Bekijk volle/desktop versie : Hoe komen gevluchte Syriers aan geld ..ze openen hier van. Alles



Pagina's : [1] 2 3

25-10-2019, 19:42
Als je gevlucht bent dan neem je toch geen geld mee.....vluchten is vluchten..je laat alles in de steek ..zelfs je paspoort en ID ..maar toch openen ze hier winkels na winkels en andere bedrijfjes

En als zij geld meenemen dan betalen ze vaak ermee hun oversteek en vaak is het een hoge bedrag

Hoe komen ze in hemelsnaam aan geld ?

25-10-2019, 19:47


Overheidssubsidies.. Ik denk dat als je als vluchteling ervoor kiest om te werken ipv een uitkering te hebben, je een fors bedrag krijgt overgeschreven

Keep in mind dat Syriers vaak kapot slim zijn. De beste artsen en chirurgen komen daar vandaan

25-10-2019, 19:54
Lening vaak.

25-10-2019, 19:55


Juist de rijke, gestudeerde mensen kunnen vluchten in zulke gevallen. Weet je hoeveel geld het kost om neppaspoorten, vervoer en andere illegale dingen te regelen? De mensensmokkelaars kunnen echt hoge bedragen vragen omdat er veel vraag naar is tijdens oorlogs/armoedesituaties.

Meestal gaat zo'n vluchtpoging meerdere malen mis en ben je het geld kwijt en moet je alles opnieuw betalen en weer proberen. Je bent per persoon minimaal zo'n 5000 euro kwijt. Tja, als je dat niet hebt, blijf je gewoon in eigen land..

Dus degenen die vluchten zijn altijd de rijken of de wat middelmatige middenklasse die het al goed had daar. En ja, juist als je gaat vluchten neem je je paspoort, geld, goud en zelfs diploma's mee.

25-10-2019, 19:57



Citaat door Sterrenkunde.:
Lening vaak.



Als het gaat om een lening die zij hier hebben gekregen van een Bank dan ga ik zeggen dat zullen ze nooit van hun leven krijgen..als het gaat om lenen van familie en andere maffia mensen dan zou ik wel zeggen daar heb je gelijk in

25-10-2019, 20:00

Citaat door LaasteGeruchten:
Als het gaat om een lening die zij hier hebben gekregen van een Bank dan ga ik zeggen dat zullen ze nooit van hun leven krijgen..als het gaat om lenen van familie en andere maffia mensen dan zou ik wel zeggen daar heb je gelijk in
Hoezo kunnen ze geen lening krijgen?

25-10-2019, 20:00

Citaat door kajol4life:


Juist de rijke, gestudeerde mensen kunnen vluchten in zulke gevallen. Weet je hoeveel geld het kost om neppaspoorten, vervoer en andere illegale dingen te regelen? De mensensmokkelaars kunnen echt hoge bedragen vragen omdat er veel vraag naar is tijdens oorlogs/armoedesituaties.

Meestal gaat zo'n vluchtpoging meerdere malen mis en ben je het geld kwijt en moet je alles opnieuw betalen en weer proberen. Je bent per persoon minimaal zo'n 5000 euro kwijt. Tja, als je dat niet hebt, blijf je gewoon in eigen land..

Dus degenen die vluchten zijn altijd de rijken of de wat middelmatige middenklasse die het al goed had daar. En ja, juist als je gaat vluchten neem je je paspoort, geld, goud en zelfs diploma's mee.
Dit

25-10-2019, 20:01

Citaat door kajol4life:


Juist de rijke, gestudeerde mensen kunnen vluchten in zulke gevallen. Weet je hoeveel geld het kost om neppaspoorten, vervoer en andere illegale dingen te regelen? De mensensmokkelaars kunnen echt hoge bedragen vragen omdat er veel vraag naar is tijdens oorlogs/armoedesituaties.

Meestal gaat zo'n vluchtpoging meerdere malen mis en ben je het geld kwijt en moet je alles opnieuw betalen en weer proberen. Je bent per persoon minimaal zo'n 5000 euro kwijt. Tja, als je dat niet hebt, blijf je gewoon in eigen land..

Dus degenen die vluchten zijn altijd de rijken of de wat middelmatige middenklasse die het al goed had daar. En ja, juist als je gaat vluchten neem je je paspoort, geld, goud en zelfs diploma's mee.



5000 euro..zeg gerust 15.000 en hoger ....dan is het geen vluchten meer wat ze doen..ze doen het uit economische redenen om een nieuwe bestaan te hebben dan is het geen vluchten meer als ze alles meenemen

25-10-2019, 20:02

Citaat door kajol4life:


Juist de rijke, gestudeerde mensen kunnen vluchten in zulke gevallen. Weet je hoeveel geld het kost om neppaspoorten, vervoer en andere illegale dingen te regelen? De mensensmokkelaars kunnen echt hoge bedragen vragen omdat er veel vraag naar is tijdens oorlogs/armoedesituaties.

Meestal gaat zo'n vluchtpoging meerdere malen mis en ben je het geld kwijt en moet je alles opnieuw betalen en weer proberen. Je bent per persoon minimaal zo'n 5000 euro kwijt. Tja, als je dat niet hebt, blijf je gewoon in eigen land..

Dus degenen die vluchten zijn altijd de rijken of de wat middelmatige middenklasse die het al goed had daar. En ja, juist als je gaat vluchten neem je je paspoort, geld, goud en zelfs diploma's mee.
Diploma’s zijn hier vaak niks waard. Artsen studie moet gewoon weer overnieuw. En je mag dat geleende geld ook weer terugbetalen.

25-10-2019, 20:08

Citaat door LaasteGeruchten:
5000 euro..zeg gerust 15.000 en hoger ....dan is het geen vluchten meer wat ze doen..ze doen het uit economische redenen om een nieuwe bestaan te hebben dan is het geen vluchten meer als ze alles meenemen


Daarom die minimaal, het werkelijke bedrag zal zelfs hoger dan 15.000 zijn.

Het kan zijn dat ze politiek gezien niet goed lagen, overheidsheidsmedewerkers en dergelijke bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen, zoeken ze allemaal een beter bestaan. Elke vluchteling, uit welk land dan ook.

Citaat door Sterrenkunde.:
Diploma’s zijn hier vaak niks waard. Artsen studie moet gewoon weer overnieuw. En je mag dat geleende geld ook weer terugbetalen.
Alsnog neem je het mee, de hoop is er.

Ik heb niet gezegd dat ze geld lenen? Ze kunnen hooguit van fam uit Syrië lenen, mits ze het geld hebben.

25-10-2019, 20:12

Citaat door Sterrenkunde.:
Hoezo kunnen ze geen lening krijgen?


1 : hij of zij moet 10 jaar al in Nederand wonen
2: een Nederlandse ID of verblijfsvergunning type 2
3: inkomen hebben en sowieso een contract voor 1 jaar of in vaste dienst



Al deze dingen hebben ze niet ...sommigen zijn niet eens 1 jaar in Nederland en hebben nu al 2 bedrijfjes

Komt niet door overheidsubsidie of door een lening bij een Nederlandse bank


Wat ik denk is dat zij geld lenen bij maffia gasten die hen naar Nederland geholpen hebben en bij hun in de schuld zitten en dus worden ze onder druk gezet om iets te openen zodat zij hun geld daarna kunnen witwassen

Dat denk ik

Vaak zie je geen 1 kip bij zo'n bedrijf en toch loopt het perfect op papier he

25-10-2019, 20:13

Citaat door kajol4life:
Daarom die minimaal, het werkelijke bedrag zal zelfs hoger dan 15.000 zijn.

Het kan zijn dat ze politiek gezien niet goed lagen, overheidsheidsmedewerkers en dergelijke bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen, zoeken ze allemaal een beter bestaan. Elke vluchteling, uit welk land dan ook.


Alsnog neem je het mee, de hoop is er.

Ik heb niet gezegd dat ze geld lenen? Ze kunnen hooguit van fam uit Syrië lenen, mits ze het geld hebben.
Nee, ik heb het over het studiegeld

25-10-2019, 20:17



Citaat door Sterrenkunde.:
Nee, ik heb het over het studiegeld
Oo haha, kan idd. Veel vluchtelingen studeren echt hard. Ze leren Nederlands binnen 1-2 jaar vloeiend spreken. Ze proberen binnen korte tijd een goed kwalitatief bestaan op te bouwen.

25-10-2019, 20:20

Citaat door LaasteGeruchten:
1 : hij of zij moet 10 jaar al in Nederand wonen
2: een Nederlandse ID of verblijfsvergunning type 2
3: inkomen hebben en sowieso een contract voor 1 jaar of in vaste dienst



Al deze dingen hebben ze niet ...sommigen zijn niet eens 1 jaar in Nederland en hebben nu al 2 bedrijfjes

Komt niet door overheidsubsidie of door een lening bij een Nederlandse bank


Wat ik denk is dat zij geld lenen bij maffia gasten die hen naar Nederland geholpen hebben en bij hun in de schuld zitten en dus worden ze onder druk gezet om iets te openen zodat zij hun geld daarna kunnen witwassen

Dat denk ik

Vaak zie je geen 1 kip bij zo'n bedrijf en toch loopt het perfect op papier he
Oh oké. Nou zou het zelf niet weten.

25-10-2019, 20:23
Zodra ik aan het werk ben in Amsterdam dan zal ik onderzoek doen naar bedrijfjes die opgestart zijn door Syriers

Het is ook mijn werkterrein he om economische markt te analyseren

Pagina's : [1] 2 3