Bekijk volle/desktop versie : Meerderheid voor euthanasie in enige vorm



Pagina's : [1] 2

20-11-2019, 08:32
Vier op de tien moslims vindt dat euthanasie in geen geval geoorloofd is



Bijna negen op de tien volwassenen vindt dat euthanasie in bepaalde gevallen mogelijk moet zijn. Er is duidelijk minder steun voor het idee om euthanasie mogelijk te maken voor mensen die levensmoe zijn, maar verder lichamelijk gezond. Dat concludeert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een enquête. 55 procent vindt dat euthanasie een optie moet worden voor mensen die levensmoe zijn. Bijna een derde vindt het tegendeel.

Wel is een ruime meerderheid voor het idee om euthanasie mogelijk te maken voor mensen met vergevorderde dementie, als zij daar bij vol bewustzijn om hebben gevraagd. Dat geldt ook voor euthanasie voor ongeneeslijk zieke kinderen en mensen met ernstig psychische aandoeningen.

Religie speelt volgens het CBS een duidelijke rol bij de mening over euthanasie. Zo vinden vier op de tien moslims dat euthanasie in geen geval geoorloofd is, tegen 98 procent van de mensen die geen religieuze of levensbeschouwelijke stroming aanhangen.

Ook over de rol van de arts verschillen de meningen. Vier op de tien volwassenen vinden dat een arts een verzoek om euthanasie moet kunnen weigeren. Een even grote groep heeft de tegenovergestelde mening.

Het is regelmatig onderdeel van debat of euthanasie geoorloofd is en, zo ja, in welke gevallen. Eerder dit jaar sprak de rechtbank in Den Haag een voormalig verpleeghuisarts vrij voor moord. Het Openbaar Ministerie had haar aangeklaagd nadat ze euthanasie had toegepast op een diep dementerende patiënte.

Regeringspartij D66 liet in september weten dat deze vaart wil zetten achter een initiatiefvoorstel dat stervenshulp bij voltooid leven mogelijk moet maken. Dat leidde tot irritatie in de coalitie.

20-11-2019, 09:36


Ik citeer: Bijna negen op de tien volwassenen vindt dat euthanasie in bepaalde gevallen mogelijk moet zijn. Er is duidelijk minder steun voor het idee om euthanasie mogelijk te maken voor mensen die levensmoe zijn, maar verder lichamelijk gezond


Wat als iemand levensmoe is en lichamelijk ongezond? Het één gaat (vaak) gepaard met het ander.

Ben benieuwd wat het islamitisch oordeel is hierin.

20-11-2019, 10:17
vaag artikel, 60 % moslims is voor ? ik betwijfel het

20-11-2019, 10:18

Citaat door XaXi:
vaag artikel, 60 % moslims is voor ? ik betwijfel het
precies héél vaag. Euthanasie is toch gelijk aan zelfmoord?

20-11-2019, 10:20



Citaat door prinses3arbia:
precies héél vaag. Euthanasie is toch gelijk aan zelfmoord?
ik heb het gecorrigeerd moet 60% zijn

20-11-2019, 10:22
het maakt deel uit van nieuwe wereld orde , zijn te veel mensen op aarde

dan gaan ze zoeken naar mogelijkheden

20-11-2019, 10:22

Citaat door XaXi:
ik heb het gecorrigeerd moet 60% zijn
heb het voor je aangepast (citaat)

20-11-2019, 10:23

Citaat door XaXi:
het maakt deel uit van nieuwe wereld orde , zijn te veel mensen op aarde

dan gaan ze zoeken naar mogelijkheden
La 7awla wala 9awata illah billah

20-11-2019, 10:26
ik zag toevallig gisteren een marokkaanse doktora die zei dat baarmoederkanker ontstaat door veel gemeenschap , dacht huh ben gaan zoeken en het klopt, alleen gebruiken ze moeilijke woorden dat een gewoon mens het niet begrijpt,

waarom geen postbus 51 met boodschap naar vrouwen van veel sex met verschillende mannen baarmoederkanker veroorzaakt .

20-11-2019, 10:29
pensioenleeftijd wordt verhoogd , mensen leven langer, dat kost veel geld

20-11-2019, 10:31

Citaat door XaXi:
ik zag toevallig gisteren een marokkaanse doktora die zei dat baarmoederkanker ontstaat door veel gemeenschap , dacht huh ben gaan zoeken en het klopt, alleen gebruiken ze moeilijke woorden dat een gewoon mens het niet begrijpt,

waarom geen postbus 51 met boodschap naar vrouwen van veel sex met verschillende mannen baarmoederkanker veroorzaakt .
Klopt. Uit onderzoek is gebleken dat moslima's de schoonste vrouwen zijn op aarde.

Wist jij dat een vrouw wat gemeenschap heeft gehad met een man dat zijn DNA nog in haar haar baarmoeder achterblijft ( uit mijn hoofd drie maanden)! Stond ook in dat artikel. Sub7an Allah

Een vrouw heeft een wachttijd wanneer ze wil hertrouwen, overal is aan gedacht. Allah swt weet wat wij niet weten

20-11-2019, 10:32
zou me niet verbazen over 100 jaar dat bij iedereen toegepast wordt zodra je 80 bent euthanasie , eerst was het dat je het zelf bepaald, nu kunnen je famillie het ook bepalen ,whats next ?

20-11-2019, 10:32



Citaat door prinses3arbia:
Klopt. Uit onderzoek is gebleken dat moslima's de schoonste vrouwen zijn op aarde.

Wist jij dat een vrouw wat gemeenschap heeft gehad met een man dat zijn DNA nog in haar haar baarmoeder achterblijft ( uit mijn hoofd drie maanden)! Stond ook in dat artikel. Sub7an Allah

Een vrouw heeft een wachttijd wanneer ze wil hertrouwen, overal is aan gedacht. Allah swt weet wat wij niet weten
ja sinds pas gisteren

20-11-2019, 10:33
volgens mij alleen allah swt dat kan bepalen ,

wie heeft meer info hierover ???

20-11-2019, 14:04

Citaat door XaXi:
het maakt deel uit van nieuwe wereld orde , zijn te veel mensen op aarde

dan gaan ze zoeken naar mogelijkheden
Het is ook goed voor de schatkist, je hoeft geen zorg of uitkeringen meer te verlenen voor bepaalde mensen. Gevangenissen zullen ook ontzien worden.

Volgens mij draait het puur om geld. Dat er teveel mensen zijn op aarde moet nog maar blijken. We hebben niet te maken met internationale torenhoge voedselprijzen. Ook landen met een landbouwsector breiden deze uit om te voldoen aan de toekomstige vraag....

Minder mensen is wel minder uitstoot dan wel.

Pagina's : [1] 2