Bekijk volle/desktop versie : Tanger: Verstedelijking schaadt Hercules grotten



25-09-2019, 15:24
Het historisch monument nabij Achakar dateert van 5000 jaar voor Christus



Iedereen heeft de grotten van Hercules weleens bezocht. De omgeving is vanwege zijn natuurlijke schoonheid en mythologische rijkdom een toeristische trekpleister en één van de populairste bezienswaardigheden van Tanger. Het monument bevindt zich echter in een staat van degradatie. De verstedelijking van de omgeving is de belangrijkste oorzaak, meldt dagblad Al Akhbar.


De verstedelijking heeft bijgedragen aan het verbreden van de scheuren aan de binnen- en buitenmuren van de grotten. Die scheuren brengen nu het bestaan ​​van het monument in gevaar brengen. Verschillende verenigingen voeren campagne voor het herstel van dit stukje historisch erfgoed.


De verenigingen roepen de autoriteiten ook op om meer te doen aan het gebrek aan openbare diensten rond de Grotten van Hercules. "We zijn verontwaardigd over het gebrek aan openbare diensten", zeggen de verenigingen. "Geen sanitaire voorzingen en te weinig parkeerplaatsen doet de omgeving geen goed".

25-09-2019, 18:16


Hercules was zogenaamd een menselijke god dus grotten die naar hem vernoemd zijn mogen gestolen worden of zinken naast de atlantis

25-09-2019, 18:53
Die omgeving moeten ze beschermen ..vanaf Rmilat waar de uitzicht op zee is en waar de rijke gasten van Tanger wonen daar vandaan niet meer bouwen tot aan Achaker of gewoon tot aan de vallei

Vroeger kwam ik daar altijd zwemmen .....in de de buurt had je daar een hele mooie restaurant uitzicht op zee ....ik ben heel lang niet geweest in Achakar want ik kom zelf uit Tetouan

25-09-2019, 18:57
Het is vergelijkbaar met het koraalrif.
Trillingen en het koolzuurgas dat door de mens uitgeademd wordt zijn allemaal een veroorzaker van de grote schade aan (natuur)monumenten.
Erg jammer omdat dit misschien hooguit te stoppen is, maar de reeds geleden schade is hier -denk ik-, niet cosmetische weg te werken.

25-09-2019, 20:29


Ik heb veel kakkerlakken gezien echt veel. Beng beng boemm

30-09-2019, 01:18
Die plek is niks meer aan, sinds ze het helemaal vernieuwd hebben.

30-09-2019, 08:58
het was nooit wat

30-09-2019, 09:01

Citaat door Baraad:
Subhana'Allah was er nog vorige week er. Tanger vind ik maar niks. Lang leven tetuan!!
heb je het over de steden tetouan en tanger of provincies ?

30-09-2019, 09:16
Tanger gaat city nr 1 worden in Marokko

Houd het netjes zou ik zeggen en transformeer het niet als een 2e casa