoveel slimheid in Iran rond.
Mannen en vrouwen.
Maar dit geldt ook voor Irak, Syrie, Yemen, Egypte, Libie, Algerije en nig meer scheve landen.
Zie link die ik hierboven heb geplaatst. Dit zijn beelden van slechts één stad in Iran. Ik zie toch wel een menigte mensen die oprecht stonden voor wat ze willen.

Iran heeft een fout gemaakt met de passagiersvliegtuig die ze hebben neergehaald, dat hebben ze ook toegegeven. Mainstream media maakt hier heel goed gebruik van om onrust te zaaien binnen het land. Ze willen het huidige regime niet

Pagina's : [1] 2 3