Bekijk volle/desktop versie : Van Bommel: 'Het gaat goed met Mo'tje, dit is afleiding voor hem'



18-10-2019, 20:11
Het 17-jarige toptalent van de Eindhovenaren krijgt alle ruimte van Mark van Bommel, tóch wilde Mohammed Ihattaren gelijk weer volop meedraaien.



Het zou heel goed kunnen dat we de aanvallende middenvelder morgenavond tegen FC Utrecht in actie zien komen, althans dat is wat diens trainer vanmiddag optekende in de persconferentie in aanloop naar dit Eredivisie-affiche. Op de Herdgang gaf de 42-jarige eindverantwoordelijke van PSV te kennen dat zijn pupil heel warm is ontvangen door selectie en staf én deel uitmaakt van de wedstrijdselectie voor morgen. De speler in kwestie verloor ruim twee weken geleden zijn vader, de man die overleed aan de gevolgen van kanker. Dat Ihattaren nog veel tijd nodig heeft voor het verwerken van dit grote verlies, daar hield Van Bommel vanzelfsprekend rekening mee: ,,Ik heb hem gevraagd of hij wilde trainen, of thuis wilde zijn. Dat kan ik me namelijk ook goed voorstellen.'' Het door Oranje en #TeamMarokko begeerde talent koos voor het laatste: ,,Het is een soort afleiding voor hem'', onderstreept zijn oefenmeester.

FC Utrecht heeft steunbetuiging in petto voor Ihattaren
Al ruim voor het aanbreken van deze competitiewedstrijd kondigden fans van de tegenpartij om in de 24ste minuut massaal te gaan klappen voor de in Utrecht wonende Ihattaren. Iets waar Van Bommel vol lof over spreekt: ,,Het is bijzonder om te zien wat Mo allemaal losmaakt.''

Ter herinnering, voor dit nog lopende seizoen staat de teller voor de middenvelder overall al op vijf doelpunten en zes assists (Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie én UEFA Europa League).

[tweet]https://twitter.com/PSV/status/1185160425341620224[/tweet]

Photocredit: ANP

18-10-2019, 21:48


Ihatarren kiest hij voor Marokko of Hollanda.

Wordt spannend.