Bekijk volle/desktop versie : Minister ontkent geruchten vriendjespolitiek bij aanrijding door Marokkaanse Amsterda



08-10-2019, 15:07
Op internet circuleren hardnekkige geruchten die een familiale band suggereren tussen minister Mustapha El Khalfi en de bestuurder die betrokken is bij de dodelijke aanrijding in Haroura



In een verklaring op zijn Facebook-pagina ontkent de regeringswoordvoerder en Minister van Communicatie Mustapha El Khalfi categorisch dat hij de oom van de verdachte is.


[facebook]https://www.facebook.com/mustapha.khalfi.officiel/photos/a.1461572257412005/2534792153423338/?type=3[/facebook]


"De verspreiding van geruchten dat de jonge man die het ongeluk heeft veroorzaak waarbij een agent om het leven kwam mijn neef is, is vals", schreef de ambtenaar. "Ik wil het publiek duidelijk maken dat de jongeman die bij dit tragische ongeval betrokken was niets met mij en mijn gezin te maken heeft, het enige neefje dat ik heb zit nog op de basisschool", vervolgt hij en verzocht tevens de websites die de onwaarheden verspreidden de geruchtenmachine te stoppen.


De minister betuigde ook zijn deelneming aan de nabestaanden van de overleden gendarme.


Aanrijding
Afgelopen vrijdag werd een agent aangereden in Harhoura nabij Rabat nadat een automobilist een stopteken van een agent negeerde na het begaan van een verkeersovertreding. De agent bezweek aan zijn verwondingen.


Gezien de dure auto waar de jonge chauffeur in reed en zijn afkomst werd al snel de conclusie getrokken dat de bestuurder een rijk verwend kind zou zijn die een mogelijke straf zou ontlopen vanwege zijn familiale banden.

08-10-2019, 21:01


Zijn vader zit in drugs .. Zijn vader is Marokkaan en .zijn moeder is Nederlands ...ze hebben huizen in Tetouan omgeving en Rabat ..het zijn geen kleunje huisjes maar dikke villa's

09-10-2019, 00:04
Onderzoek loopt nog hoezo nu al conclusies en veroordelingen, de resultaten van de onderzoek afwachten

09-10-2019, 00:07
De vooroordelen vertragen de onderzoeken. Hierop is Nederland wijzer geworden om een onderzoek af te wachten.

09-10-2019, 10:32


is azulis fake news.

09-10-2019, 11:11
Nee is 2M fake nieuws, moet je niks van geloven.