Bekijk volle/desktop versie : Zo ontmoedig je juist moslims van praktiseren..



21-12-2019, 18:38
Iemand zegt hier dat 3 keer per dag bidden of alle gebeden aan het einde van de dag inhalen geen zin heeft en niet
geaccepteerd wordt. Da's een hard oordeel. En wat als iemand zijn imaan opbouwt? Als iemand helemaal niet bidt zakt hij steeds
verder af. Je hebt ook psychische mensen die maar 1 keer per dag kunnen bidden en alles moeten verzamelen door hen
geestelijke gesteldheid.

[video=youtube_share;unfKkuAXBwk]https://youtu.be/unfKkuAXBwk[/video]

21-12-2019, 18:42


Ja zei een imam een keer bij onze moskee. Dat het eigenlijk een soort bid3ah is als je al je gebeden later inhaalt alleen omdat je werkt of op school zit. Dit is nooit door de profeet of salaf gedaan zonder strikt geldige reden.

He got a point tho

21-12-2019, 18:48

Citaat door Marroquino2.0:
Ja zei een imam een keer bij onze moskee. Dat het eigenlijk een soort bid3ah is als je al je gebeden later inhaalt alleen omdat je werkt of op school zit. Dit is nooit door de profeet of salaf gedaan zonder strikt geldige reden.

He got a point tho
Die moslim die niet op tijd mag bidden op werk, moet je respecteren en niet op een dwaalspoor zetten. Anders wordt hij helemaal kaffir..

21-12-2019, 18:53
Wij( mijn omgeving en ik) noemen dat marathon bidden. Fadjr en dohr bidden in de avond ofzo.

21-12-2019, 18:53


Heb mensen dit trouwens echt zien doen. Dohr inhalen nadat het isha gebed is geweest.

21-12-2019, 20:54
En wie heeft gewonnen? Had ik gelijk?

21-12-2019, 21:23

Citaat door excuusmarokkaan:
Iemand zegt hier dat 3 keer per dag bidden of alle gebeden aan het einde van de dag inhalen geen zin heeft en niet
geaccepteerd wordt. Da's een hard oordeel. En wat als iemand zijn imaan opbouwt? Als iemand helemaal niet bidt zakt hij steeds
verder af. Je hebt ook psychische mensen die maar 1 keer per dag kunnen bidden en alles moeten verzamelen door hen
geestelijke gesteldheid.

[video=youtube_share;unfKkuAXBwk]https://youtu.be/unfKkuAXBwk[/video]
Salamoualaikoum kijk het is de bedoeling dat je elke gebed op tijd bidt, want het is een soort afspraak met Allah die je 5x per dag hebt. Als je een afspraak bij de dokter hebt sta je een kwartier of 10 minuten eerder te wachten en het gebed daarvan denk je ja ik doe het straks wel. JIJ moet je best doen voor Allah als je zijn zegeningen wilt ontvangen. MAAR het kan zo zijn dat je het niet op tijd bid om wat voor reden dan ook. Dan is het aan Allah om te bepalen of het geaccepteerd wordt of niet en niemand anders, tegenwoordig spelen veel mensen voor eigen recht helaas. De beloning van het gebed is ook het hoogst wanneer je het op tijd bidt.

21-12-2019, 21:23

Citaat door kleimasker:
Wij( mijn omgeving en ik) noemen dat marathon bidden. Fadjr en dohr bidden in de avond ofzo.
dan Ervaar je er ook geen rust meer in.

22-12-2019, 16:33

Citaat door 3esses:
dan Ervaar je er ook geen rust meer in.
Ik ervaar juist heel veel rust, als ik aan het einde van de dag mijn gebeden inhaal. Dan voel ik mijn imaan opbloeien. In dit kafir-land mag het vaak niet op werk of op school, dus je moet er maar wat van proberen te maken. Er is niet in elke stad De Partij voor de Eenheid die voor je rechten vecht.

22-12-2019, 21:39

Citaat door excuusmarokkaan:
Ik ervaar juist heel veel rust, als ik aan het einde van de dag mijn gebeden inhaal. Dan voel ik mijn imaan opbloeien. In dit kafir-land mag het vaak niet op werk of op school, dus je moet er maar wat van proberen te maken. Er is niet in elke stad De Partij voor de Eenheid die voor je rechten vecht.
tja je hebt ook mensen die rust ervaren in haram dingen zoals drugs. Zeiken kunnen we allemaal en ergens een excuus voor vinden ook. Gwn je best doen Inshallah. En doe dua.

22-12-2019, 22:22

Citaat door 3esses:
tja je hebt ook mensen die rust ervaren in haram dingen zoals drugs. Zeiken kunnen we allemaal en ergens een excuus voor vinden ook. Gwn je best doen Inshallah. En doe dua.
Ik wil jou wel horen piepen, als je niet mag bidden op werk. Genadeloos oordelen zonder arra7mah is haram.