Bekijk volle/desktop versie : Uit het oog verloren Gebroken hart

Pagina's : [1] 2

29-12-2019, 20:53
Salaam alaikoem allemaal,

Heb zoveel wat ik kwijt wil, maar weet niet precies hoe. Ga mijn best doen om het zo goed mogelijk uit te leggen.

2018 zou mijn jaar zijn. Ik zou trouwen met de liefde van mijn leven, de vrouw waar ik zielsveel van hou. Ik heb haar leren kennen op de Haagse Hogeschool.

Ben voortijdig gestopt met mijn studie daar, omdat ik aangenomen was voor een mooie baan / opleiding bij de overheid. Ik had vanaf het begin een oogje op haar vanwege haar uitstraling en karakter (een vrome moslima met een hart van goud).

Door een gezamenlijk project op school had ik haar telefoonnummer (whatsapp groep) en eenmaal gestopt heb ik na lang twijfelen haar bericht. Bang dat ze me compleet zou negeren of afwijzen, omdat zij niet het type is die zomaar even contact heeft met een man.

Om een lang verhaal kort te maken. Het was wederzijds en na ongeveer een jaar intensief appen en bellen was het zo ver. Ik ben met mijn hele familie langs haar ouderlijk huis gegaan en heb haar hand gevraagd. Een droom die uitkwam.

Dit speelde zich af in 2017 en in 2018 zouden we dan gaan trouwen. Vanaf dat moment begon ik haar af en toe te zien in real life (naar de film, uiteten etc.). Daarvoor nooit fysiek met haar afgesproken, omdat zij dat niet wilde en ik had daar alleen maar respect voor. Dit is de vrouw die ik wil!

De bruiloft naderde en het ging privé niet zo lekker. Zat financieel in de knel, vanwege een naïeve jeugd (schulden) en toen ik geld begon te verdienen kwamen de incassobureaus aankloppen.

Dit deed mijn gemoedstoestand geen goed en dit werd allemaal op haar afgereageerd. Ik stond er niet bij stil. Elke keer ruzie en zij stond er toch voor me. Ze had alles voor me over. Op een gegeven moment was ik zo doorgedraaid dat ik de scheiding aanvroeg. We waren net op papier getrouwd bij de gemeente. De bruiloft was bijna zo ver.

Ze heeft er toen alles aan gedaan om mij er van te weerhouden, maar ik was blind. Ik heb haar ontzettend veel pijn gedaan. En achteraf subhana'Allah zit ik met spijt en berouw. Alsof ik er al die tijd niet bij was met mijn hoofd.

Het meest dierbare wat ik heb, heb ik zelf weggegeven.

Daarna ben ik verhuisd naar Den Haag. Ik heb een vrije sector woning gekregen achteraf, waar ik mij voor had ingescheven toen het nog goed zat tussen ons. In de hoop dat met de tijd het wel weer goed zou komen. Al waren wij "gescheiden".

Heb laatst een droom gehad dat ik met haar werd herenigd en ik stond op met tranen in mijn ogen. Diezelfde dag kwam ik één van haar zwagers tegen in Den Haag en sprak ik haar broer aan de telefoon die mij belde. Ik dacht bij mezelf dit kan geen toeval zijn. Alleen verdween de blijdschap heel snel toen zij mij beiden vertelden dat iemand haar hand heeft gevraagd (een achterneef van haar) en dat ze gaat trouwen.

Mijn hart brak letterlijk in duizend stukken. De hoop die ik had was verdwenen en sindsdien ben ik radeloos.

Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen.

Graag jullie meningen / adviezen.

Shokran

29-12-2019, 21:08

Salaam aleikoum wa rahmatoAllaahi wa barakaatoho

Wanhoop niet overal zit wijsheid achter beste broeder. Kheir in shaa Allah

Jullie waren niet voor elkaar bestemd, waar één deur sluit gaan andere open. Allah azza wa-jall zal jou NOOIT met lege handen laten en wanneer hij iets "afpakt" is dat enkel om jou nog iets veel mooiers terug te geven!

50.000 jaar voordat de hemel aan de zee werd geïntroduceerd, noteerde Allah je naam naast haar.
Wacht erop! ❤

29-12-2019, 21:31
Pfffg Ya Allah echt heftig wat je hebt meegemaakt. Je moet veel sbar hebben en dou3a doen hoop Insha Allah dat het goed komt

29-12-2019, 21:43
Het zou niet eerlijk zijn om haar leven weer overhoop te gooien. Ze zal vast héél veel verdriet hebben gehad van jullie breuk.

Je zou contact kunnen zoeken met haar broer/ma7ram en vragen of ze gelukkig is met haar aanstaande huwelijk. Is dit het geval dan dien jij haar keuze te respecteren! Kheir in shaa Allah

29-12-2019, 21:44

Dank voor jullie reacties. Ik heb haar gisteren na een jaar telefonisch gesproken, omdat ik het uit haar mond wilde horen.

Belde haar anoniem op om te checken of haar nummer het nog deed (ik heb haar nooit lastiggevallen of opgezocht).

Ze nam op en zei zeg het eens. Ze wist dat ik het moest zijn.

Heb een kwartier met haar gesproken en zij heeft het bevestigd. Ik heb haar tegen alles in mij in het beste toegewenst en gezegd dat haar verloofde in zijn handjes mag knijpen.

Moest werkelijk waar de tranen wegslikken.

Iedereen om mij heen adviseert mij hetzelfde. Doorgaan met je leven. Mektab. Toch houd ik ergens nog hoop, hoe gek dat ook klinkt Subhana'Allah.

Wat ik voor die vrouw voel is werkelijk waar met geen woorden te beschrijven.

Voor iedereen die dit leest. Wees goed voor je partner en besef wat je hebt. Maak geen overhaaste beslissingen. En zeker niet dingen gaan afreageren op je dierbaren. Wat ik nu meemaak, wens je je grootste vijand niet toe.

29-12-2019, 21:49
Hamdulillaah fijn dat je het uit haar mond hebt kunnen horen hoe hard ook maar nu kun je verder met je leven. Houden van betekent soms ook loslaten wat je dierbaar is. Ook dat is liefde!

Shokran voor je wijze woorden: een mens beseft pas wat hij/zij mist als het er niet meer is. Kheir in shaa Allah

Moge Allah azza wa jall jou helpen om dit verdriet een plekje te geven. Ameen

29-12-2019, 21:53
Veel sterkte toegewenst in deze zware beproeving. Moge Allah het voor je makkelijk maken.

29-12-2019, 22:00
My heart cries voor you..

Allahi sahal khoya......

29-12-2019, 22:07
Ameen. Dank je wel broeder en nogmaals dank naar alle anderen toe.

Allah subhanahoe wa ta'Ala is de beste planner en als zij echt voor mij is voorbestemd kruizen onze wegen ooit nog eens.

Ik zal hoe dan ook doorgaan met mijn leven, heb immers geen keus.

Maar spijt neem je de rest van je leven mee..

29-12-2019, 22:45
Pff heftig ghair inshallah.
Misschien is ze je mektab maar niet op dit moment.
Spijt komt altijd achteraf.
C Est la vie.

29-12-2019, 23:10
Heftig! In een situatie zitten waar je emotionele pijn voelt door een gebroken hart is echt heel zwaar. Moge Allah je voorzien van een beter iemand.

29-12-2019, 23:33
Omg ik heb letterlijk zitten tranen, ik wens je veel sterkte. Ik voel je echt mee..

29-12-2019, 23:55

Ik weet precies wat je voelt akhi..
jouw verhaal is net wat anders dan de mijne, maar ik weet hoe het voelt.. (Net of iemand je hart eruit heeft gerukt).
Wat ik ook tegen je zou zeggen, helpt gewoon niet.. (en je wilt dat ook niet horen)

Ik ging toentertijd veel quran lezen en bidden. Veel dua verrichten en jezelf sterk houden (makkelijk gezegd dan gedaan, maar heeft mij veel geholpen)
Ik zal dua voor je doen, je mag me pm als je wat kwijt wilt.
Moge Allah Sub7anaho Wata3aala je bijstaan en je pijn doen verzachten.. Ameen

30-12-2019, 01:00
Wow heftig zeg! ... moge allah je veel sabr geven inshallah!

30-12-2019, 02:10
Aaauwhtch pijnlijk dit. Ya Subhana'Allah..

In alles zit khayr.. Moge Allah je bijstaan en het voor je vergemakkelijken. Vind je troost bij Allah Subhana wa Ta3ala!!

Pagina's : [1] 2