Bekijk volle/desktop versie : Israël start binnenkort met gasexport naar Egypte



17-12-2019, 16:41
De nieuwe exportovereenkomst geeft tegelijkertijd aan dat de productie van het Leviathan-platform in de Middellandse Zee aanstaande is.



De Israëlische autoriteiten hebben maandag het groene licht gegeven voor de export van offshore aardgas naar Egypte. De gasexport zal plaatsvinden vanuit de gasreservoirs Tamar en Leviathan, voor de kust van Palestina, en zijn bestemd voor zowel binnenlands Egyptisch gebruik als de doorvoer van vloeibaar aardgas door Egypte.


De gasvoorziening naar de Dolphinus-holdings in Egypte zal worden uitgevoerd via de 90 km onderzeese EMG-pijpleiding, die de stad Ashkelon in het zuiden van Palestina verbindt met het Egyptische netwerk in de buurt van El-Arish. Caïro had in 2018 een overeenkomst met Israël getekend voor de levering van aardgas uit de velden van Tamar.


De export van gas uit de Leviathan- en Tamar-velden naar Egypte is de belangrijkste economische samenwerking tussen Egypte en Israël sinds het vredesverdrag tussen de twee landen 40 jaar geleden. Israël heeft eerder gas gekocht van haar Egyptische buurman en verkocht aan Jordanië, het enige andere Arabische land waarmee Israël een vredesovereenkomst heeft.

17-12-2019, 18:49


Turkey, Israel gas cooperation lucrative for capitalizing on East Med resources

The recent news on the possible dialogue between Turkish and Israeli officials regarding a natural gas pipeline project that will carry Israeli gas to Europe via Turkey has revived the prospects for another round of negotiations between the two states. A gas pipeline deal between Ankara and Tel Aviv, a project discussed following the 2016 rapprochement but halted following the diplomatic escalation, would become propitious for all the regional actors in the Eastern Mediterranean and the final buyer of the gas – the European market.

The Israeli media reported on Sunday and Monday that Turkish officials are ready to negotiate the transfer of Israeli gas to Europe via Turkey, referring to a high-ranking Turkish official's message to Israeli counterparts on the willingness of Ankara to resume talks in the aftermath of establishing a stable government in the country.

The reports also suggested that the Israeli officials welcomed the idea of initiating negotiations for the Turkish proposal to build a gas pipeline from Israeli fields to deliver the gas to Europe.

http://https://www.dailysabah.com/energy/2019/12/17/turkey-israel-gas-cooperation-lucrative-for-capitalizing-on-east-med-resources (Erdofiel)

17-12-2019, 21:44
Vele verbindingen gerealiseerd de laatste eeuw zoals. De pijpleiding. De spoorlijn. Behalve de volkeren verbonden.

17-12-2019, 21:46

Citaat door Solomone:
Vele verbindingen gerealiseerd de laatste eeuw zoals. De pijpleiding. De spoorlijn. Behalve de volkeren verbonden.

18-12-2019, 05:16


Mooi nieuws. Hoewel ik het niet goedkeur hoe de gang van zaken is geweest wat betreft het conflict in het land. Ik blijf er echter bij dat het niet aan Marokko ligt om het op te lossen. Ik vind het jammer dat wij dan ook geen banden hebben met het ver ontwikkelde land. Ik hoop stiekem ergens dat Netanyahu toch langs is geweest laatst met pompeo.

18-12-2019, 08:53

Citaat door RoyalArabi:
Mooi nieuws. Hoewel ik het niet goedkeur hoe de gang van zaken is geweest wat betreft het conflict in het land. Ik blijf er echter bij dat het niet aan Marokko ligt om het op te lossen. Ik vind het jammer dat wij dan ook geen banden hebben met het ver ontwikkelde land. Ik hoop stiekem ergens dat Netanyahu toch langs is geweest laatst met pompeo.
Als je het zionisme steunt dan ben je niets anders dan een verrader.

Je hebt meer feeling met een zionist dan met je eigen broeders.

En je kan gerust slapen, Marokko en Israel onderhouden gewoon relaties aangezien Marokkanen daar de 2e groep vormen.

18-12-2019, 08:55
Misr heeft zelf enorme gasvoorraden... wtfrat ik begrijp wel dat het de prijzen kan drukken dit, maar het was niet nodig geweest.

De Turken hebben al het palestijnse gas gesteeld en nu dit

20-12-2019, 10:50
Ik heb inderdaad geen feeling met andere Arabieren gewoonweg om het feit dat zij ook geen feeling met ons hebben. De golfstaten voelen zich verheven en beter dan iedereen. Indien zij gewild hebben kregen ze Israël al lang op haar knieën. Hier hebben ze niet voor gekozen. Integendeel, ondanks alle olie-macht die deze landen hebben sluiten ze toch schimmige dealtjes met Israël omdat ze er bang voor zijn. Wie is Marokko dan om het hele Palestina conflict op te lossen? Niemand, precies. En daarom ben ik voor normalisatie van onze banden. Ik ben het niet eens met hun ideologieën. Ik ben het ook niet eens met de ideologieën van Spanje en hun overheid. En toch keur ik handel goed met het land. Het gaat mij uiteindelijk om de economische benefits waar Marokko van geniet.

20-12-2019, 11:09
De wanhoop is te proeven lol