Bekijk volle/desktop versie : Haga Lyceum: inspecteurs hebben hier niks te zoeken



28-08-2019, 16:03
Het islamitische Haga Lyceum in Amsterdam vindt dat bouwinspecteurs van de gemeente niet bevoegd zijn om het schoolgebouw te inspecteren. "Ik heb gezegd dat ze hier niks te zoeken hebben.





De bal ligt bij hen, laat ze eerst maar aantonen dat ze gerechtigd zijn om binnen te treden", zegt schoolbestuurder Söner Atasoy. De gemeente kondigde een bouwinspectie aan, nadat de school had bekendgemaakt dat het pand aan de Naritaweg anders is ingedeeld om meer leerlingen te kunnen huisvesten. Uit een gesprek met Atasoy constateert de gemeente dat hij geen toegang wil verlenen. De directeur legt het anders uit. Hij zegt dat hij eerst een juridische onderbouwing wil zien.

Amsterdam stelt de Onderwijsinspectie en het ministerie van Onderwijs op de hoogte van de gang van zaken, laat een woordvoerster weten.

28-08-2019, 18:11


Ze maken het zo onnodig moeilijk voor hun zelf

28-08-2019, 18:58
De gemeente probeert met moslim pesten hun zin door te daveren.
Gelukkig hebben steeds meer moslims minder vertrouwen in Halsema.

28-08-2019, 19:05

Citaat door ARD:
De gemeente probeert met moslim pesten hun zin door te daveren.
Gelukkig hebben steeds meer moslims minder vertrouwen in Halsema.
Daarom moet je er juist slimmer mee omgaan. Met dit soort reactie naar de gemeente toe maak je het alleen maar lastiger voor jezelf

28-08-2019, 21:21



Citaat door AanwezigMan:
Daarom moet je er juist slimmer mee omgaan. Met dit soort reactie naar de gemeente toe maak je het alleen maar lastiger voor jezelf
Ik begrijp wat je bedoelt maar als de gemeente iedere keer fascistische trucjes uit de hoed haalt puur om moslims te pesten dan snap ik dat je gefrustreerd raakt.
Eerst was het de onderwijs inspectie die de school liet slagen maar door de gemeente onderdruk werd gezet om een nieuwe rapport te verzinnen.
Vervolgens mocht de school toch doorgaan na ingrijpen van de rechter en nu komt uit het niets een bouwinspecteur voor de stoep.
Alles om deze school te sluiten. maar ja facist links valt te begrijpen van een anti-islam partij.

28-08-2019, 22:30

Citaat door ARD:
Ik begrijp wat je bedoelt maar als de gemeente iedere keer fascistische trucjes uit de hoed haalt puur om moslims te pesten dan snap ik dat je gefrustreerd raakt.
Eerst was het de onderwijs inspectie die de school liet slagen maar door de gemeente onderdruk werd gezet om een nieuwe rapport te verzinnen.
Vervolgens mocht de school toch doorgaan na ingrijpen van de rechter en nu komt uit het niets een bouwinspecteur voor de stoep.
Alles om deze school te sluiten. maar ja facist links valt te begrijpen van een anti-islam partij.
Fascistische trucjes bwahaha.
Klinkt het in het regelgeile Nederland echt zo vreemd dat wanneer je in een gebouw allerlei dingen verandert, er iemand is bij de overheid die dat komt checken?

Daarnaast is het gewoon niet zo handig die dan te weigeren.
Schiet je helemaal niets mee op/

28-08-2019, 22:58

Citaat door MikeH:
Fascistische trucjes bwahaha.
Klinkt het in het regelgeile Nederland echt zo vreemd dat wanneer je in een gebouw allerlei dingen verandert, er iemand is bij de overheid die dat komt checken?

Daarnaast is het gewoon niet zo handig die dan te weigeren.
Schiet je helemaal niets mee op/
Ik respecteer de rechterlijke macht in Nederland die zich niet laat beïnvloeden door de politiek.
Maar ik heb 0.0 vertrouwen in de politiek die puur is gebaseerd op kiezers paaien en met het sociale klimaat mee draaien.

29-08-2019, 12:18

Citaat door ARD:
Ik respecteer de rechterlijke macht in Nederland die zich niet laat beïnvloeden door de politiek.
Maar ik heb 0.0 vertrouwen in de politiek die puur is gebaseerd op kiezers paaien en met het sociale klimaat mee draaien.
Waar zou de politiek dan op gebaseerd moeten zijn?

29-08-2019, 14:50

Citaat door Habibi88:
Waar zou de politiek dan op gebaseerd moeten zijn?
Bij voorkeur niet op de waan van de dag

29-08-2019, 16:25

Citaat door ARD:
De gemeente probeert met moslim pesten hun zin door te daveren.
Gelukkig hebben steeds meer moslims minder vertrouwen in Halsema.
Dat 'moslim pesten' van jou, vind ik ver gezocht!
Het is een inspectie naar de bouwkundige staat van het gebouw.
Of er geen instortingsgevaar is of zo.

29-08-2019, 16:27

Citaat door Habibi88:
Waar zou de politiek dan op gebaseerd moeten zijn?
Hete lucht en uit welk gat het komt.
Dat is politiek!

29-08-2019, 18:25
Inspectie door de gemeente is standaard
na verbouwing van een school, kinderdagverblijf, etc.
De inspectie kijkt naar constructie, brandveiligheid en vluchtroutes.

Directeur Atasoy is een beroepsquerulant ...

29-08-2019, 20:06


Veiligheid kinderen in gevaar. Per direct de deuren sluiten. Gemeente doe iets.

29-08-2019, 23:25

Citaat door ARD:
Ik respecteer de rechterlijke macht in Nederland die zich niet laat beïnvloeden door de politiek.
Maar ik heb 0.0 vertrouwen in de politiek die puur is gebaseerd op kiezers paaien en met het sociale klimaat mee draaien.
Dat mag uiteraard, maar de realiteit is wel dat Nederland extreem veel regels heeft waardoor het niet vreemd is dat er een ambtenaar komt checken.
Het zou juist raar zijn als er niemand komt kijken wanneer er bouwkundige veranderingen zijn.
Wees blij ook, dat voorkomt ongetwijfeld nog wel eens ongelukken.

Dat je het dubieus vindt kan ik me best wat bij voorstellen maar dat is wat anders dan fascistisch.